Wednesday, August 28, 2013

LUPA???SABO JE LAAA

Assalamualaikum
Semalam..acik pi bank
nak masuk kan duit
beli online..nak bayar guna maybank2u
tak de dan tak pandai pun.
biasanya suami acik yang buat semua
semalam nak ikut..
kena pulak tak de parking
acik cuba beranikan diri
nak buat sendiri
yakin je isi borang
tak tanya2 pun..ambik nombor
bila sampai giliran
orang dikaunter kata
salah borang ni..
pi turun balik..isi borang semula
tak payah ambik no baru katanya.
acik pun turun semula ke tingkat bawah
isi borang baru..dah siap
acik pegi semula kekaunter
duduk dulu ye..katanya
acik pun tunggu..
tunggu punya tunggu..tak panggil2
sampai la dah 23 orang 
kita ni manusia kan..mula la
nak hangin.
acik telefon en.suami dari atas tu
dah dapat parking ke belum
kalau dah 
tolong ambikkan nombor
dia pun pelik agaknya..
tapi bila tengok muka acik..dia faham dah
tak tanya apa apa pun.
kebetulan..nombor baru
dikaunter yang sama
acik terus cakap..ni ha
saya dah ambik nombor baru
baru la dia kata..
Ya Allah kak..saya lupa nak panggil akak
katanya..aduhai..kalau tak de aircond 
mau dah berasap dah.
oklah jumpa lagi,in syaa Allah

36 comments:

  1. kalau saya,dah tak boleh nak senyum kalau keadaan mcm tu...

    ReplyDelete
  2. heheheh mcm2 ye acik..tp nama pn manusia...makhluk pelupa... so maafkan je la

    ReplyDelete
  3. adoi..sabar jelah
    boleh lak dia lupa
    patut akak lps isi borang tu terus tunggu depan kanuter dia sambil angkat tangan.hehe
    sabar jelah abang ngan akak ni

    ReplyDelete
  4. 23 oranggggg??? Sabor benor Acik. Kalau saya, lepas dia soh duduk, orang yang seterusnya tu, say terus celah jer..hehehehhe

    ReplyDelete
  5. Acik pun kenapa. dah dia kata tak payah ambik no baru maknanya selepas org yg tengah berurusan Acik teruslah balik kekaunter tadi. Kesiannnya... memang kalau kakak pun jenuh menunggu..

    ReplyDelete
  6. pttnyer acik dtg je kt kaunter tanya kt org yg jaga tu acik... mmg kadang dia sndiri lupe... mcm dana yg jenis kurang sbr mmg akan tanya terus kt org kaunter tuh... lenkali acik kene bt selamba, berani kan diri je... dr kene menunggu berejam2 kn

    ReplyDelete
  7. kira sabo sesangatlertu.. sekarangni orang sabar memang cam gituler kan... tengok orang semuanyer agresif...

    ReplyDelete
  8. Pasni akak byr kat cdm (cash deposit machine), takpayah Q kak.

    ReplyDelete
  9. Masa tu tak de senyum2 lagi ye acik...:)

    ReplyDelete
  10. aduhai.. buang masa sungguh.. boleh dia main lupa pulakk..

    ReplyDelete
  11. Alahaiii...guna CDM jer la lenkali kak..tak koser nak tunggu beratur kaedahnya..

    ReplyDelete
  12. kak guna online senang je. pergi daftar kat ATM je. tak pon cimb pon boleh. dulu saya pon tak pandai. suruh kawan ajarkan. rupanya senang je. hihi

    ReplyDelete
  13. Akak. kalau saya, dah lama berasappp....memang tak patut dia buat akak macam tu...

    ReplyDelete
  14. 23 orang?? Mmg kesabaran tahap tertinggi Acik ni....hihihihih

    ReplyDelete
  15. rasa macm nak masak lomak ajer kan budak tuh...hihi sabar je lah kak..mungkin budak tu betul2 lupa kot..bersangka baik lah!

