JellyPages.com

Monday, June 21, 2010

Assalamualaikum..

Aku rasa aku dah gagal..gagal dalam segala galanya..aku rasa malu..
Dah sebulan lebih aku cuba berlagak biasa..buat macam biasa..tapi..aku rasa aku tak bolih..sempit dadaku..hancur hatiku..yang kuharapkan cuma keampunan darimu Tuhan..apa pun cubaan yang diberikan..aku terima..cuma aku rasa..aku dah gagal dan aku tak layak untuk menulis apa apa pun disini..maafkan aku ye kawan kawan semua..mungkin jika aku dah pulih dari kedukaan ini..kita akan berjumpa lagi..

40 comments:

  1. erpp..
    kenapa kak?
    harap semuanya boleh diselesaikan...
    ambil masa dan buat yang terbaik...

    ReplyDelete
  2. salam kak erna
    nape sampai cam tu........ ni mesti pasal kawan tu...sabar2

    ReplyDelete
  3. kak anim rasa ,anim faham.jgn putus asa kak..jgn..berdoa dan mohon keampunan darinya...

    ReplyDelete
  4. knapa kak erna..
    berat bunyinya, berkata sabar memang senang tapi yang menanggungnya..
    macam mana pun kuatkan hati kak erna.
    kita tidak dapat lari drp masalah..

    ReplyDelete
  5. Laaa.... apsal ni kak..?? Emosi semacam je ni... huhuhu...

    ReplyDelete
  6. Biar apapun masalah kakErna skrg...jgn putus asa ,banyak kan bersabar ,yang paling penting ,kakErna jangan berhenti menulis disini.

    ReplyDelete
  7. byk2 bersabar ye..kak erna...
    itu semua adalah dugaan hidup kat dunia ini...

    ReplyDelete
  8. berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul..semoga kakErna tabah hadapi dugaan dan kembali menulis semula...

    ReplyDelete
  9. Aslmkm Erna.
    Bawa berastaghfar banyak2 Erna ... apa juga masaalahnya, semuanya adalah tetap dugaan utk kebaikan kita.
    Kak G mungkin tak tahu apa masaalah sebenar Erna, tapi percayalah dlm hidup ini pelbagai ranjau telah Kak G lalui ... bezanya byk orang tidak tahu & byk yg tahu pula tak ambil peduli. Bina kekuatan dalaman dengan sentiasa berastaghfar, berzikir bertahmid, membaca sekurang2nya Al Fatihah & Ayatul Kursi serta berselawat Nabi. Insya Allah kita akan sentiasa kuat & tabah! Yakinilah.
    Kalau ingin berkongsi, Kak G sedia mendengar & membantu apa yg termampu. [boleh hantar melalui e-mail or bgtau 'strictly between us' & Kak G takkan publish].

    ReplyDelete
  10. Kak erna...kenapa? Semoga segalanya akan dpt diselesaikan dgn baik...

    ReplyDelete
  11. salam kak.

    kenapa ya kak?..
    berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnya..

    bersabarlah kak.

    ReplyDelete
  12. apo kono tu kak? harap2 sumo eh baik2 belako...

    ReplyDelete
  13. Salam Kak Erna....semoga semuanya dipermudahkan Allah SWT....apa jua masaalah, ada hikmah n penyelesaiannya. Semoga kak erna tabah. Kak Erna BOLEH!!!!!

    ReplyDelete
  14. salam Kak Erna

    Moga Kak Ernaku tabah hadapi duka itu
    Walau apa yang terjadi
    Moga Allah kuatkan Kak Erna.
    amin

    ReplyDelete
  15. Kenapa ni? harap2 tak ada yang serious dan kembali bersiaran.

    ReplyDelete
  16. Salam kak erna...lorr...baru jer nak beramahmesra...apa pun, berehat sla sampai akak beredia berblogging kembali ya kak...take care.

    ReplyDelete
  17. jgn mngalah, gagal bukan beerti berakhir..

