Monday, September 2, 2013

LEGAAAA....

Assalamualaikum
terima kasih pada semua yang
 meninggalkan komen di N3 yang lepas
acik mengaku..acik memang cepat gelabah
belum sempat berfikir lagi
dah risau dulu.
panik habis
kalau boleh nak puaskan hati anak2 semua.
macam biasa hari Jumaat petang pi jumpa hero bongsu
bagi tau dia..kalau boleh kita pi beli
barang dia hari sabtu
hari Ahad mak nak masak
kawan kawan abang nak datang
dia kata nanti kalau boleh keluar Aimi telefon
lega acik..dalam kol 11 dah boleh bawak dia keluar
selesai urusan dia dah hantar balik keasrama
sementara acik uruskan hero bongsu
bang ngah dengan adik.abang acik 
serta sepupunya buat lemang.
balik dah jam satu..acik terus masak untuk
bagi makan abang acik yang 
bantu buat lemang dah selesai semua
lemang pun dah masak
malamnya barulah acik masak rendang,
kuah kacang rebus ketupat segera,
buat puding jagung dan agar2 laici.
paginya acik buat sup ayam,nasi ayam 
dan..masak laksa lemak
sebelum zohor dah siap semua
lepas zohor dah siap hidangkan atas meja
acik pergi lagi keasrama hero bongsu
bawak makanan untuk dia makan pulak

tu dia..menikmati laksa lemak, 
selepas makan nasi ayam
ni la gambar yang acik ambik
menu yang dah siap letak atas meja
ni ayam goreng untuk dimakan dengan nasi ayam
acik curahkan sos dan sambal kicap tu
pepandai je..nak senang.
rupanya..sedap anak acik kata la..bukan acik he he
acik tak rasa pun.
terima kasih sekali lagi pada semua
Alhamdulillah dah selesai semuanya.LEEGAAAA
jumpa lagi,In syaa Allah








29 comments:

  1. Dalam sibuk2 pun sempat acik masak2 banyak2 macam tu ye...:)

    ReplyDelete
  2. saya membaca pun jadi laju laju kakcik.. macam banyak je kerjanya..

    ayam goreng curah kicap tu nampak sedap!!

    ReplyDelete
  3. wow meriahnya makanan yang dihidangkan tu..yummyyyy

    ReplyDelete
  4. wow... sedapnya menu... nyum2x

    ReplyDelete
  5. Subhanallah.... kagum nyer saya dgn kepantasan akak buat kerja... sy lak terliur tgk hidangan yg pelbagai tu ;)

    ReplyDelete
  6. aduh terliurnya kak noor tengok semua gambar yg kat atas tu dah lah posa lagi hari ni heee huhhh tkpe sabo aje lah hehee

    ReplyDelete
  7. Akak, makanan yang dihidangkan semuanya memecah selera saya...teringin betul nak makan laksa lemak air tangan akak....:)

    ReplyDelete
  8. Banyak ehh makanan... Mesti hepi kawan2 si along tu.. hehe..

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah dah settle semua ye...perghhh nmpak menyelerakan betul semua makanan tu...

    ReplyDelete
  10. Semuanya sedap dan mnyelerakan....

    ReplyDelete
  11. banyaknya Acik masak...
    rezeki mereka juga kan Acik...
    sedappp..

    ReplyDelete
  12. banyaklah pula acik. boleh jamu satu taman.

    ReplyDelete
  13. Lemang pun buat jugak AE...mmg rajin...hehe..macam macam ada tu....
    Masak kalau ada yg tolong senang AE...kalau sorang sorang tu yg semput!

    ReplyDelete
  14. yang penting anak2 sukakan... banyak gak makanannyer...

    ReplyDelete
  15. waaa..banyaknya masak! mmg chef hebat akak ni.

    ReplyDelete
  16. Banyaknya menu-menu yang dihidang. Murah rezqi orang pada hari tu.

    Nisa'

    ReplyDelete
  17. Ala... acik masak apa pun menjadi. Banyak macam ini pun boleh aje dan kakak tahu memang sedap tak payah anak-anak acik kata, kakak tengok pun tahu:)

    ReplyDelete
  18. wahh banyak menu .. alhamdulillah semua settle dan paling penting lega bila dpt jamu mereka yg hadir kan ;)

    ReplyDelete
  19. alhamdulillah, selesai dengan jayanya..
    saya rasa akak masak hampir semua yang kawan2 kat sini bagi idea..hebat kak :)

    ReplyDelete
  20. buuurrrpppp... Alhamdulillaahhh...
    kenyang anak2 mak...

    ReplyDelete
  21. wah meriah juga menu2 tuh...rajin sungguh Acik nih...

    ReplyDelete
  22. Kagumlah dengan acik ni. Hari kejadian pun sempat laagi masak macam macam... Berbaloi kalau macam ni...

    ReplyDelete
  23. meriah makanan. si kecik pun semangat ajer. hik hik. cantik layout blog akak.

    ReplyDelete
  24. assalam acik...... seronokkan kalau yg kita masak tu semua licin dimakannya.... penat pun hilang tak terasa

    ReplyDelete
  25. wah...banyaknya menu acik masak dalam sehari...

    ReplyDelete
  26. Wah siap buat lemang lagi tu acik erna... LEGAAAA bil dpt penuhi hajat semua anak2, tak de yg merajukan acik ;)

    ReplyDelete
  27. Wah! Meriahnya juadah...dasat la Acik pulun masak semua tu..

    ReplyDelete