    ReplyDelete
  16. mahu tak berasap kita..
    sabar sajalah...

    ReplyDelete
  17. sabar jer laa...
    mmg kene sabar byk2..kalau tak ada yg kene penampo...huhuhu

    ReplyDelete
  18. Memang kena sabar bebanyak tu Acik Erna... :)

    ReplyDelete
  19. Acik, saya pun pernah kena camtu. Dia kata tak yah amik nombor baru tapi tetiba dia lupa kat kita. Tocongok yo lah kan.

    ReplyDelete
  20. sabar sungguhlah acik ni, kalau KA dah lama dah mengamuk tu hehehe

    ReplyDelete
  21. alahai...angin je kalau saya...tapi selalunya kalau kat sini, urusan yang nak masukkan duit, diorang dah tak galakkan ke kaunter, kena guna mesin CDM.

    ReplyDelete
  22. oooo...patut la sampai keluo ayat penampo! hahaha...

    tu kira sabor la tu..saya dulu bawak anak kedua ke klinik, masa tu umur dia 16 tahun, terpijak paku berkarat, saya sampai klinik jam 9.30 pagi, sampai jam 12 tgh masih tak panggil2 walhal pesakit yg dtg lewat dr anak saya semuanya dah balik, sebelum tu beberapa kali saya tanya nurse, dia jawab tunggu giliran tunggu giliran, giliran apa?

    bila pesakit demi peakit yg terkemudian dah selesai amik ubat tp anak saya masih belum dipanggil dan mengerang bisa di kaki, hilang sabar saya acik, bayangkan sampai dah nak masuk Zuhur dah, saya pun apalagi, bertanduk terus! saya tanya nak tunggu giliran apa lagi nih? nurse tu cakap ngan nada menyindir, sabar la...kena la tunggu giliran, lainkali kalau nak sunatkan anak buat la appointment dulu.

    saya pun "hoii, sunat amendenya? anak saya dah umur 16 tahun, hang rabun ka apa? org lelaki ni nak kena sunat berapa kali seumur hidup dia? kalau tak reti buat kerja, berenti jer, dari tadi aku tengok bergayut jer kat talipon, kerja ntah hapa2! mengong punya nurse!" ha amik ko! termalu2 nurse tu digelakkkan beberapa pesakit lain...

    hangin saya acik, saya tinggalkan anak kecik kat umah, terkejar2 pi klinik awal pagi sbb nak balik cepat tp terkena nurse mengong, habis semuanya!@

    sebenarnya bukan takleh ckp elok2 tp tu la...hangin punya pasai, lg pun sesekali nurse yg ngok gitu mmg nak kena..dh kerap sgt saya nampak dia asyik layan sms masa kerja...

    ReplyDelete
  23. ayat penampo tu kat blog saya, bukan kat sini, kan acik kan?

    ReplyDelete
  24. Ontah apo2 yo kan.. Buleh pulak lupo.. Kok kono kek sey pun hangin gak.. Orang tu elok bonti kojo yoo.. Borangan yo lobih..

    Kan dah maghah dah ni.. huhu...

    ReplyDelete
  25. kuuuussss semangat... tak tau la saya boleh tahan ke tak hahaaa... rasa nya tak boleh sabar gitu..

    ReplyDelete
  26. salam acik..ish2 boleh ke lupa ... memang naik hangin terus la kita hihi..sabo je lah

    ReplyDelete
  27. hehe..mau tak naik angin ye Acik, kadang2 dia orang ni kerja acuh tak acuh je..

    ReplyDelete
  28. Sabar ajelah hihi...nasib baik tak puasa.

    ReplyDelete
  29. alahai.. kesian achik.. boleh pulak lupa ya..

    ReplyDelete
  30. sabar nye akak.. kalau sy rempuh je tu

    ReplyDelete
  31. Bukan AE je naik hangin kalau cenggitu okje pun Ae...tu bukan naik hangin je AE naik api mau! Huhu

    ReplyDelete