Wednesday, April 24, 2013

WW..SIAPA YANG TAK MAKAN CILI PUN AKAN RASA PEDAS NYA

Assalamualaikum






38 comments:

  1. Banyaknya cili Acik. Kakak kalau tanam cili di rumah kakak buahnya tak banyak tapi kakak tanam di rumah kampung lebat tak tahu kenapa. Tanah guna yg sama cuba beza di kampung kakak tanam atas tanah tapi di rumah kakak dlm pasu...

    ReplyDelete
  2. buat sambal belacan,sedap tu...sambal kicap pun sedap..

    ReplyDelete
  3. waahh Acik, cili tanam sendiri ker..?

    ReplyDelete
  4. Suka la tgk pokok2 tanaman mcm ni. Segar mata memandang.

    ReplyDelete
  5. kak,,nanti jumpa nak pokok cili mcm ceri tu ye
    mcm dulu tu..dan pokok cili kampung yang extra pedas juga.hehe

    ReplyDelete
  6. Acik..ummi kalau tanam cili selalu tak menjadi. Germa tengok cili Acik tu, rasa nak petik2 je.

    ReplyDelete
  7. Salam Acik..

    geram betul saya tgk cili2 tu.. kalau dpt petik tentu best..

    ReplyDelete
  8. Semakin kecil cili semakin pedas rasanya. Tak makan kalau main petik2 pijar gak tangan acik.

    ReplyDelete
  9. kalau dia tak rasa pedas, kita tempek lagi kat mulut..hihi..
    menjadi cili api akak ey, alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  10. ni kalau masak gulai lemak cili api senang petik jer....

    ReplyDelete
  11. Wah...bestnya byk betol cili tu...segar2 semuanya... buat sambal belacan nie..perghh....sedap.. :D

    ReplyDelete
  12. Banyaknya..ni utk komersial ya? Sbb siap letak plastik keliling tanah tu.

    ReplyDelete
  13. subur nampak pokok tu..letak dlm budu sedap ni heee

    ReplyDelete
  14. kalau di rumah MV confirm ni selera makan

    ReplyDelete
  15. cili padi ni...wan saya kat kampung main tebar aja biji cili, tau2 tumbuh pokoknya...hahaha..subur betul tanah kampung wan saya kat Remabau tu

    ReplyDelete
  16. mahal juga kalau beli...
    untungnya jika tanam sendiri..

    ReplyDelete
  17. wahh terbaik nie acik !
    buat nasi grg cili api .. mak aihh ;))

    ReplyDelete
  18. acik, dah seminggu saya semai benih cili, haram tak nampak apa2 lagi pun! semai 5 biji benih kacang bendi, yg tumbuh cuma satu! tu pun taktau berapa lama boleh bertahan hahaha

    ReplyDelete
  19. Lebatnyaaa...seronok tanam sendiri, time nak pi petik2 aje kat kebun sendiri :)

    ReplyDelete
  20. bahan utama masakan orang Nogori.. kan kak

    lae podeh, lae sodap

    ReplyDelete
  21. Seronok betoi tengok pokok cabai tu :)

    ReplyDelete
  22. accik tongah tanam tomato ni...tah sampai mano yo idup eh nnt gak eh... hehe

    ReplyDelete
  23. Kalau makan tak ada cili memnag tak menyelerakan,cili api lagi ummmp.

    ReplyDelete
  24. Salam Sal,

    Bestnya cili kecik ni dipicit dalam budu campur asak limau. Cicah pulak dengan ikan bakar, wuu best ni.

    ReplyDelete
  25. subur2nyer cili acik... dana mintak segengam dua boleh

    ReplyDelete
  26. bestnya.. banyak cili padinya.. senang nak masak.. fresh!!

    ReplyDelete
  27. lagi pedas lagi sedap..kan Acik..??

    ReplyDelete
  28. Cik abe Azwa main campak jer cili yang dah terlebih masak kat luar tingkap..tup2 dah tumbuh dua tiga pokok cili..hehehe..

    kat Putrajaya kena tanda benih pokok tu kalau tak bila Mat Bangla datang nak potong rumput habis dimesinnya segala tanaman kita..

    ReplyDelete
  29. Alahaii...jelesnyaaa tegok cili subur2 mcm nie.

    ReplyDelete
  30. wah kalau mak saye tgk cili2 byk cmni msti die suke=)

    ReplyDelete
  31. Lebatnya pokok cili tu berbuah...seronok M tengok

    ReplyDelete
  32. memang sedap makan cili ni Acik!

    ReplyDelete