Tuesday, October 8, 2013

PAKAI SUSUK?????

Assalamualaikum

sebelum acik mula..maaf ye
ni bukan n3 puji diri..
acik sedo acik dah tua
tapi n3 sentap jugak la sikit
acik pun tak tau la selama ni
ada orang sangka acik ni pakai 'susuk'
Astaghfirullah..tak pernah acik terfikir
acik bukan orang kaya..orang berduit
dan bukan orang glamor pun.
patut la selama ni..cuba2 perangkap
acik dengan soaalan
tanya....makan pisang ke..makan pisang mas ke
sate suka ke tak..dan macam2 lagi
rupanya nak test..
ni bukan kata orang..tapi pengakuan
tuan punya diri sendiri.
dari mula dia kata
dia tengok acik ni berseri semacam
macam orang pakai susuk
kalau orang dah tua macam acik ni
ada juga yang nampak muda
tapi tak la nampak berseri semacam..katanya
acik tak tau nak kata apa
tapi..mak bapak  acik tak pernah
ajar acik buat perkara2 yang dilarang
macam tu..
dan acik pun tak pernah terfikir
 acik ni berseri ke apa
semua yang dilihat adalah anugerah Illahi.
jumpa gambar 2 tahun lepas je..

oklah..dah tulis ni lega sikit..
Allah maha mengetahui
rupa susuk pun acik tak tau
macam mana nak pakai.

jumpa lagi,In syaa allah.

24 comments:

  1. wah kena kongsi petua nak berseri macam acik ni hehehe

    ReplyDelete
  2. Salam...pertama kali bagi komen kat dinding ni. Tenung punya tenung pada gambar tu..memang terserlah keserian acik erna ni...cer citer cer citer..heheh

    ReplyDelete
  3. Acik patut buat entry kongsi tips kecantikan selepas nih...:)

    ReplyDelete
  4. Acik memanglah cantik dan berseri itu yg dia salah sangka. Betul acik bersyukur semua itu kurniaan Allah tak payah nak bersusuk bagai. Dahlah syirik dan ada org kata nak mati susah...

    ReplyDelete
  5. Tkpe Acik. Sekurang2 kita tahu kebenarannya.

    ReplyDelete
  6. Mmg sakit juga hati klau kita x buat orng main tduh je kan Acik....

    ReplyDelete
  7. betullah..acik nampak muda..
    sentiasa bersyukur kan acik...

    ReplyDelete
  8. wajah berseri hasil hati yg dan nurani yg bersih..takde hasad dengki kat org lain..cakap mcm tu kat org yg bertanya tu...

    ReplyDelete
  9. Sabar je la orang cakap macam tu...tapi acik erna memang nampak berseri :)

    ReplyDelete
  10. sy tahu petua akak tu
    makan nasi 3x sehari
    jgn miss
    ish sapelah yg bertanya tu ye

    ReplyDelete
  11. mesti hati Acik baik..tu yg terpancar seri smpai ke muka...kan acik...:):):)

    ReplyDelete
  12. Amboiiii... ni boleh panggil kakak ni... memang awet muda sungguh

    ReplyDelete
  13. muka berseri anugerah illahi terpancar dari hati yang suci dan bersih.
    bahasa juga cerminan peribadi.

    sabar je lah acik.

    ReplyDelete
  14. Jauh nya org tu berfikir, perkara terlarang lah pulak.. Allah maha mengetahui Acik erna.. bersabar je byk2 acik.

    ReplyDelete
  15. Sampai ke situ dia fikir rupanya. Tapi dia sendiri pun mengaku dia fikir gitu, mungkin dia dah tersedar yg dia bersalah fikir macam tu, sebab tu dia bagitau. Bagus jugak dia terus terang. Tapi muka Acik memang berseri la tengok dalam gambar tu, alhamdulillah, kurniaan dariNya :)

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah, lega kan Acik sebab dah dapat beri penjelasan, takdelah kawan Acik nak main serkap jarang lagi.
    Tengok gambar tu, memang manis orangnya Acik ni, syukur atas kurniaan Allah SWT.
    Susuk tu nak sebut pun takut, usahkan nak pakai, kan Acik.

    ReplyDelete
  17. ni lah di katakan kejelitaan semula jadi...hihi chomei3x..untung bang jalal !

    ReplyDelete
  18. Assalam

    Acik comei sokmo... :-)

    ReplyDelete
  19. betullah acik erna memang nampak muda dn manis..ida tahu sebabnya!!
    sebabnya hati acik erna yg ikhlas..hati yg iklhas terpancar di wajah..itu sebabnya sentiasa nampak muda dan berseri2..

    Sentiasa teringatkan kesanggupan acik erna masakkan lauk tempoyak masa jumpa di rumah pak ngah Hamzah dulu..

    ReplyDelete
  20. Baguslah AE kalau org cakap gitu.....janji kita tak pakai tu semua....okjerrr hehe

    ReplyDelete
  21. heheh berseri2 muke sbb berkat air smbahyang ni,,syukur,,moge kite semua terhindar dr pmakaian susuk ni,nauzubillah

    ReplyDelete