Tuesday, April 23, 2013

KALAU ADA REZEKI

Assalamualaikum

Nampak tak ada 3 biji tu
acik harap sempat la merasa nanti
ni jenis yang sedap dan rangup tu.
kalau ada rezeki acik la..
dah tanam diluarkan..

Jumpa lagi,In shaa allah



49 comments:

  1. insyaallah ada rezki tu..yakin jer..
    sedap kan klu yg jenis rangup ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. acik rasa..masa mula2 kawan bagi pokok ni ada sebiji..sedap

      Delete
  2. Buah jambu ke acik erna... balutlah acik... insyallah ADA rezeki tu ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula2 ni tak mau balut dulu yati..kononya tak nak menarik perhatian bila nampak pembalut ut he he

      Delete
  3. Buah apa tu?

    Kena letak jaring hitam kot kat keliling pokok, bg selamat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. buah jambu batu tanpabiji ujie..dah letak jaring hitam tu..tapi pokok lagi tinggi dari jaring

      Delete
  4. Replies
    1. kak ngah biaweh yang isi merah tu kak ngah he he

      Delete
  5. Replies
    1. memang sedap ni KA acik dah rasa..masa mula2 dalam polybeg lagi ada sebiji buah

      Delete
  6. Buah jambu ya...kena balut supaya tak rosak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu besar sikit nanti baru nak balut zai

      Delete
  7. Bestnya acik, dah nampak hasilnya, insyaAllah ada rezeki Acik tu.

    ReplyDelete
  8. kalau memang dah rezeki Acik, insyaAllah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Q..kalau rezeki tak kemana kan

      Delete
  9. Buah apa tu?

    http://dandandiri.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Baik Acik sarung kalau tak bimbang kumbang yg buat kacau. Makan cecah dgn asam boi sedap ni... Lambat lagi tu nak tunggu.

    ReplyDelete
  11. kene balut tu acik baru lah selamat dr gangguan serangga n ganggung org luar hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang risaukan gangguan orang laur je dana he he

      Delete
  12. Jambu ke tu AE?....selaluu makan jambu atas pokok dulu dulu masa kecik haha

    ReplyDelete
  13. selalu beli saja...
    dapat tanam sendiri puas hati...
    memang tak sabar nak makan acik Erna..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Qhaifa..kawan pulak yang bagi anak pokoknya tu yang teruja sangat tu

      Delete
  14. Nampak gambaq macam buah jambu, bila baca Acik reply komen kawan2 kat atas, betoi la buah jambu eh. Fuhhh kalau yg seedless tu, sodap geget rangup macam epal :)

    ReplyDelete
  15. Insyallah acik kalau ada rezeki tak kemana buah tu..kena betul2 jaga laa.. acik.. yer

    ReplyDelete
  16. insyaallah acik
    ada rejeki punyee
    kalau ranggup kena sampul cepat2 utk selamatkan ekeke ;)

    ReplyDelete
  17. Acik balut cepat2 supaya serangga tak sengat dan berulat. Insyaallah kalau dah rezeki tak kemana nanti.

    ReplyDelete
  18. Wah...rejeki itu. Yep, kasi bungkus balut cantik cantik....

    ReplyDelete
  19. Jambu batu ye kak...
    Sedap mkn colek ni

    ReplyDelete
  20. seronoknyeeer sudah berbuah!! tunggu besar..!

    ReplyDelete
  21. Acik..nnti kita tukar suka sama suka dengan kedondong.


    ReplyDelete
  22. jambu batu ke?...kalau balut tunggu masak sedap tu makan

    ReplyDelete
  23. mmg sejuk tgn acik ni..kalau js tak mau kot hidup...hihi..

    ReplyDelete
  24. Salam acik erna..lama tak singgah sini..
    Ha.. .. Mmg x sabo nk tunggu time masaknya kan.. Mesti hari2 tgk jambu ni..

    In sya allah.. Ada rezeki x kemana... :)

    ReplyDelete
  25. mudah-mudahan jadi rezeki acik.
    sedap cicah serbuk asam boi...

    ReplyDelete
  26. insyaAllah adalah rezeki tu kak :)

    ReplyDelete
  27. InsyaAllah kalau dah rezek Acik, ada la tu. Jambu batu ye? kakpb suka sgt. Kecik2 dulu rajin menjolok buah jambu.

    ReplyDelete
  28. masa kck2 dulu kat kpg ada sepokok jambu batu kpg..balik jer skolah pakat ngn adik2 kait..

    ReplyDelete
  29. Kigho ehh ni buah sulung la, yoo kak...

    Insya-Allah, kok ado joki akak, dapek la ghaso.. Kok takdo joki, boli kek pasar yoo laa... hehe..

    ReplyDelete