JellyPages.com

Saturday, June 5, 2010

MAKAN MAKAN



Assalamualaikum..

Petang semalam anak sedara hantar mesej..ajak pi makan2 meraikan harijadi ibu sekali dengan hari ibu dia..kakak aku la tu..sambutannya..terlewat dari sepatutnya..kerana anak sedara ni bekerja dijerantut..pas tu..sambong pulak belajar..jadinya..malam tadi aje..dia berkesempatan berkumpul adik beradik..dan dia pun tak ada kelas.anak sedara kata makan diseremban aje la..kat mana kedai yang sedap..katanya...aku pun bukan tau sangat kalau malam malam ni..sebab aku sendiri jarang keluar cari makan malam2..dan tempat yang kami pergi makan malam tadi..adalah tempat yang adik aku carikan...



antara menu pilihan anak sedara aku..tomyam
Kailan..goreng ikan masin...ada pulak telor masin sekali diletaknya..
Siakap tiga rasa..ada juga ikan kembong bakar,kerang bakar dan kerabu mangga.
Ini lah kakak aku dan tiga anaknya..dua perempuan dan seorang lelaki..semuanya telah bekerja..kakak aku ni telah kehilangan suaminya semasa anak bongsunya berusia 4 tahun..sekarang anak bongsunya telah pun berusia 21 tahun..


Alhamdulillah..selamat dah semuanya..walaupun lambat..tetapi ingatan anak2 untuk meraikan ibunya itu yang pentingnya..

18 comments:

  1. salam,best kuar makan2 gitu...hani sihat jer, cuma akhir2 ni batuk2 selsema..biasa la perubahan cuaca dan usia..tq kerana singgah di blog hani tu..

    ReplyDelete
  2. kailan tu nampak sedap kak.

    seronok kalau sekali sekala makan luar dgn family. :)

    selamat hari sabtu kak!

    ReplyDelete
  3. Tomyam tu nak menyelerakan. Yummy yummy.

    Kat mana tempat tu? Jalan nak ke Jelebu tu ada kedai makan yg nampak meriah. Saya dah beberapa kali lalu situ nak ke LEKAS lepas hantar anak ke Serting.

    ReplyDelete
  4. sha suka betul kalau pekena kerabu mangga dengan tomyam...mmg kecur air liur:)

    ReplyDelete
  5. Selamat salam dari BlogPastry WORLD OF fantasi

    ReplyDelete
  6. Kak...kalau bab makan2 ni memang anie suka...best!!

    ReplyDelete
  7. salam hani..alhamduliullah..sehat..seseklai keluar makan..memang best la kan..selalu2 pun tak bolih juga..malam tu..kalau siang tak pe..

    ReplyDelete
  8. tedi..selamat hari sabtu juga..buat tedi,..akak tak makan pun kalilan..tu..akak kureng sikit sayur2 ni...kecuali sayur kampong je..

    ReplyDelete
  9. YB..akak tak makan pun tomyam tu,..akak cuma makan ikan dengan kerang aje...kedai tu dekat tol senawang tu..kalau dari kl sebelah kanan..kalau dari tampin..sebelah kiri..tepi jalan..sebelum shell tu..

    ReplyDelete
  10. sha..memang sedap..tapi selera acik dah kurang la nak makan yang masam2 ni..

    ReplyDelete
  11. Cklah..memang sedap..makan anak sedara belanja..

    ReplyDelete
  12. anie..makan2 memang best..tapi akak suka siang..

    ReplyDelete
  13. kak erna..........lambat rai x per......yg penting ingat...... :)

    ReplyDelete
  14. ibuhani..betul tu kan..janji anak2 dia ingat dan cari masa yang sesuai..

    ReplyDelete
  15. bebesar hati tau kalo ada org ingt kat kita kan.. tnda kita dihargai..

    ReplyDelete
  16. maiyah..akak setuju..tanda ingatan tu penting..

    ReplyDelete