Sunday, April 28, 2013

JANJI DITEPATI.

Assalamualaiklum

Terima kasih banyak acik ucapkan
pada Queenie..
acik dah masak nasi minyak ikut resepi Q
inilah hasilnya
gambo pakai telefon je Q
kamera dah lama tak boleh guna
harap2 Q boleh tengok dengan jelas
untuk bagi komen.
gambar bawah ni..ayam mask merah
ikut resepi Q jugak.
ni kari itik..tak de resepi
main lebur je he he

 Tu dia..ni nasi acik dengan kari itik
2 ketui sekali makan..sabo je le..
tu dia..hero bungsu acik
bedebo je nak menunggu komen
bujang sorang ni
sekali dia makan.."mak..sedapnya..macam lauk kenduri"he he ..kalau sedap je kenduri
acik jawab..memang la dik...
yang bagi resepi pun 
memang dah pakar  masak untuk kenduri.he he
terima kasih sekali lagi Q.




pada kawan2 yang teringin nak merasa kesedapan
lauk ayam dan nasi minyak ni
boleh ke blog Q untuk  dapatkan resepi

sebelum tu..acik nak ucapkan terima kasih pada
kawan2 semua..semua yang ditulis acik dah buat.
cuma acik kena sabar je..
mohon pertolongan dari Allah swt
semuga semua ni akan berakhir
acik akan terus berikhtiar..
semoga semuanya akan kembali seperti biasa.

Jumpa lagi,Insyaallah

65 comments:

  1. assalam Acik
    he hee suka tajuk ni Janji Ditepati
    wah sedap menjamu dgn nasi minyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. MSN..memang betul he he..janji acik nak buat dan letak dibloq

      Delete
  2. wahhh kari itik. nina suka giler makan itikkkkkkkkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nina pun suka..sama ngan anak2 acik..kejap nak rendang..kejap nak masak kari..cuma tak boleh selalu..itik mahal bebeno sampai RM35.00 sekor.

      Delete
  3. amboii! makan tak ingat dunia hehehhe

    http://igossiprizal.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Sedapnya nasi minyak kak, kena gandingan ayam masak merah dan kari tu, tgk pun terliur nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sedap liza..ada kelainannya..rasa pun sedap sangat

      Delete
  5. Org mahir ni masaknya memang jadi sedap...seronoklah anak2 acik makan nasi minyak ni...nampak mcm nasi kenduri

    ReplyDelete
    Replies
    1. AN..sejak pandai berblog ni...dah macam2 nasi acik cuba masak he he

      Delete
  6. laa apasal tak bungkus an ke den sikit tadi hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. zino..takut tak jumpo..selalu e se dah balik kau baru sampai he he

      Delete
  7. Aina ada tengok gak resepi kak Q tu nanti nak try jugaklah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aina..janga lamabt he he..
      cara Q bagi resepi memang lain dari yang lain..siap bergambar..senang nak ikut dan faham

      Delete
  8. Sedapnya Acik OKje tengok.... beras dia panjang2...nampak sangat menyelerakan ...teringin pulak nak buat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. okje..cepat buat..memang menjadi dan dah tentu sedap

      Delete
  9. Assalam Acik...sedapppppp sangat nasi minyak n the geng ni...terasa macam pi kenduri lak..
    Tengok si hero tu pun tak sabar nk makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam lina..hero tu dah berlapar dari pagi tunggu mak datang..he he

      Delete
  10. tgk pun dh tau msti sedap, lg2 nengok tang nasi minyak tu yg pakai beras panjang2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dana..memang akan buat lagi dan lagi..betul2 sedap

      Delete
  11. Replies
    1. lya pun suka itik ye..sama ngan anak2 acik

      Delete
  12. sedapnya kak gulai itik, jarang2 dapat makan itik ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tihara..akak pun tak selau beli itik..rasa mahal sangat..antara 35-40 seeekor..

      Delete
  13. berpiknik kat mana si Aimi tu?kat sekolah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat sekolah je dik..dah dari pagi dia tak makan kosongkan perut tunggu mak datang katanya

      Delete
  14. Acik, tengok nasi minyak tu, terliur habis!, gulai tu pun nampak sedap sangat, kalau ummi rasanya bertambah sepinggan lagi ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ummiross..acik pun..muhasabah diri he he..sabo je..kot tak mau macam anak2 acik 3 kali makan

      Delete
  15. Siapa tak kenal Q tu Acik. Samalah juga siapa tak tahu airtangan Acik memang mantop. Kakak selalu tengok masakan acik tak kurang menggodanya.

