Thursday, April 18, 2013

RINDU..

Assalamualaikum


kejap je dah hari Khamis
hero bungsu belum telefon
balik ke tidak dia minggu ni
lama betul dah tak balik..
ada je aktiviti setiap minggu
pergi asrama pun dapat jumpa sekejap je
sibuk betul...
hari terbuka asrama la..
hari puisi la..
musabaqah juga
semuanya dia kena bertugas
ingat dik..nak periksa dah ni

Rindu la pulak lama dah rasanya dia 
tak balik tidur dirumah
harap2 minggu ni hero bungsu tidak bertugas
 dihari Sabtu dan Ahad lagi
dapat la balik tidur dirumah

oklah..jumpa lagi,insyaallah

68 comments:

  1. Assalamualaikum acik...
    rindu juga saya pada acik... =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam kella..kella pun lama juga tak menulis kan..baru ni acik ada tengok

      Delete
  2. sian mak nyer dh rindu yek, nk wat camne kn acik dia sibuk sgt... kalah kite yg keje nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul dana..sibuk betul dia..dari awal tahun lagi..

      Delete
  3. rindu anak yer.... hati ibu2 kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lia..hati ibu macam tu la kan..
      lia acik nak tanya..kenapa acik tak boleh klik untuk komen..ruan komen tak keluar..dah cuba banyak kali dah..memang tak buka ye lia

      Delete
  4. ibu mana yg x sayang anak kan ! N tq atas ucap selamat utk adik yer

    ReplyDelete
  5. Hero Bongsuuuuu....mak dah rindu tu!!(^_^)

    ReplyDelete
  6. alamak ibu dah rindu.. gituler perasaan seorang ibukan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cho zila..kalau lama dia tak balik memang terasa sangat.lebih2 lagi kalau kita dah masak tu..seronok sangat tengok dia makan

      Delete
  7. tahun ni dia spm ke acik?anak bongsu wajib la maknya rindu:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul zie..dah nak spm..tapi mak nya rasa kecik je lagi he he

      Delete
  8. bila lama tak jumpa, memang rindu serindunya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Qhaifa bagai dikata..rindu nak cerita2 ngan dia sambil tengok tv sebelum tidur malam2 tu

      Delete
  9. moga anak akk baliklah mggu nie :D

    ReplyDelete
  10. insyaallah..balik ler tu hero bongsu =)

    ReplyDelete
  11. Sebelum cuti semesta Mei ini memang kegiatan atas pentas kena setelkan Acik. Sana-sini ada pertandingan sekarang tak kira sekolah rendah mahupun yg menengah. Adik pun aktif tu yg terlibat sama... rindu pada anak kadang buat kita mengalir airmata kan Acik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie..betul la..macam2 aktivit..semua dia terlibat..rajin beno dia tu yang nama asek naik je kan..

      Delete
  12. rindu kan Acik kalau lama tak jumpa, insyaAllah moga dapat jumpa hero bongsu Acik minggu ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ummi..memang terasa sangat..nak masak pun tak de mood he he..seronok makan bila dia ada

      Delete
  13. Acik sekarang dia kat asrama, habis asrama masuk kolej tak jugak duduk kat rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aina..betul la..masak sekolah je dapat sama2 ngan kita kan

      Delete
  14. putera bongsu katakan hehe....
    Alah anak AE tak pe, pandai bagi masa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la dia okje..dah besar pun rasa masih kecil..sebab yang bungsu he he

      Delete
  15. Hehehehe...dpt rasakan kerinduan Acik tu. Hehehehe...sy pun tgh rindukan anak bujang sy ni. Lmbtnye kul 6. Hahahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye fara..tu jumpa setiap hari kan..rindu seorang ibu

      Delete
  16. lenkali acik tinggalkan selai baju dia, takyah cuci dulu, bila rindu cium jer baju tu heheeh, janji baju tu mesti kering la...kalau lembab, mau pingsan kang! hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha ha..sah fengsan Q..budak aktif..berpeluh je he he he

      Delete
  17. Betul2 rindu ni...
    Moga terleraila rindu tu nanti ya Acik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ujie..sampaikan nak masak hari sabtu da ahad pun tak dek mood..teringat kat dia yang suka makan

      Delete
  18. Walau anak itu kecik atau besar setiap masa dirindui ibu.Hanya beberapa bulan aje lagi hero bongsu dah boleh tinggal sebumbung sebelum melanjutkan pelajaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul zai..dah besar pun rasanya masih anak2 kecik lagi..

      Delete
  19. Replies
    1. anies..sah dah tu..nak peluk lama2..

      Delete
  20. syahdu pulak rasanya baca entry ni..saya dah faham kak perasaan rindu pada anak tu..take care kak..nanti jumpa lah dia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa allah akan sampai masa tiha nanti..sabar ye..

      Delete
  21. Harap2 hero dapat pulang weekend ni...dapat lah melepas rindu kan Kak?..:)

    ReplyDelete
  22. sekarang masa belajar anak2 kita kan acik, nanti kalau bekerja dan berkeluarga mcm manalah pula.
    nak kena bahagikan rumh mak kita dgn mak mertua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nieda..betul nieda..sekarang masa anak2 mencari ilmu

      Delete
  23. Harap2 hero dapat balik nanti....dapat melepaskan rindu ya Acik...

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum acik. Sunyi rumah bilo sumo dah bosa kan. Kalau aidah tu dah cembeng dah tu. Hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmsallam aidah..bilo dirumah sunyi sopi..acik ajak lah suami poi merayau hehe

      Delete
  25. anak bongsu Acik tuh pun sure rindu rinduan dengan Acik jugak tuh...:)

    ReplyDelete
  26. Kuat betul nada rindu maknya pada hero bongsu tu haa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dinas..sebula dia tak balik tidur dirumah acik rasa laamaaaa sangat he he

      Delete
  27. Hati naluri mak gitu le kan acik... >_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul liya..tak kira besar ke kecil anak kita tu kan

      Delete
  28. bongsukan kak ..tulah manja mak
    tulah pengarang jantung mak...hehe

    ReplyDelete
  29. kisah si ibu dan anak...pastinya kerinduan berpanjangan!Begitu juga yg kak alami bila anak2 dah besar...berkahwin n berkeluarga! Akhirnya tinggal kembali berdua....suami isteri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. begitulah lumrahnya kan..akhirnya kita akan kerinduan bila anak2 dah ada kehidupan sendiri

      Delete
  30. ehem rindu memang rindu, nak buat camne kan..hu2..

    ReplyDelete
  31. Kalau rindu... pesan saja di awan petang... he he ehh jiwang karat pulak dah ni Acik!

    ReplyDelete
  32. sbgi mak macam tu la kan acik..tp anak2 pun ada tugas dia jugak,esok2 anak2 saya dah besar mcm tu jugak la keadaanya kan

    ReplyDelete
  33. assalam, sabar..nanti balik lah hero tu..dia kat sane pun tak senang duduk mak dia asek sebut2 jer..

    ReplyDelete