Pages

Thursday, June 17, 2010

CUTI CUTI..

Assalamualaikum..

aku masih lagi bercuti...mulanya rasa tak seronok jugak..rasa macam nak kensel je..tapi dah janji dengan hero bongsu..hotel dah booking..jadi perjalanan harus diteruskan..

aku dah lama isi borang cuti..begitu juga suami...manalah kami tau..minggu tu la audit datang..bos dah dapat surat..tapi tak maklumkan kami pun..katanya..cuma nak tengok harta modal dan inventori..

Tapi..masa aku cuti..bertali arus..talipon dari pejabat..katanya..audit tak tengok pun yang dia bagi tau..tapi dia tengok yang dia tak maklumkan..nak buat macamanakan..kena lah kawan yang tak bercuti carikan....apa2 yang dia orang nak tengok...sepatutnya..audit bukan datang cari salah..tetapi membetulkan kesalahan kan .masuk kerja isnin nanti tak tau lah macam mana tu.Destinasi percutian aku..ke lumut..selalu kalau aku pergi kerja..aku memang selalu tidor di lumut..jadi ..saje lah ..nak bawak hero bongsu..jadi dia tau lah..kemana maknya selalu pergi..

Bila kelumut ni..mengingatkan aku..cerita lama..cerita lucu yang akan ku ingat sampai bila2..begitu juga jiran2 aku masa di sungai burong..bila berjumpa dan bercerita kembali..mesti gelak semula..

bukan lah tujuan aku nak gelakkan en.abang..tapi cerita ni..memang berkaitan juga dengan dia..

masa tinggal disungai burong tanjong karang...kami..aku dan jiran2 bercadang untuk le telok batik..kami pergi..3 kereta..masa tu.anak aku..2 orang..
masa nak pergi..aku tanya..en.abang..nak mandi tak..kalau nak..bolih bawak persalinan..dia kata tak nak..jadi aku tak bawaklah..

bila budak2 dah mandi..dia jadi teringin pulak..dia pi masuk je ke laut tu..dengan baju yang dia pakai...dah tentu la..basah lencun...dia rasa tak selesa pulak..nak balik dengan baju basah..
aku pun bagi la..dia t.shirt yang aku punya..dan kain batik aku..

akhirnya..dia balik dengan memakai tshirt tangan panjang warna merah aku punya yang berbunga bunga tu..dengan kain batik..

kawan yang 2 kereta lagi..tak bolih tahan gelak..bila berhenti kat trafik light ke..mesti dia pandang kekereta kami dan gelak...dan perjalanan balik kami..tak singgah mana2,..terus balik kerumah..

malam ni aku menulis dari bilik hotel..punya la nak baca dan tengok blog..sanggup tu..bayar RM35.00..
malam sebelum pergi tu..hero bongsu..tukarkan background blog mak dia..sekali ruang komen tak ada..aku tahu pun..bila aku cuba buka sendiri tak dapat..ingatkan aku je la tak dapat..kemudian aku dapat mesej dari cklah..bagi tau perkara yang sama..terima kasih cklah..maklumkan akak..

aku cuba juga tengok2 dek sebab aku tak pandai..lepas tu pulak..paginya dah nak bertolak..aku pun sms dik irfa..minta dia tolong buatkan...dan alhamdulillah..ruang/kotak komen dah kembali ketempatnya..terima kasih dik..

sampai disini dulu..hero bongsu nak guna pulak..sebelum pukol 12..katanya..dah kol 12 nanti..kalau tak tutop..mak kena bayar lagi 35 katanya..

1. macam mana ni baru seronok baco kak.terang benderang lagi kaler ni.se ni rabun,kono pulak dgn kaler maroon akak tu,payah tul..anyway enjoy your holiday kak yo...

2. Salam my dear sis..:)

Selamat Bercuti sis...:):)
    DAh cuti2 tu..lupakan kejap pasal kerja tuu...:):)

3. sya pun cuti esok..
    lalalala.. tp enpakwe pulak kerja luar
    jd cuti dengan anak anak sajolah....

akak sya pernah buat inventori tu
    sakit kepala menyampah tension segala...

4. Selamat bercuti....semalam ckLah pergi rumah adik cklah di Lekir...Ronda-ronda Lumut, singgah Kamdar di Manjung, lepas tu singgah pasar Malam batu 14 Lekir..makan mi bakso.

Singgah TI kak! Lusa ckLah ke Tanjung Belanja di parit. Ngantar pengantin Ateh.

5. Salam Kak Erna
    tu dia 35rm sewa ternet..
    bestlah entry akak yang ini.macam2 cerita ada.hmmm suami saya ttak dapat cuti jadi tak kemanalah cuti sekolah ni...

6. Aslmkm Erna.
    Hmmm ... pengalaman selalu memberi warna2 kpd kehidupan kita kan?
    Enjoy cuti ya.

7. lain kali bawa la brodban.. hehe

8. Salam kak erna, enjoy your holiday

9. anymz..akak tak tau nak godek2 bondo alah ni di nymz..tau nulih yo..ini kojo emi ni..
    ari ni balik dah nymz..

