Thursday, April 4, 2013

TERAGEDI DIHARI LAHIR

Assalamualaikum.
(amboi..tajuk..)

Terima kasih pada kawan2 yang ucapkan selamat
dihari lahir acik yang dah nak senja nan merah ni .
Terima kasih pada semua
melalui fb,sms dan whatssap
masa buat kerja
sempat juga tengok fb guna telefon
dalam hati tu kata
balik nanti nak balas dengan ucapan terima kasih
tapi timeline ni buat acik bingung kejap
tah mana2 jumpa sikit je
 Ni anak sedara yang baik hati
bagi gambar je..he he
 Terima kasih suri solehah dan kamsiah
 
Acik sebenarnya bersyukur sangat
Alhamdulillah..acik dilindungi dari
 tragedi dihari lahir acik hari ni

Pagi tadi..lama la sikit diatas sejadah
baca yassin..baca quran
tanda bersyukur 
Allah s.w.t kurniaan kesihatan
buat acik sehingga hari ini

bila tengok jam..la  dah nak lambat ni
bergegas kedapur
tak disangka..tak diduga
rasanya dalam sekelip mata je
acik melayang terus jatuh..kepala tersangkut
 dikerusi makan
Alhamdulillah..tak terhempas kelantai.
memang kuat jatuhnya..sebab acik jalan laju kan
dah petang ni memang terasa sakit
belakang dan telinga berdenyut.
acik harap tak berpanjangan la kesakitan ni.

Sekali lagi acik ucapkan terima kasih
pada semua..jumpa lagi
In shaa Allah..


62 comments:

  1. Selamat harilahir kak, alhamdulillah nasib baik tak terhantuk kepala kan kak, harap2 ok lah tu sakit urat aghaknya

    ReplyDelete
  2. `hepi bezday` AE..semuga diberkati & dilindungi olh Allah selama2nya..amin..semuga kesakitan AE cepat hilang..

    ReplyDelete
  3. Acik kalau sakitnya berpanjangan kena pergi klinik tu... Manalah tahu... diluar nampak ok! tapi kecederaan dalaman kita tak tahu.

    Selamat hari lahir, semoga sentiasa gumbira, diberkati dan dilindungi Allah selalu hendaknya.

    ReplyDelete
  4. Slmt hr lahir k.erna......smoga diberkati Allah SWT dunia akhirat. sib x apa2 ye. ht2 ye.....

    ReplyDelete
  5. selamat ulang tahun acik...

    simpati kat acik, benda kalau nak berlaku tu, sekelip mata jer kan acik....kalau sakit masih tak berkurangan, bawak la pi jumpa doktor acik...maklum la bhg kepala, kan? moga tkader yg serius disebalik itu semua ya...

    ReplyDelete
  6. acik...!! moga cepat sembuh..

    happy birthday acik.. moga dirahmati Allah selamanya..

    ReplyDelete
  7. selamat hari lahir kak
    semoga berhati hati lg bila berjalan ye
    mujur tak jatuh

    ReplyDelete
  8. ala sian nya .. hati2 selalu den penah jatuh sebelum ni... memang menyiksakan...seminggu tak dapek tidu... elok poe cek kek spital...

    ReplyDelete
  9. Selamat menyambut ulangtahun kelahiran, Acik. Nasib baik la takda apa2, hati2 Acik ya.

    ReplyDelete
  10. selamat hari lahir kak acik...


    mujur takde apa2 kan...
    jangan laju sangat kalau berjalan tu kak...

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum my lovely Achik Erna:)

    Selamat Hari Lahir buat achik yaa..
    Moga diberi keberkatan usia ,dimurahkan rezeki ,dikurniakan kesihatan yang baik dan dipeliharaNya sentiasa..amin

    Moga achik ok selepas terjatuh tu yaa..!
    Kalau ada masa..cubalah berurut !;)

    ReplyDelete
  12. Birthday Acik hari ni ye? Happy birthday ye Acik. Moga dalam lindungan rahmat kasih sayang Allah SWT setiap masa.

    Acik..kesiannya, mujur tak apa2, harap sakitnya tak berpanjangan.

