Tuesday, October 1, 2013

AKHIRNYA...BERPISAH JUA ..

Assalamualaikum
Sedih betul rasa dihati
pada mulanya tak perasan pun
sekali diperhati betul2..la..sayangnya
5 tahun dah ni..bak kata hero bongsu
dompet paling lama mak guna
aimi tau..mak mesti sayang ni..katanya
walaupun..selalu sangat
harga dompet lebih mahal
dari duit yang ada didalamnya..
tapi apakan daya sebab dah 
jatuh cinta pandang pertama dulu tu..
acik beli jugak..
tapi bukan terus dapat beli pun
pandang2 jeling2 pegang2 dulu
letak balik..
dah lama baru dapat beli..
nampaknya sampai disini jasa dia
akan acik simpan sebagai kenangan.
ni la rupanya




kedua dua belah dah ternganga.
akan dicuba juga hantar kedai ni..kot boleh dijahit
ok lah..jumpa lagi, In syaa Allah

32 comments:

  1. memang dah kena ganti tuu akk ..
    simpan buat kenangan ;)

    ReplyDelete
  2. salam.. kak erna, nak tanya, akk tempah jahit baju kat seremban kat mane yg murah?
    aritu ade tbaca komen akk kat blog lain pasal kedai jahit.
    saya pn dr seremban, tp duk subang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam Zareef nia..diseremban ni..acik tempah baju..dirumah orang..di taman ros mewah.memang boleh jahit dan selesa dipakai..bolh jahitkan manik atau lis jugak kalau kita mau..
      kalau kedai jahit..tempah diNilai lama.kedai cina..pun sedap pakai
      ada satu lagi..beli online..yang ni memang sedap pakai jugak kita bagi ukuran dan orang tu buatkan ukuran ikut badan kita.

      Delete
    2. Alhamdulillah.. trima kasih info..
      acik ad no.fon ke alamat ke tukang jahit kt ros mewah tuh? kalo bole sye nk dtg minggu nh.

      Delete
    3. ZareefNia..camana acik nak bagi no.telefon ni..ada email..

      Delete
    4. oke2.. email no.fon dia dgn alamat skali ea..
      email kt nia.zareef@gmail.com
      Thank you acik =D

      Delete
    5. acik dah cuba send lagi 2 kali..maaf ye

      Delete
  3. tahan lima tahun, pandai acik jaga.....

    ReplyDelete
  4. cantik dompet Acik, patutlah Acik sayang.Betul lah acik, kalau barang yang dah lama kita guna/pakai, memang terasa sayang sangat bila dah tak boleh guna lagi.

    ReplyDelete
  5. sama macam suami saya..sayang betul dgn barang2 dia.. semoga dapat dibaiki lagi..cantik lagi walau pun da lima tahun..

    ReplyDelete
  6. samalah dengan nur acik...dompet yang pakai sekarang lama juga..masih elok lagi...

    5 thn lama tuh...kena tukar baru nampaknya

    ReplyDelete
  7. Salam,

    being an authorised EPHYRA dealer, im so excited to share with you the product that has giving wonders to most of the ladies out there.

    FYI, im selling EPHYRA at a very good deal! (below market price for sure!)

    let me know if you are interested :)

    spread the love!

    Izza (EPHYRA Authorised Dealer)
    0192198619
    izza_grrl@hotmail.com

    ReplyDelete
  8. kalau dah lama pakai berbaloi juga tapi kaau pakai sebuan dua dah rosak itu yg nak marah. tambahan pula yg ada brand sikit

    ReplyDelete
  9. jgn membazir, selagi blh guno, guno kak...

    ReplyDelete
  10. lama gak tu Acik Erna pakai,,,kalau saya setahun dah jahanam :)

    ReplyDelete
  11. Acik macam kakak selagi boleh guna kakak guna. Bukan siapa nampak pun sebab duduk dlm handbag...

    ReplyDelete
  12. Cantiklah dompet tu acik erna... suka pulak sana dengan warnanya :)

    ReplyDelete
  13. salam K.Erna....cantik nampak dompetnya berkilat2.Skrg ni atie jarang beli dompet sbb bila besday jer...mesti dpt hadiah dompet.Yg 2 tahun lps punya hadiah pon lom pakai lg..terima kasih anak2 ibu :)

    ReplyDelete
  14. wah w3ah purse baru ni Acik...nak kna ajak acik makan roti canai lah ni

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum kak erna,

    mesti akak ni penyayang barang...
    macam ati juga...kalau boleh semua nk simpa
    jadi kenangan..hehe

    ReplyDelete
  16. oh sudah sampai masa untuk mencari yang baru tuh Acik...

    ReplyDelete
  17. memang berjasa sgt dompet tu.. sy pun jenis pakai selagi boleh

    ReplyDelete
  18. Wah, syg sungguh akak kat dompet ni..siap nk g hantar jait lagi.

    ReplyDelete
  19. kalau saya ralat brg kesayangan saya rosak, cthnya kasut, anak saya akan ckp, "mama, kalau kasut tu kekal elok seumur hidup, jawabnya bangkrap kilang kasut tu ma, org beli sekali pastu taknak beli2 lagi pasal kasut tak rosak2!" hehehe

    saya gurau jer tu acik ya, tp mmg betul anak saya ckp camtu ngan saya...

    ReplyDelete
  20. Cer pi tanya dulu kot masih boleh diperbaiki lagi. Kalau tak boleh, alamat kena beli baru la. Banyak jasa dompet tu tapi selagi tak baiki, nanti boh duit jatuh kot belah sana plak..

    ReplyDelete
  21. banyak tu jasa 5 tahun.. mesti sayang kan..

    ReplyDelete
  22. Mesti la sayangkan. Byk jasa tu. Beli yg mahal tu sbb kualiti. Tahan lama. Simpan buat kenangan walaupun dah x leh guna.

    ReplyDelete