Sunday, April 21, 2013

BARU LA SERONOK..


Assalamualaikum

Alhamdulillah hari Jumaat baru ni
hero acik dapat balik
terima kasih atas doa kawan2 semua
seronok acik rasa
rasa "dunia ana yang punya"
Barula bersemangat dan seronok nak masak2
acik bukan pandai masak macam2 pun
tapi dah anak omak kan
bila makan tu..memanjang je kata sodap
Alhamdulillah
 Hari sabtu..buat laksa
anak2 acik ni..kalau makan laksa dirumah
memang kuah lemak ni
 Ni..hero bungsu la ni..
siap cakap..mak tak boleh selalu ni
nanti aimi makan banyak...
pagi Ahad..nasi goreng pulak
nampak  banyak kan..
kalau buat nasi goreng memang macam ni
makan sampai makan tengahari.


petang tadi dah pun hantar
balik..dia siap pesan
nanti cuti sekolah baru aimi balik ye mak
aimi nak belajar..
yo la nak...belajar la


semoga berjaya.

oklah..jumpa lagi,In shaa Allah

78 comments:

  1. hehe, suka ayat yg last tu, aimi makin matang dah kan kak..
    sedapnya laksa lomak.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul Tiha..dah tak menangis..cuma kalau lama tak balik dia kata tak lalu makan je

      Delete
  2. wah kak..semangat nyer memasak untuk anak omak...

    sedap sungguh laksa tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang semangat betul eita..seronok

      Delete
  3. Assalam kak ,sedapnya laksa lemak tu,cara buat tu samake ngan laksa lemak klate kak, sedapnya. saya pun mkn laksa dari tgh hari sampai ke mlm

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam liza..akak buat kuah tu..ikut kaka ipar yang lama dok Pahang liza..tak tau la sama ke tidak

      Delete
  4. masa anak saya duduk maktab, bila saya tanya makan ok ker? jawapannya manjang tak ok hehehe..
    walhal macam2 ada kat maktab tu, kan?

    sesekali balik memang kena bekalkan dia sambal cilipadi yg pedas berapi tu...bawak banyak2 tp yg makan pun banyak jadi sekejapan jer dah terang benderang hahaha...tu la kenangan anak2 belajar jauh dari rumah, kan acik?

    laksa lemak tu guna isi ikan ker acik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..betul anak2 manjang je komplen apap yang asrama masak kan..tapi nasib baik komplen2 pun makan jugak he he..
      betul la tu Q..guna isi ikan..tapi tak de sukatan..sebab tak ikut resepi..main ingat je sebab pernah tengok kakak ipar masak..nanti acik nak cuba juga cari resepi baru la tau sukatan yang betul kan Q..isi ikan..santan bawang merah sikit ngan lada hitam dan garam.tu je yang acik letak

      Delete
  5. Acik saya tak reti buat laksa lemak bagi lah resepi kuah tu nak try sbb selalu kami orang utara ni makan laksa penang je yg sempoiii snagt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noriah..acik tak sukat2 pun Nor..acik main hentam je he he..isi ikan..santan..bawang merah dan lada hitam

      Delete
  6. Kuah laksa lemak tu sama mcm kuah Laksam ke kak?

    Syoknyee jadi Aimi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ujie..sama la rasanya ujie..sebab letak lada hitam..cuma acik tak letak belacan..tapi ada tumbukkan belacan goreng..kalau ada yang nak letak belacan

      Delete
  7. eemmm..KY suka laksa, dah lama tak buat

    ReplyDelete
    Replies
    1. KY..acik pun suka..tapi kuah lemak ni la

      Delete
  8. Laksa kuah putih...terbaik.
    Untung hero bongsu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la kasih..laksa kuah putih..senang nak sebut kan

      Delete
  9. Alhamdulillah, terubat rindu Acik kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Dinas..betul2 seronok acik..dah lama tak dapat makan2 ngan dia

      Delete
  10. Alhamdulillah lepas rindu Acik nak jumpa si bungsu :)

    ReplyDelete
  11. Acik laksa lemak tu ada ke rasanya macam laksa kat kelantan tu?

    Anak2 makin besar makin tahu tanggungjawab ye kak, alhamdulillah sekurang-kurangnya taklah pening kepala mak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aina..kuahnya mungkin sama ..tapi kelantan kan laksam yang kukus tu kan

      Delete
  12. balik jugak ek hero tersyg acik tu, msti acik hepi je msk pun seronok je kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang seronok dana..selera je bila makan ngan dia

      Delete
  13. Kalau kami yg melihat pun nampak sedapnya apalagilah anak-anak omak.. Laksa Acik mengancam dan betul-betul buat kakak macam nak merasa tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie..kalau datang kesermban..singgahla rumah acik..boleh acik buatkan..tapi mungkin tak sesedap orang yang dah biasa masak

      Delete
  14. Replies
    1. fairus..Alhamdulillah..sedap di tekak anak2 pun dah seronok kita yang masak kan

      Delete
  15. bagus nyer Aimi.... mesti akak bangga dpt anak yg rajin stadi...

    ReplyDelete
  16. laksa lemak camni biasanya kat Ganu pun makan camni jugak. Cik abe mmg suka benar..anak2 pulak suka laksam.