    ReplyDelete
  13. Allahhuakbar....macam mana blh terjadi begitu..tapi bersyukur Alhamdulilla...kalau akk tak apa2...tapi kena jaga2 ye kak..

    selamat hari lahir

    ReplyDelete
  14. kaaaak! hati2 yek! kalau ade tanda2 pening2 ker..rase nak muntah kerr...eloklah pegi jumpa doktor
    hepi birthday kak E! moga allah swt lindungi Kak E sekeluarga dari segala musibah! amiiin!

    ReplyDelete
  15. Hepi besday Acik smuga bahagia di dunia hingga akhirat...aamiin...kita sama bintang dan bulan tsu Acik....siaan besday girl.jatuh ye.mudah mudahan tsk pe pr..tapidsok barula terasa sakitnya

    ReplyDelete
  16. Happy birthday Kak Acik...semoga cepat sembuh...

    ReplyDelete
  17. As salam Acik,

    Alahai... birthday girl nak terjatuh pulak... Berkat surah yg dibaca menyelamatkan kakcik tu... berkat doa kwn2, keluarga & sahabat handai juga mungkin... seriau baca bila kata tersangkut kepala kat kerusi tu... Moga Allah lindungi acik sekeluarga... take care acik! Moga sihat & ceria selalu... masak sedap2 ye :))

    ReplyDelete
  18. Semoga kesakitan itu tidak berpanjangan...

    ReplyDelete
  19. aduhla acik, kelam kabut sgt ek.... semoga sakitnyer cpt sembuh ye acik.... epy belated birthday ye acik... semoga diberkati, dipanjangkan usia n diberikan kesihatan yg baik

    ReplyDelete
  20. Alahai Kak Erna..semoga dikurniakan kesihatan yang baik, kebahagiaan yang berpanjangan dan dimurahkan rezeki..aminnn

    ReplyDelete
  21. Acik, np mcm tu sekali? Hati-hati tau. Jatuh kena kepala tu, bahaya. Harap tak de pape.

    Walau mcm ne pun, happy belated bday!

    ReplyDelete
  22. Salam kak
    Semoga akak sentiasa dibawah lindungan Allah...happy birthday kakkk
    Dan semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
  23. SELAMAT HARI LAHIR KAK..
    maaf lambat wish..hp rosak.semua no telefon dalam tu..skrg pakai hp lama..banyak no takde.huhu

    semoga Allah kurniakan rezki kesihatan,kelapangan rezki dan juga kebahagian kpd akak

    ReplyDelete
  24. Selamat Hari Lahir kak... Semoga dipnjgkan umur, murah rezeki dan diberkati Allah selalu.. Amin

    Masya Allah..nasib baik xde apa2...take care ya kak..

    ReplyDelete
  25. moga semuanyer ok ye... done mkn twisties sini !

    ReplyDelete
  26. selamat hari jadi.. moga lebih berhati2... mmg kalau nak datang musibahtu sekelip matajer ...

    ReplyDelete
  27. selamat hari lahir acik :)
    sy doakan smoaga acik dikurniakan kesihatan yg baik dan dipanjangkan umur..aamiin

    ReplyDelete
  28. Selamat ulangtahun kelahiran acik. Acik ada darah tinggi atau tekanan darah rendah ke? Kenapa tetiba melayang? Moga Acik terus sihat.

    ReplyDelete
  29. Selamat hari lahir Acik....Semoga diluaskan pintu rezeki dan sentiasa diber kesihatan yg baik...

    Nasib baik tak de apa2... Hati2 ya Acik....

    ReplyDelete
  30. La.... hari jadi AE ke?.... Lebih kuranglah tarikh ngan OKjelah ni yeh AE...OKje 3.4.
    Apa pun SELAMAT HARI LAHIR ye AE Moga panjang umur dan sentiasa didalam kerahmatan Ilahi....