    Tengokalah adik makan entah berapa pinggan agaknya:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kakzakie..Q memang pakar..dan tak kedekut ilmu..tu yang betambah berkat dan bertambah murah rezeki dia kan..
      3 kali tambah adik makan tu kakzakie he he

      Delete
  16. Sedapnya nasi minyak.... sdp ke dgg itik kak? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ratu..daging itik sedap pada yang suka makan..kalau banding dengan ayam bando tu jauh lagi sedap itik

      Delete
  17. Acik...tengok pada nasi dan ayam masak merah tu, siapa pun boleh jangka yg temberang acik kat saya selama ni mmg betul! kan? kan? kalau org tak reti masak, takder maknanya nak jadi elok cantik camtu utk pertama kali, acik mmg temberang saya kan? kan? jago ekau aciiiikkk! kalu den jumpo kang, den cubit ponggong ekau sampai lobam!!!

    boto ko sodap acik? ko ekau nak amik ati den yo? ngeh3...den tengok ayam masak merah tu, den tau acik mmg pandai masak, pandai adjust kuah, den punyo pokat tp ekau nyo elok yo ikut selero kuargo kan? dah! kalu boto sodap Alhamdulillah....dah buleh amik ordar daaahh...

    lenkali den tak cayo ngan kelentong ekau lagi! tak cayo tanyo ati masrip!

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he..Q ni sama macam anak acik..ambik order..tak boleh Q..tak mampu acik.dah tuo..semua dah sakit..yangsehat selero je he he..bila suami acik dengar anak ya kata ambik order..mak kamu nak masak untuk jual?tak payah la..kalau muda lagi tak pe katanya he he.
      tak tipu Q memang betul2 sedap..dalam rumah acik tu..ada sorang kaki komplen..anak no. dua..kalau dia dah cakap..ngam la mak..sedap ayam masak merah ni..dan tengok dia sampai 3 kali makan..sah sedap resepi Q ni..
      tapi maaf la Q..acik tak beli pulak..daun sop dan daun bawang tu sedap tak berhias..togel je.

      Delete
  18. memang sedap sesangat nampaknyer... kalau anak suka nanti boleh buat lagi yerk... janji ditepati...

    ReplyDelete
  19. sedapnya ayam masak merah tu kak..

    ReplyDelete
  20. besar2 nasi acik. basmahti ke acik?

    ReplyDelete
  21. hahahaha..'sedapnya, macam lauk kenduri'...:P

    mmg betul2 sedap tu...berbaloi acik try

    ReplyDelete
    Replies
    1. DZZ..tu la..bila sedap je macam lauk kenduri he he..memnag boleh buat lagi..

      Delete
  22. wah acik erna, bila ank da puji tu memg menjadi lah,hahah sedapnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul peeja.boleh buat pulak nanti ye

      Delete
  23. salam kak,

    sedappp bangat kan...hehe

    macam lauk kenduri katering high class gitu kan..kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam ati..betul kan ati..boleh buat lagi..

      Delete
  24. Salam acik. Komain bosilo adik ngadap nasi minyak. Osah sodap tu. Daghi ghupo adik tu dah acik aidah tau memang sodap nasi omak tu kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam Aidah.bilo nk datang mah acik..acik masakkan utuk Aidah pulak nanti..

      Delete
  25. Salam, lauk itik pun ada, terliur :) Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  26. wahh acikkk ..
    memang rajin ..

    uikk ada lauk itik ! .. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ieda..anak yang suka sangat makan kari itik he he

      Delete
  27. Wahh sedapnyaa acik..tgk adik makan tuh beselera..dia yer.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rinna...adik kalau makan memang selera je..lagi la kalau dah lama tk balik rumah

      Delete
  28. panjang2nya nasi..mkn mcm tu ja pun dah sedap la acik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamsiah..betul tu..adik acik datang lansung tak makan ngan lauk..dia makan nasi je

      Delete
  29. Tengok pun rasa teringin ni, Acik *lap ayaq lioq*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf la ye dinas..mai datang n9.nanti acik masakkan

      Delete
  30. eemmm...oklah tu sedap je nampak..nak cuba sikit boleh

    ReplyDelete
  31. wahhh.. pandainya masak nasi minyak..

    ReplyDelete