    Mula2 masuk asrama memang tak berapa best tapi lama2 serasi la tu heehhe..kecuali kalau kat tempat tu ada orang suka membuli, yang tu kena lapor segera kalau berlaku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azwa..laksam tu yang tak pandai nak buat..kalau teringin..akak beli kuey tiaw gantikan laksam.jadi la..ibaratkan laksam jugak he he

      Delete
  17. aduh kak.. bergelora perut saya tengok laksa.. lama tak makan..

    ReplyDelete
  18. nampak mama hepi sebab itu masak yang sedap-sedap ni...suka laksa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Qhaifa memang seronok dapat makan ramai2

      Delete
  19. salam kak erna ........ sedapnya. saya suka semua jenis laksa..... termasuklah laksa sarawak ...... bak kata oarg utara hantu laksa

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam ibu guru..kalau dah hantu..mesti pandai buat kan..akak x pandai sangat..cuba2 je

      Delete
  20. Sedap2 masakan akak..
    lama dah tak makan laksa...nyum!
    seronok juga bila anak balik rumah..boleh masak makanan kegemaran depa...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. atie ..selalu mintak masak nasi beriani ke hapa..kali ni mintak laksa je..senang kerja maknya

      Delete
  21. laksa kelantan ni kak erna...sodap gak nih...

    ReplyDelete
  22. salam acik..

    alahai sedapnya tengok laksa lemak tu dah lama tak makan,kalu dekat dgn rumah acik nih,bole minta acik buatkan utk saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam mama aryan boleh sangat..

      Delete
  23. Replies
    1. nekcik..acik pun suka..tapi suka sayur2nya yang banyak..

      Delete
  24. nasi goreng.. ada telo d atas.. yummy!! sedap!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AH...anak2 makan nasi goreng..mesti nak ada lauk..tu telur goreng dadar ngan ayam sambal pun ada

      Delete
  25. Salam Acik...

    Seronok anak balik umah ekk.rasa nak masak macam2 kan..anak2 ni..kita masak apa pun semua depa ckp sedap.tu yg syiok..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam CA..hilang penat bila anak2 suka makan

      Delete
  26. done follow kamu.

    amboi... Mak gitulah kan, klau anak nak balik mesti nak masak yg sedap sedap tuk anak anak. Mak saya pun cam tu., kalau time raya semua makanan kegemaran anak anak dia masak. Sampai penuh meja.

    Dia ingat semua kegemeran anak anaknya. ada lima anak 5 jenis makanan di sajinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu wantie..mak mana pun macam tu la..apa yang anak suka..selagi ada daya dan tenaga nak je buatkan

      Delete
  27. lebih kurang sebulan lebih sikit yo nak cuti sklh.. dah buleh mulo kigho hari kak.. hihih!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak ngah..ha ha ha..iyo lah..kojap yo tu kak ngah..soda2 yo dah cuti sekolah

      Delete
  28. sejuk hati tengok anak mkn bnyk..
    lagi sejuk hati klu anak sebut perkataan 'nak belajar'...
    insya-Allah moga dipermudahkan semua urusan emak dan anaknya...amin

    ReplyDelete
  29. wah seronoknya..mst meriah rumah akak.. ank2 pun mst seronok dpt mkn air tangan mamanya... :D

    ReplyDelete
  30. mesti seronok sangat kalo anak2 dekat dgn kita kan.. ni anak pi ikut sekolah satu malam pon dah rasa macam2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu satu malam tu mulan..bila dia dah dok asrama lagi la bermalam2 he he

      Delete
  31. dah tgk gambar laksa acik ni dalam instagram, mmg sangat mengancam, tgk gambar pun dah terliur apa lagi orang yang makan, mesti bertambah sekeluarga makan tu kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yus acik tak pandai instgram tu aimi yang buat tu ge he

      Delete
  32. laksa kuah lemak...nak jugak..feberet saya tuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamsiah biasa buat kan.memang sedap

      Delete
  33. wahhh acikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

    laksa tu sgt nyami
    seriusss ayu tak reti buat laksa, padahal peberat.

    ayu nak resepi boleh? ayu suka yang ala2 acik buat. kuah putih

    ReplyDelete
  34. seronok tau bila kita kat dapur memasak..anak anak dok berulang datang tya dah siap masak ker belum tanda tak sabar nak makan dah tu..

    ReplyDelete
  35. memang ler baruler seronok.. sesuai tajuktu...
    kalau masak dan ada orang makan memang sangat seronok...

    ReplyDelete
  36. Mana ibu yang tak seronok bila anaknya balik. Masak makanan kegemaran anak2...syukur alhamdulillah.

    ReplyDelete
  37. oh ni yang bongsu hari tu eh AE... biasalah budak lelaki... laksa apa kuah dia putih AE...laksam ke tu?

    ReplyDelete
  38. sesimple mana pun masakan tu yg penting air tangan ibu tu yg buat sodap..

    ReplyDelete
  39. Sekali sekala anak anak balik. Mesti nak masak apa yg dorang suka kan.

    Tak pernah lagi mkn laksa ngan kuah lemak camtu. Mknn negeri mana ni ek. Selalu mkn dgn kuah ikan tu je.

    ReplyDelete
  40. sedapnya laksa tu=) dhlame xmkn lakse lemak cmtu

    ReplyDelete