    ReplyDelete
  31. Tulah... OKje pun jenis yang kelam kelibut jugak...lepas ni kena berhati2lah gamaknya.. jalan perlahan macam pengantin haha

    ReplyDelete
  32. slamat hari lahir kak... moga kesakitan akak dah hilang


    nasib baik akak tak terhempas kuat ke lantai... hati2 kak

    ReplyDelete
  33. slmt hari lahir.. laa nasib xder apa2,,nnt hati2 jalan yer

    ReplyDelete
  34. selamat lahir kak erna, alhamduulillah akak selamat..hati2 taw :)

    ReplyDelete
  35. salam kenal dan selamat hari lahir, kak.. :-)

    ReplyDelete
  36. selamat hari lahir kak !
    saya sebuk sampai x sempat nak wish kat acik ..
    semoga acik berbahagia selalu dan panjang umur ..

    ps : acik macam mana minum ? ok tak , apa2 please jgn segan2 tanye ieda ye kak ;)

    ReplyDelete
  37. selamat hari lahir , pjg umur , murah rezeki. semoga dikurniakan kebahagiaan di dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  38. rasanya belum terlambat utk PM ucapkan selamat hari lahir buat Acik yer,semoga panjang umur dan murah rezeki selalu...amin...

    ReplyDelete
  39. Assalam,

    Ya Allah ... terjatuh plak. Semoga acikErna sihat selalu. Hati2 ya....

    ReplyDelete
  40. Moga akak copek sihat.. Paneh kot kak, tu yang pitam tu.. huhu..

    ReplyDelete
  41. Assalam acik, selamat hari lahir (lewat wish) moga acik cepat sihat drp jatuh tu. Bila usia meningkat ni, kena jaga2 tau acik. Arwah adik kakpb kena lumpuh bermula dgn jatuh dan terhentak dibahgian belakang.

    ReplyDelete
  42. Dah umo mcm ni takut bona kalau jatuh... mintak takdo apo apo lah tu.

    ReplyDelete
  43. Belum terlewat ye..akk ucapkan selamat hari lahir. Dah berumo ni pergerakan kena slowkan sikit acik. Tak boleh laju2 mudah sngt nk terhoyong hayang..

    ReplyDelete
  44. selamat hari lahir kak..
    smoga trus dikurniakan kesihatan y baik u mjalani ibadah kpd-Nya..

    better pergi check, tkut kecederaan dalaman kan..

    ReplyDelete
  45. selamat ulang tahun kak.. dah terlewat.. tapi sy nak ucapkan juga.. semoga berbahagia selalu.. ceria-ceria selalu..

    ReplyDelete
  46. kak pegi buat check takut ada apa2..

    ReplyDelete
  47. Salam Erna...agak terlewat...selamat hari ulang tahun.

    Kalau masih sakit lebih baik jumpa doktor.

    ReplyDelete
  48. keciannya acik Erna......sesekali badan tk tentu rasa..
    ....kot tak cukup rehat....take care..

    ReplyDelete
  49. Salam acik..

    Selamat panjang umur Acik.. senoga terus mendapat keberkatan umur dan kemurahan rezeki hendaknya, insyaAllah..

    Ya Allah.. mujur tak terus terlentang.. Alhamdulillah tak tercedera teruk.. semoga sakit-sakit badan tu akan segera hilang..

    ReplyDelete
  50. acikkk.
    ramai org wish..
    moga sampai doa2 mereka u acik
    org y disayangi sahabat sentiasa dihati. btuah acik ramai kenalan

    ReplyDelete
  51. Ya Allah.. Macamana Acik sekarang? Sakit Lagi tak?

    ReplyDelete
  52. belum terlambat kut acik...HAPPY BELATED BIRTHDAY....

    dah hilang ke sakit akibat jatuh hari tu?

    ReplyDelete
  53. nice day:)
    saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
    yang saya kemarin..


    bagi-bagi motivasi yaa.. :)


    http://wisataoutboundmalang.com/

    ReplyDelete
  54. selamat hari lahir acik w/pun dah terlambat..semoga acik sihat2 je skrg ni..

    ReplyDelete
  55. kak... apa khabar akak skarang?

    ReplyDelete
  56. Laaa.. macamana boleh jatuh tu.. hati-hati ya, harap sihat dah sekarang ni..

    ReplyDelete
  57. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete
  58. Happy belated birthday kak! Maaf lambat la pulak..

    So, skrg dah ok blm kesan jatuh aritu? Moga dah ok mcm biasa ya.

    ReplyDelete
  59. Happy belated birthday, terlepas pulak...

    Harap acik dah ok...

    ReplyDelete
  60. akak busy eh, lama dah tak updet :)

    ReplyDelete