Friday, September 13, 2013

MATI TERSEPIT

Assalamualaikum
Kenapa la suka main celah pintu
Kan dah mati.
Menyusahkan hidung orang je.
Dirumah pun bau busuk
Anak acik cari cari
Mana datangnya bau busuk.sekali tengok
Ha ambik ko..2 ekor sekali mati
Tu la cicak..cari la tempat lain kot nak
main kejar kejar pun
Di opis pun dah 2 hari bau busuk
Tau dah..memang bangkai dia la yang busuk tu

Ok la..jumpa lagi
Dah lega hidung dah dah buang
Tapi dah tentu bukan acik yang buang he he

29 comments:

  1. Cian cicak tu...depa tengah dating kut belakang pintu tu.

    ReplyDelete
  2. eeeeeeeeee.. x suka cicakkk!!! hari tu pun pernah terbunuh cicak depan mata.. dia pi duduk celah pintu almari dapur sape suruh.. memang tersepit .. kiok terus.. eee.. geliiii

    ReplyDelete
  3. seronok sangat dia bermain...mati tersepit pula ha..ha..

    ReplyDelete
  4. rumah mak saya dulu kerap jumpa cicak mati tersepit.. kesian.. hehe

    ReplyDelete
  5. heheheh ingtkan apa la yg mati tersepit.... ingat org rupenyer... si cicak

    ReplyDelete
  6. Walaupun dah mati tetap geli juga kan acik.
    Rumah kakak di bilik air kadang nak masuk pun melompat keluar balik...

    ReplyDelete
  7. Cicak ni kocik yoo.. Tapi bilo dah mati, satu rumah berbau... Nyampah boto kek cicak ni.. Beghak bosepah-sepah..

    ReplyDelete
  8. harap kawan-kawan cicak yang lain ambil iktibar...

    ReplyDelete
  9. Laa cicak!! nekcik ingat anak kecik yang tersepit di dinding bila si abang tu start kereta berita semalam tu..aduhaiii seram sejuk baca berita tu acik

    ReplyDelete
  10. Cicak mati tersepit.. katak mati terlentang hehehe ;)

    ReplyDelete
  11. kat mah ita plok dah 3 hari bau busuk tikus mati..cari2 angsung tak jupe kat mana..sudahnye tahan je lah nafas....

    ReplyDelete
  12. spray febreeze acik bau segar balik bau nya hihi

    ReplyDelete
  13. cicak ni selalu juga mati tersepit kan Acik, kalau kat rumah ummi pun biasa juga jadi macam tu.

    ReplyDelete
  14. dah ajal dia mati tersepit kan sebab suka duduk celah2 dnding hehe

    ReplyDelete
  15. As salam Acik,

    Dulukan masa iman kecik2 uwan die selalu takutkn dia dgn cicak! Tp skrg dah xtakut dah...hehehe... umah mak dulu mmg byk cicak, klu mati tersepit tu bau bangkai mesti nk cari jugak, manataknye kucing byk kat umah dorang suka bunuh & buat main...

    ReplyDelete
  16. ingatkan apo bondo la tadi hehe

    ReplyDelete
  17. la...cicak rupanya..ingatkan sapa yg mati tersepit hehe...

    ReplyDelete
  18. haha..sama macam kat rumah saya pening bau busuk n pening cari bangkai dia :)

    ReplyDelete
  19. Memang selalu menyusahkan,banyak tempat lain disitulah dia suka main.

    ReplyDelete
  20. cicak tu memang nak bunuh diri la tu

    ReplyDelete
  21. Elokla dia mati tersepit... kalau dia ada jamban dia merata... makanan tak boleh terdedah... menyibuk je mana2 lepas tu pek.. tinggalkan bahan buangan...ada petua tak nak hilang cicak ni?

    ReplyDelete
  22. hahaha padan muko cicak tu... sey memang anti betul ngan cicak ni kak, suka ati je nak buang berak merata2

    ReplyDelete
  23. Mmng kat situlah selalu mati...padan jgk ngan muka kan..hihihi

    ReplyDelete
  24. Bau bangkai cicak memang busuk, yekkk..Memang depa selalu mati tersepit, hehe..

    ReplyDelete
  25. Untung AE..bukan jadi org yg kena buang hehe....

    ReplyDelete