Friday, October 11, 2013

BBQ..GANDINGANNYA???

Assalamualaikum

gambar masa bulan syawal
acik tak tau la pulak..
hero bongsu acik ni dengan cik gu dan
 kawan2 sekelas ada group whatsApp.
hari  Jumaat lepas..dia kata..
sebelum periksa SPM ni
cik gu nak buat BBQ..nak bagi anak murid
seronok makan2 dulu sebelum periksa
cik gu dah tengok gambar aimi 
sedang bakar ayam tu katanya
lepas tu cik gu suruh tanya mak
ayam bakar ni nak makan dengan apa.
Alamak..acik pun tak tau
ayam ni gandingannya apa
acik dulu main bantai je..
makan je la dengan apa yang ada
acik minta tolong dari kawan2 semua
tolong bagi idea..
apa yang sesuai nak makan dengan ayam bako ni
nanti..baru acik jawab dengan cik gu tu he he.
Terima kasih semua
jumpa lagi,In syaa Allah

28 comments:

  1. kalau sy, buat bihun goreng, goreng keropok keping & ayam bakar... settle... ;)

    ReplyDelete
  2. Masak mee ke bihun ke dah ok tu acik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tima kasih aina..nanti acik bagi ngan anak acik tu

      Delete
  3. Hehhe..seronok hero bongsu tu makan2 BBQ.. boleh makan dengan mee goreng+sambal kicap kot kak...:)

    ReplyDelete
  4. baguslah murid dengan cikgu baik...senang nanti kan acik
    goreng mee pun sedap juga acik..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum,

    selalu ati buat kuah lada hitam

    pastu masak nasi putih dan sayur dah cukup :)

    ReplyDelete
  6. bbq pn nk kena ada gandingan ye..
    best nye dpt cikgu rajin melayan anak murid siap nk wat bbq..
    sy selalu wat bbq mkn dgn bihun goreng je..slalunye dah mkn bbq pn kenyang dah tu.

    ReplyDelete
  7. Greng bihun acik...x berat sngt...
    Bgusnya cikgu...jamu anak murid sblom exam...

    ReplyDelete
  8. Best makan beramai ramai.. boleh tenangkan diri sebelum exam mula nanti

    ReplyDelete
  9. paling simple yg sy slalu cari kalau ada ayam panggang ni... makan ngan nasi panas. Ada sayur tauge/kubis masak lemak putih dah cukup... terliur la

    ReplyDelete
  10. spageti grg ke...makaroni grg ke atau pun klu bt bbq ayam, boleh gandingkan ngan nasi ayam acik!

    ReplyDelete
  11. Acik Erna..buatkan nasi goreng cina pun sedap kan makan dengan ayam BBQ tu :)

    ReplyDelete
  12. Kalau pada kakaklah acik nak senang beehoon goreng atau nasi goreng sebab muai dan ramai boleh makan.. sediakan sekali sambal tumis ikan bilis:)

    ReplyDelete
  13. Acik..ayam BBQ tu dah sedap, makan dengan apapun mesti sedap kan, mee hoon boleh, nasi goreng pun boleh.

    ReplyDelete
  14. Semoga hero bongsu ini dan kawan2nya berjaya dalam pelajaran dan kehidupan mereka...

    ReplyDelete
  15. makan cicah sos cili atau lada hitam

    ReplyDelete
  16. Apa-apa pun boleh acik... nasi goreng cina pun ok... sos cili, sos tomato. Kalau nak buat western pun boleh. Tapi kenalah buat kentang putar dan sos black peppernya pulak... banyak kojo... BBQ ni pada saya sebenarnya sekadar meratah-ratah lauk je... sediakan coke.... pun sodap!

    ReplyDelete
  17. Ikut situasi perut. Kalau tengah lapaq, makan dengan nasik atau mi atau bihun. Kalau tak berapa lapaq, dengan kentang goreng & coleslaw, hehe :D

    ReplyDelete
  18. nk style western mkn ngn salad2 ngn fries n sebagainyer... kalu lyn ngn mehun grg, or nsi goreng pun ngam jugak tu acik

    ReplyDelete
  19. makan gitu2 aje pun dah sedap acik hehehe

    ReplyDelete
  20. pastikan ayam masak betul2..takut keracunan..

    ReplyDelete
  21. wahh.dapnyer kakerna! rasanye kalu ayam bbq makan cenggitu pun dh sodap..kalu nk tambah kewesternannye..bolehla bakar sosej sekali, potato fries & roti..wat tambah nasi goreng pun okay dah tu!

    ReplyDelete
  22. makan dengan bihun pun sedap jugak ni...

    ReplyDelete
  23. Gandingan BBQ saya pulak acik erna dgn kentang goreng, spaghetti dan SOS cili... saya pulak dah terliur acik ;)

    ReplyDelete
  24. Ohhh ni yg lahir nasi ayam tadi yeh AE.....

    ReplyDelete