    ReplyDelete
  18. kak kadangkala kegagalan itu bukan 100% datang dari kita.. dalam setiap tindakan.. kita contribute 50% dan orang lain juga contibute 50%.. jadi jgn kita mudah mengalah dan salahkan diri sendiri.. InsyAllah.. setiap masalah ada penyelesaiannya kan.. saya harap akak jgn cepat putus asa.. kuatkan semangat ye ;)

    ReplyDelete
  19. salam,

    awat jadi lagu ni..

    bersabarlah ye sebarang musibah tu ada himahnya..

    ReplyDelete
  20. kak erna

    sabar ya.. dugaan datang dengan berbagai cara...

    ReplyDelete
  21. minum milo supaya anda jadi sihat dan KUAT :-)

    ReplyDelete
  22. diharap kak erna bertambah tenang dalam menjalani kehidupan
    semoga Allah beri kekuatan untuk menulis semula

    ReplyDelete
  23. Aslmkm Erna.
    TQ 4 trusting Kak G.
    Yakinilah Erna bahawa ketabahan kita akan bertambah utuh dgn sentiasa berastaghfar, berzikir, bertahmid, membaca Al Fatihah & Ayatul Kursi serta berselawat Nabi. Percayalah dugaan sebesar mana pun akan dapat dilalui & diatasi. Insya Allah.
    Jika dapat Erna bawalah bersolat taubat & solat hajat ... minta diberi petunjuk & lembutkan hati (ulama syorkan supaya melakukannya sekitar pukul 3 pagi) .. sebaiknya ajak suami ya, kerana doanya lbh afdhal. Tak dijelaskan padanya pun tak apa, ajak je solat & berdoa .. insya Allah dia mahu.
    Insya Allah juga segalanya akan dipermudahkan. Kak G akan turut bantu doakan yg terbaik.

    ReplyDelete
  24. Salam My dear Kak Erna..

    sabar ya kak..
    Kadang2 begitulah kita..selagi berdepan dgn manusia yang pelbagai ragamnya..
    Kerenah yang mmebuat semangat kita turun naiknya...
    Namun..anggaplah ia ujian dan dugaan ..InsyaAllah..ketenangan itu pasti ADA!...

    Smile sis...:)

    ReplyDelete
  25. enok nape ni??????????
    papew pun jgn r bhnti tulis kat sini...
    nt angah x pt bace ag blog enok...

    ReplyDelete
  26. salam kak erna..

    kenapa tu..
    ada masalah ke..
    banyakkan bersabar ye kak..
    begitulah lumrah hidup..

    ReplyDelete
  27. Aslmkm Erna.
    Terus tabah ya, amin.

    ReplyDelete
  28. salam taaruf!

    erkss... biasalah, sesekali frust. esok-esok, ok la tu...

    relaks!

    ReplyDelete
  29. kak erna dah ok?harap terus menulis..mungkin ini hari akak diuji Allah untuk mendekatkan lagi diri kita pada Nya..anak, family,harta benda semuannya ujian...

    bytheway..klu kuih bkr kentang tu letak pandan mungkin lagi wangi kan..boleh try tu kak..jngn aroma kentang hilang terus sudaaahh,,hehe

    ReplyDelete
  30. Aslmkm.
    Semoga Erna lebih tenang & kuat.

    ReplyDelete
  31. Aslmkm Erna.
    Syukur Alhamdulillah. Semoga terus dipermudahkan, amin.

    ReplyDelete
  32. salam kakErna, semoga dilimpahi rahmat Illahi hendaknya...

    ReplyDelete
  33. gagal itu adalah satu permulaan untuk sebuah kejayaan

    ReplyDelete
  34. Tiada masalah yang tidak dapat diselesaikan, semoga dipermudahkan segala urusan. Ameeen.

    ReplyDelete
  35. Aslmkm.
    Semoga bertambah baik ya.

    ReplyDelete
  36. Salam Kak Erna;

    Produk yang saya minum tu dari soya .
    Kak Erna boleh sms saya 019-3372618 kalau nak tahu lebih lanjut pasal produk tu.

    Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  37. Kak Erna,
    kenapa? Tengok tu, ramai orang amik berat keadaan Kak Erna. Yati doakan yang terbaik untuk akak.

    ReplyDelete
  38. Terima kasih pada semua yang tinggalkan komen disini..terima kasih banyak..terharu..dengan perhatian yang diberikan..lagi sekali terima kasih..jutaan terima kasih yang tidak terhingga...

    ReplyDelete