Thursday, September 12, 2013

NASI LOMAK..SAMBAL TELUR..

Assalamualaikum

Tiba tiba pulak teringin nak makan nasi lemak
santan ada... terus masak
tapi mana nak sempat buat sambal bagaikan
buat je sambal telur
goreng ikan bilis dan kacang
jadi la..Alhamdulillah.
sebenarnya acik dah lama tak makan 
nasi lemak beli.
acik sorang je dirumah tu yang tak makan
anak anak dan suami makan.
bukan  nak kata tak sedap..
tapi masa acik dok kuaters KLIA dulu
jiran acik buat nasi lemak untuk jualan
bukan sorang..ada 3 orang
setiap hari acik bau nasi lemak dan sambal.
lama lama acik tak lalu nak makan.
masa acik masak banyak2 untuk 
hero bongsu hari tu
tak lak teringin nak makan.
oklah..panjang pulak.jom makan
nasi lemak

30 comments:

  1. sedapnya makan dengan sambal telur...

    ReplyDelete
  2. kita yg masak selalu mcm tu. dah dapat bau hilang rasa nak makan.tapi kalau org yg masakkan sedap pula.

    ReplyDelete
  3. boleh jugak kan makan dengan sambal telur jer instead of sambal ikan bilis..

    ReplyDelete
  4. As-salam acik..

    aduhai.. sedapnya nasi lemak..

    ReplyDelete
  5. aduh...sodap nasi lomak...! ini kalau dpat...mmg terbang melayang ke laut diet ni Acik...huhuhu...sabar2....

    ReplyDelete
  6. pastu akak tak makan la nasik lemak ni, meh bagi saya sket :)

    ReplyDelete
  7. suami pun kata.. lama tak makan nasi lemak..

    ReplyDelete
  8. Pagi ni saya makan nasi lemak juga - tapi yang dibeli. :)

    ReplyDelete
  9. Acik memang geligalah. Short cut buat sambal telur. 2 in 1 gitu. Mesti sedap nie kan Acik.

    ReplyDelete
  10. pagini pun kita masak nasi lemak atas permintaan anak2... sambal telur cam gitu masa duk bujang2 selalu buat sedap...

    ReplyDelete
  11. Waa sodap ni Acik, rasa nak terbang pergi rumah Acik ni, bilalah kita berpeluang sembang2 sambil makan nasi lomak ye Acik..

    ReplyDelete
  12. jommmm.... sedapnye. terliur pulak.

    ReplyDelete
  13. saya baru buat kelmarin..utk lunch..dinner.
    saya mmg gemar nasi lemak.
    utk sambal, saya buat sambal bebola daging Ramly. sedap pulak daging dia..

    ReplyDelete
  14. kalau ada sambal sotong ni mau 2 kali tambah hihi

    ReplyDelete
  15. Nasi lemak aroma dia yg menggoda acik.
    Kalau kakak dapat sepinggan yg acik masak tu alangkah bestnya:)

    ReplyDelete
  16. Sedap je tgk nasi lemak akak ni...
    sini susah nak jumpa nasi lemak yg sedap Kak..
    kena belajar masak sndiri klu nak makan...:)

    ReplyDelete
  17. dh hari2 sgt bau jd tak lalu lak ek acik heheheh....

    ReplyDelete
  18. kak... bungkuih ngan daun pisang lae sodap tu

    ReplyDelete
  19. PM seminggu sekali paling kurang pasti makan nasi lomak punya...hehe

    ReplyDelete
  20. sedapnya kak.. tak reti nak buat sambal sedap tu.. huhu..

    ReplyDelete
  21. Dah lamo tak makan nasi lomak... Kok teringin nak makan, sey boli yoo.. Tak bobaloi nak buek sbb kek ghumah ni tak ghamai..

    ReplyDelete
  22. Ingatkan nasi lomak buah biadara.... hehehe!

    ReplyDelete
  23. tak pernah pun wat nasi lemak sendiri. lagi la dasyatttt kan... muahahaha...

    tapi kalau org buat bedal aje. bak sepinggan

    ReplyDelete
  24. Sedapnya AE...nasi lemak beras basmathi....
    Betul tu AE, kalau dah selalu bau...apatah lagi masak, mmg tak lalu!

    ReplyDelete