Sunday, August 4, 2013

JARI JARI KU SAKIT SEMUA

Assalamualaikum
orang lain pun puasa gak kan
tapi rasanya tak le macam acik ni
  nak buat camano..dah tua2 ni cam tu la
konon nak goreng macaroni
rebus dulu bagi lembut
kat dapur acik memang ada tv
tetiba pulak terleka
tengok cerita korea
lepas tu..terbau hangit
ooo alo hai..dah rentung macaroni ku.
tak tangguh dah,,terus angkat kesingki
panas2 tu acik letak sabun
ambik sudu..mula la buat kerja
Alhamdulillah..setelah jari jari ku sakit semua
dah kilat balik periuk acik.
oklah jumpa lagi,In syaa Allah

28 comments:

  1. Hehehe... Adoyaii... Cito korea punyo pasal sampai hangit piyok kek dapo..

    Mujur piyok buleh bokilat balik..

    ReplyDelete
  2. Haha, sampai bertukar warna makaroni tu...memang tak boleh dimakan dah

    ReplyDelete
  3. Rajin betul akak ni, sampai kilat balik periuk tu..:)

    ReplyDelete
  4. Kak..resepi baru! Makaroni rebus hitam..hahaa
    Mesti gigih akak cuci sampai kilat gitu.

    ReplyDelete
  5. Emm. dah kilat periuk tu nak buat apa pulak? Spaghetti?...

    ReplyDelete
  6. mua2 tengok , makaroni jenis apa ni? warna coklat pula tu....bila baca baru tau ...punya berkilat periuk macam baru pula acik sental

    ReplyDelete
  7. Alahai. Siannya. Abis tu jadi tak makaroninye?

    ReplyDelete
  8. menu makaroni goreng dah tukar jadi makaroni bakar.... hihihi.

    Acik mak saya selalu buat periuk yang terlekat dengan benda hangit ... masukkan cuka dalam periuk tu, pastu biarkan semalaman. Insyaallah senang tanggal dan berkilat semula periuknya

    ReplyDelete
  9. alamak Acik pun layan jugak citer Korea ke...haha

    ReplyDelete
  10. laaa...ingat kan akak buat kuih...

    ReplyDelete
  11. Allahu Akbar.... tak dapek den nak nolong eh Acik

    ReplyDelete
  12. Hehe.... gunakan pencuci cap jari..... gerenti beghosih.

    ReplyDelete
  13. tak de rezki .....
    insya-Allah di lain masa dpt wat makaroni yg lebih enaksss..

    ReplyDelete
  14. salam ramadhan # 27 acik..
    ape nk buat xde rezeki nk mkn makaroni..hehe

    ReplyDelete
  15. Aina dulu konon nak rebus botol susu anak last2 botol mencair dalam periuk pas tu bila mak tanya ada masak apa kat dapo boleh jawab tak ada. Lalai ni tak kira tua atau muda Acik...:)

    ReplyDelete
  16. Waaahhh...saya kagum. Berkilatt balik. Mujur periuk mahal kan Acik. Kalau periuk murah tu, tembus dahh...hehehheehehe

    ReplyDelete
  17. perghhh boleh jadi bersih mcm baru...teruja lieya tgk!

    **selamat hari raye buat acik sekeluarga...mohon ampun maaf zahir dan batin...moga2 kite mendapat keberkatan di syawal yg mulia .....

    hati2 pulang ke kg yeak...

    ReplyDelete
  18. mmg berkilattt..memancor2 tu acik erna...

    ReplyDelete
  19. slm singgah & ucap selamat hari raya maaf zahir & batin yer !

    ReplyDelete
  20. Assalam kak E..hoho minat cite korea gak ker??? sam lah kita...dah tengok...macam melekat jadik nya...!

    ReplyDelete
  21. memang bersih.. kekadang geram punya pasal boleh bersih dibuatnya.. hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  22. Benda dah nak jadi, tak bleh cakap apa, Acik. Takpa, dia tau tu tuan periuk gigih cuci sampai berkilat balik, hehe. Tapi lepas tu, Acik buat lagi sekali tak macaroni goreng?

    ReplyDelete
  23. fuh berkilat tu kuali acik...heheh
    salam aidilfitri acik.maaf zahir batin dari saya..:)

    ReplyDelete
  24. Selamat hari raya, Acik Erna! Maap zahir dan batin. :)

    ReplyDelete
  25. SELAMAT HARI RAYA Acik! Mohon maap andai kata ada bahasa saya yang menyinggung perasaan ketika saya memberi komen di blog acik ni.

    ReplyDelete