Tuesday, April 30, 2013

SAMBUNG CERITA NASI..

Assalamualaikum

Masa hari Ahad..yang acik masak nasi minyak
sebenarnya ada jemputan kenduri
tu sebab subuh 'celik' lagi acik dah mula masak
kol sepuluh dah siap semua
bukan banyak pun kan 
nasi dan lauk 2 jenis je
sayur pun tak dak
aksesori nasi pun tak de..he he
jemputan diBangi
kenduri doa selamat
akikah cucu sedara.
tapi acik tak ambil gambar pulak dengan cucu
yang comel sangat  pakai baju merah
ni..ambik dari fb atuk sedara 
yang memang suka bergambar

sori la ye zino tumpang tayang gambar cucu
tu la..sapo suruh tak ambik an..gambar se ngan cucu.

ok lah..tu je nak cerita hari ni
sebab kenapa gambar nasi acik
tak dapat nak ikut macam Queenie buat
ada tabur daun bawang,daun sup
dan ada bawang goreng juga.
Insyaallah kalau buat lagi nanti
acik cuba lengkap kan

jumpa lagi,Insyaallah

29 comments:

  1. saya hari2 masak subuh "buta" keh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. acik tau Q..acik dah celik sikit sebab dah pukol 7 lebih he he

      Delete
  2. Comelnya cucu sedara Acik tu, putih gebu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ummiross..memang putih gebu..masa baru lahir tak nampak putih..dah 2 bulan lebih ni..nampak putih sangat

      Delete
  3. Yang penting rasa nasik tu Acik Erna.. bukan aksesori atau mekapnya.. kalau isi sedap, aksesori belakang kira..

    ReplyDelete
  4. gebunya baby tu...kalau dapat,mau cubit2 pipi tembam tu

    ReplyDelete
  5. demi si bujang tercinta bangun subuh2 pun sanggup yek acik...

    ReplyDelete
  6. oh igtkan buat makan kat ttjs x ajak kita
    hehe

    ReplyDelete
  7. Comelnya cucu menakan achik ni.rasa mcm mau gomoi2 jer.

    Achik,nasi myk tu,walaupun tanpa aksesori bagai,sy mampak dh cukup lazat.Tengok la betapa gembira si bujang tu mkn mskn bonda dia.

    ReplyDelete
  8. Alolo..comelnya..semangat badan dia...

    ReplyDelete
  9. Kalau saya pulak mmg kurang gemar aksesori tu, tak makan. Yg penting rasa nasi dan lauk tu sodap..

    ReplyDelete
  10. Montelnya cucu sedara acik tu. Puas kalau dapat baby macam ini kan.. Nasi acik tu tapi kakak tengok sedap sangat dah cukuplah tak payah banyak accessories takut tak nampak nasinya pulak..

    ReplyDelete
  11. Taburan kat atas tu nak bagi cantik je AE...yg penting rasanya tu hehe

    ReplyDelete
  12. teringat jemputan makan makan kat rumah acik aritu.. sedap masak lemak tempoyak tu.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kan kan ?
      bila nak pegi lagi ye
      hahhaa

      Delete
  13. dapat jemputan...itu yang cepat masak Acik...
    comelnya dia..

    ReplyDelete
  14. Assalam kakErna, rajinnya pagi2 memasak wlaupun ada jemputan kenduri.. hehehe.. kalau saya dah tentu gantung kuali hari tu..

    ReplyDelete
  15. rajin ape acik masak , walau dah ada jemputan ekkee ;)

    ps : acik .. ada nak wat order kan ??

    ReplyDelete
  16. macam kenal la atuk sedara baju oren tu...hahaha

    ReplyDelete
  17. Rajinnya Acik masak nasi minyak..susah nak jumpa Nasi minyak kt sini..dah lama juga tak makan..
    comell cucu sedar tu..gebu je :)

    ReplyDelete
  18. Assalam Kak..kita pun masak nasi myk pun ala2 koboi gak...ak letak daun maun tu, pakai tok sah lah...nanti bebudak kuis2 , buang gak...
    cho mel eh cucu sedar...kak E bila lagi nak bercucu?..hihi..

    ReplyDelete
  19. Dah lama tak masak nasi minyak. Tengok nasi minyak yang Erna mask nak juga mencuba.

    ReplyDelete
  20. Sebut cerita nasi minyak teringin pulaklah kak..tgk adik duk menjamu selera hr tu boleh teringin hehe

    ReplyDelete
  21. takde aksesori pun nampak sedap juga kak :)

    ReplyDelete
  22. Salam K.Erna...sama la kdg2 kat dapo tak cukup aksesorinya gak...tp habih.Alhamdulilahhhh..

    ReplyDelete
  23. Nasik kalau dah sedap, tak sempat nak tabur apa2 pun dah lesap masuk dalam perut, Acik. Hehehee..

    ReplyDelete
  24. akak kan pandai masak..takde tabur2 pun tetap sedap...

    ReplyDelete