Sunday, September 29, 2013

ORANG MUDA SELERA TUA

Assalamualaikum
lama rasanya tak menulis
walaupun tak ada apa
tapi masih suka juga nak menulis disini
minggu ni..rasa kurang bertenaga
Tapi..bila hero bongsu balik
pandai pulak hari sabtu tu
nak mintak mak masakkan
ayam masak lomak cili api+betik 
aduhai anak omak ni
selera memang la selera orang tua
dah itu yang mak masak ..
itulah yang dia teringat nak makan
memang betul2 menikmati masak lomak betik ni 
bujang bongsu acik tu
acik pulak dah tsk sabar2 nak masak 
kacang panjang+ikan masin+soon hasil dari
skodeng blog Queenie.
dah masak kan bujang ni punya permintaan
acik buat pulak masakan ikut permintaan tekak acik
ha..ni la dia
Haa..amacam Q...tempe tak dok
lagi pun kan acik dah kata
nak letak 3 genggam soon..walaupun
Q kata letak segenggam.
sebab acik suka soon..sedap Q..terima kasih.
oklah..Jumpa lagi,In syaa Allah


36 comments:

  1. Selera tua tu lah yg paling sedap sebenarnya....memang terliur tgk masak lemak betik tu...untungnya ank2 Acik kan...selera di orng sllu dipenuhi..

    ReplyDelete
  2. Acik Erna..1st time lak tengok masak lemak betik tu... Kacang Panjang letak suun tu lauk Jawa kan...feveret saya tu..maklum la anak jawa :)

    ReplyDelete
  3. betik muda ke acik?
    selalu juga rebus betik muda buat ulam cicah sambal belacan.

    ReplyDelete
  4. Assalam Acik.. gulai betik ni memang fav...almaklumla org nogori... nak kena buat lagi...saya pun suka soon lebih.. soon lobih tu yg sodap..

    ReplyDelete
  5. rajinnya masak...menu semua sedap2...

    ReplyDelete
  6. tak pernah makan masak lemak betik tu. guna betik muda ke acik

    ReplyDelete
  7. Mesti la dia nak masakan mak dia jugak dah dia biasa dengan air tangan Acik. Sedap betoi nampak masak lemak tu, keluaq ayaq lioq nih..

    ReplyDelete
  8. Berkenannya dengan sohon tu.... saya suka...macam acik juga, kalau masak suka masukkan byak...

    ReplyDelete
  9. Mak aiiii... sodap sungguh masak lomak betik ngan ayam tu Acik oiii... patutlah anak bujangnya teringin nak makan!

    ReplyDelete
  10. acik...saya tak pernah masak betik muda ngan ayam... timekasih la ngan idea ni...lenkali bila dh pening2 taktau nak masak apa boleh try resepi ni, kan acik kan...

    hehehe...saya pun suka suhun banyak2 tp kena tarok ssantan lebih sikit, kalu tak habis disedutnya semua santan yg tak seberapa tu...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he betul tu Q..masukan suhun je terus hilang santan

      Delete
  11. sesemuanya sodaap Acik eh..mai sepriok!!

    ReplyDelete
  12. Sedapnyaaaa.... tambah2 kalau ada orang yang masakkan pastu kita tukang makan jer.... hihihi. Sebab saya ni jenis yang kalau saya beria2 masak, lepas tu dah tak boleh makan terus rasa muak... kena ambil masa lama sikit baru boleh makan

    ReplyDelete
  13. sedapnyaaa.. terus lapar pepagi tgk gambar makanan..

    ReplyDelete
  14. ada idea untuk juadah tengahari nanti..

    ReplyDelete
  15. Sedap soon tu acik erna, saya anak beranak suka... nak cubalah masak lomak cili api ayam ngan botik mudo tu acik.. cam sodap jo den tengok :)

    ReplyDelete
  16. Acik, masakan orang dulu2 memang evergreen, sedap sokmo, ummi tengok pun terliur.

    ReplyDelete
  17. ayam dan betik muda tu..kalau kat utara ni masak kari..nanti nak cuba masak lemak mcm tu pulak..

    ReplyDelete
  18. masak lemak cili api, anak bujang ku umur 5tahun pon suka ;)

    ReplyDelete
  19. Acik kalau tempat Aina betik tu potong2 je tak adalah pulak hiris kecik2 cam tu...

    ReplyDelete
  20. bkn selera tua tu kak, selera masakan omak!

    ReplyDelete
  21. uiiii sedap nyer msk lemak betik tu. kalu kn dgn ikan masin waaarghhhh

    ReplyDelete
  22. adoiii..sedappp je ayam masak lemak cili api tu..selera kampung lah best kak...:)

    ReplyDelete
  23. sedapnyer msk lemak campur betik muda tuh acik... lama tak mkn msk tumis betik muda....

    ReplyDelete
  24. amboiii permintaan tuhhh tak menahannnn....kikiki

    ReplyDelete
  25. Tapi AE, dah itu masakan yg AE masak untuk dia makan sebelum ni ...mana taknya dia kepingin hehe

    ReplyDelete
  26. Laman kakak ada betik tau Acik tapi tak pernah buat masak macam acik ni. Nak cubalah...:) nampak sedap tu.

    ReplyDelete
  27. sedap tau masak lemak betik...nur pernah cuba

    ReplyDelete
  28. Mmg sedap tu Acik, KA Pun suka hehehe

    ReplyDelete
  29. sedapnya gulai lomak achik tu..tiba2 trliur la tmbahan ada kcg pjg tu...fuh...
    Sukar nk cari ank muda brselera org2 lama nie...wah bagus3X...

    ReplyDelete
  30. Betik muda masak lada itam pun sodap kak..

    ReplyDelete
  31. Belum pernah makan gulai lemak ayam dicampur dengan betik.

    ReplyDelete
  32. biasa tengok orang letak belimbing buluh je.. first time tgk letak betik..

    ReplyDelete
  33. PM suko makan lomak cili api , tapi tak pernah dicuba pulak yang sekali dengan betik...huhu

    ReplyDelete
  34. heheh lauk2 cmnilah yg sedap sebenarnya acik,,,=D nnt balik nk suruh mak masaklah

    ReplyDelete