Wednesday, April 17, 2013

MISTERI NUSANTARA

Assalamualaikumm

acik nak sambung cerita
gambar tanaman sayur dalam n3 sebelum ni
bukan la acik yang punya
bukan juga Ahmad Albab yang punya
Pejabat la yang punya
acik buat keje ambik data je

kisah nya..hari Isnin tu
hari cabut semua sayur tu
bila kerja acik timbang2 tu dah siap
sementara menunggu pekerja yang lain tu
bersih2 kan
 acik teringin nak dengar lagu
dari enfon je
sunyi pulak kan..dah la cuaca boleh tahan
 hangatnya ..
mula je acik pasang lagu.
dengar macam benda jatuh..
acik teruskan jugak hajat acik..
sekalikan..
taap..kuat bunyi pintu ford..
kenderaan jabatan tertutup..
dan satu pintu lagi terbuka
 terus acik terlompat..meremang la bulu roma
acik ni dah la..memang terkenal
 dari muda sampai ke tua PENAKUT
pemandu tu kata..ala..angin tiup..
mana boleh angin tiup boleh terbuka dan tertutup kan..
acik terus telefon en.suami..
cepat datang ambik acik..nak turun cepat.
nak masuk opis..
marah agak nya pasang lagu.
patut pasang ayat Quran kan
waktu siang tu..dekat nak tengahari ..
tapi tak sehebat suami acik..
dia boleh nampak makhluk terapung dari dalam air
dalam gigil tu..sempat dia azan..
tu kisah  mula2 pindah sini .
 tu sebab kalau tengahari jumaat
tak de sesiapa kat opis ni
acik sanggup balik rumah
biar la suami acik sembahyang jumaat
kat masjid dirumah
lepas tu baru pi opis semula..lambat sikit pun tak apa..
janji tak tinggal sorang

oklah..tak mau sambung cerita
nanti acik juga yang takut.
jumpa lagi,Insyaallah

56 comments:

  1. eh!kat air kolam depan pejabat tu ke?
    seram la pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. dik irfa,,kolam yang ada di atas bukit belakang pejabat tu

      Delete
  2. kolam angker tu kak..dia nak ngusik la tu,
    seram pulak saya baca ni..meremang bulu roma..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau akak yang nampak tak tau la Tiha..he he

      Delete
  3. Huishh nampak terapung Kat kolam..Kalau Saya sure dah Cabut lari dah tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kkasihredha..sempat lagi dia azan masa tu..memang takut

      Delete
  4. hahahaha ... saya selalu kena masa dok kuarters dulu. dan saya memang penakut gilerrr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. chik Att..betul..masa acik dok kuaters klia dulu pun..macam2 bunyi ada

      Delete
  5. kite serupa, kite serupa... dana pun penakut acik oi, nsb lah kt umah tu 2 org adik dana duk sekali, kalu lah dana berdua je ngn aiyan edy keje terengganu mmg nngis la mlm2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dana..he he..boleh buat lagu kan,,susah nak hilangkan rasa penakut tu dana

      Delete
  6. Nasib baik saya baca ni siang2 Acik..err..saya memang penakut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dinas..dia nak kacau pun siang jugak..

      Delete
  7. acik mcm saya, penakot tegar. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. NMo3..kalau dah penakut ni susah nak buang kan

      Delete
  8. Acik seramnya, real punya cerita ni, kalau ummi mesti terketar2 juga lutut ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ummi..memang seram..nasib baik la dah harvest sayur tu..sekurang2nya lambat lagi acik nak pi naik kat situ

      Delete
  9. Kalau tak de angin tiba tiba pintu keta tu tertutup...mmg le seram AE...hehe...tu jenis yg baik tu AE ...tak suka berdisko...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul hainom..bising je agaknya kan..

      Delete
  10. Laaaa..opis Acik berhantu ke? kek mano tu...nak jumpo suami Acik la...nak borak2 dgn dio, nak donga cerito hantu dlm air tu...hihihihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. daddy ziyyad,,kalau jumpa suami acik tu..panjang berjela la jadi cerita tu he he

      Delete
  11. Siang2 pun dia kacau gak ya. Pdhal tu waktu tido dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke ujie..waktu tidur dia..patut dia marah..bising acik pasang radio kan

      Delete
  12. Heee... kalau kakak pun takut acik. Kakak bunyi cicak ketuk-ketuk belakang pintu pun dah takut tak terkata inikan pulak kalau kena macam Acik siapa tak kecut perut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie..betul2 takut..berdiri bulu roma he he..

      Delete
  13. opis akak tu kawasan lama kah...
    ati bab2 benda tut...mmg takut sbb
    dah ada pengalaman masa hb sakit bari ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawasan berbukit ati..macam2 orang jumpa..tahun lepas dibangun buat TKPM tu yang dah macam2 orang dengar dan jumpa tu

      Delete
  14. Ustaz yg mengajar saya ngaji al-Quran cakap, kalau alami perkara macam tu jgn lari.... tunggu je dan cakap... "sapa yg nak lari dulu, aku ke engkau, tpi aku tak kan lari sebab ini tempat aku..." tpi surelah kita tak berani cakap cam tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sweetie..confirm acik tak berani nak cakap he he

      Delete
  15. Alaaaa abes la akak mlm ni... Akak ni mmg super penakot... Mesti nk p toilet seram ni hu3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janga risau ye lia.jauh dari lia ni

      Delete
  16. semoga Acik dijauhkan dari benda2 tuh semu yer...huhu

    ReplyDelete
  17. Apakah itu Acik.. sungguh mesteri.. tuh.. Moga lain kali tak de laa yer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rinna harap x de la lagi ...baru se nang hati nak kerjs

      Delete
  18. Kalau dah sunyi2 cmtu, mmg macam2 la kito donga kak.. huhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azz ni boto punyo az yang duo orang tu pun togak samo..tapi bilo di tengok e akak dah molompek bangun..terus dio cakap angin tu

      Delete
  19. kalau js pun xmau duk sorang2 camtu...hehe..
    nasib off acik dekat ngan umah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekat pun 50km juga pi balik js.tapi dah takut..sanggup

      Delete
  20. alamaak! seramnya...

    nasib bek saya baca ni masa hari masih terang, kalau tengah malam, mau saya beku depan komputer!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Q.kan dah biasa bangun awal buat kerja..mesti berani kan

      Delete
    2. ya ya...saya garang tau acik, depa nampak saya pun lariiii hihii...
      (depa nampak, saya pun lariii)........

      Delete
    3. Q...saya yang lari ye..semoga Q tidak diganggu untuk mencari rezeki..amiin

      Delete
  21. salam K.Erna...seram gak ya.Wah!dah tukar langsir baru....tp mcm tak siap lg ya kak (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmsallam atie.rupa x siap ye..tunggu hero bungsu balik la hehe

      Delete
  22. Replies
    1. M..alhamdulillh waktu kejadian tu disiang hari

      Delete
  23. huhuhu ..........seram pula baca . dah la tengah mlm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nieda bila baca waktu malam memang rasa sersm kan lagi la bila dibayangkan

      Delete
  24. Replies
    1. anies..dalam opis ke..lagi rasa seram kalau acik tu

      Delete
  25. ehem..kalau la..mau pengsan dibuatnya..hu2..

    ReplyDelete