10. Tini..teima kasih..tak bolih lupa tini..asek ada yang talipon je..

11. sayangsayangibu..selamat bercuti..tak bolih nak menyampah sya..dah keje..buat aje..kan..

12. cklah..oh ye ke..semua tu akak lalu tu..nampak je kamdar tu..2 kali jumpa..tapi tak singgah pun.

13. salam ummu..tu la kan..kalau dah nak tu..sewa jugaklah..terima kasih ummu.datang kesini

14. DDrfauziah..memang pengalaman..memberi warna..macam2 pengalaman kan kak G..jauh perjalanan luas pandangan kata orang..

15. zino..nampak e..camtu lah..lopeh ni..kono hangkut broadband..

16. Tirana..terima kasih..hari ni..berangkat balik la ni..

17. yelah....skrg kat hotel, wifi pun kena bayar....tp kat seri malaysia Ipoh wifi free.....happy holiday kak erna :)

18. ibuhani..tq..betul la tu kan..akak memang selalu tido kat sri malaysia..tak pernah kena bayar pun..wifinya free..kat kuantan..dan terengganu yang akak pernah tido..memang free..

19. haaa...layout baru ni cam sonang kit nak baco kak. osah lamo eh cuti kan? kang cili kek umah tu capo nak siram. kihkihkih

20. jah..tak mati pokok cili tu do jah..dah tanam kek tanah..
    sesekali cuti lamo..

21. salam kak erna,
    bestnya cuti2 malaysia, kek Lumut lae.. best gak tompek tu

22. itu la pasal... try masuk ruang komen semalam tak dapat2... begitu kisahnya...

psstt... naper akak tak snap je gambar en.abang dari paras dada ke bawah... upload kt blog.. mesti happening la wat kenangan.. hahahaha...

23. hepi holiday. cuti dah nak habih, akak ni tak kemana2 pun.
    citer pakai baju berbunga ngan kain batik tu best lah. joke antarabangsa..

24. ibuintan..Lumut tu..akak dah selalu pegi..pergi jugak ke situ bawak hero bongsu ..dulu masa pegi sana..dia kecik lagi..belum ingat..

25. Tiny..zaman tu..mana kenal blog lagi..kalau tak dah tentu ada gambarnya..

26. kak pah..hero bongsu la tu..katanya..tahun nak jalan2..tahun depan..PMR..tak nak pi mana2..tak pe..mak dia ingat tu..

27. Ha..a saya nak komen kat n3 jam tu tak dapatlah kakErna.Arini nasib boleh..
    Gelak betul saya baca kisah en.abg pakai tshirt bunga2 ngan kain batik tu.
    teringat saya minggu lepas bawa seluar Amier terbesar sepanjang berjalan tu asyik dipegangnya takut terjatuh.

28. bestnya bercuti...

mahal ya bayaran internet line dari hotel
    broadband takde ke sis?

29. hahaha.. sori sy pun gelak bila bygkan..

slmt brcuti..

30. Salam..
    Lucu tp ok juga sbb suami kak Erna tak kisah pakai baju bunga2 n kain batik.
    Selamat bergumbira dan lain kali ajak le acik sekali...hi..hi.

31. wan..dah o.k dah akak punya ni kan..dah bolih komen..
    alahai..siannya amier..asek pegang seluar masa berjalan..nasib dia tak marah dan merajok..mau juga dia jalan .

32. a kl citizen..memang mahal la..dan akak juga terkejut..bila tengok bil hotel..belum pernah akak tidor hotel..ada charge room servis dan tax lain..selalu nya semua dah siap masaok dalam bil...bukan kita ada talipon mintak apa2 pun..teringat..n3 cik gu..nak buat macamana kan..

33. maiyah..alhamdulillah..dah selamat sampai kerumah..
    tak pe tumpang gelak memang lucu masa tu..

34. Acik..he he..kisah tak kisah..dia dah terpaksa..sebab tak mau pakai baju basah...
    o.k lain kalau acik mau..kita pi sama2..

35. salam,

bercuti ni best kalau satu famili rasa macam tak nak balik rumah pun ada hehe..

36. Salam Kak Erna,

Selamat bercuti akak yo..jgn lupo pulak bawak baju mandi tu!!

37. Cantik backgroundnya,ada air terjun.
    Selamat bercuti.

38. Penjejak maya..kali ni akak bercuti tak satu famili la..anak yang dua orang keje..kami pergi bertiga je..tapi seronok juga...

39. ibusayang..kali ni tak de problem..hero bongsu nak cakap..dia bawak kan seluar untuk ayah mandi..sampai 2 helai..he he..

40. zaiton..dah balik pun..terima kasih..anak la punya kerja tu..ganti gambar air terjun mak..cantik katanya...