Followers

Tuesday, June 15, 2010

JAM OH JAM..




Assalamualaikum..


Dah seminggu aku cari jam tangan ni..aku dah lupa mana letak..rasanya ada dalam handbag..selalunya bila nak solat kat opis tu..memang aku akan masokan jam dalam beg..jadi aku pun tak kisah la..tadi..bila teringat..aku cari lagi...aduhai..jam kenapalah malang nya nasib mu..baru 3 tahun kita bersama...sedihnya...

Jam yang aku sangkakan ada dalam beg..rupanya ada dalam poket seluar...agaknya lupa nak tanggal dan simpan dalam beg masa nak ambik air sembahyang...jadi..tu lah sebabnya dok dalam poket seluar...petang tadi baru aku jumpa..dah berendam..dah siap berguling guling dalam mesin basuh..dan dah kering..
walau pun dah kering..sayang ..jam dah tak mau bergerak lagi..nampak tak yang warna merah kat tengah tu..dah berkarat pun dia..aduhai..jam..jam...bolih dibaiki lagi ke ni...
Yang ini jam lama..dah 8 tahun bersama..cuma kadang2 waktunya lari..tak sama..aku beli jam ni masa keje kat airport dulu..kan masa tu staff dapat potongan 20%..
aku pakai jugak la jam ni..jam yang rosak kerana kecuaian aku belum dihantar kekedai..harap2 bolih dibetulkan..dan dicuci karat yang ada kat tengah tu..

kalau tidak..kena lah..buat baik lebih sikit ni..buat muka sedih..kat en.abang..kata jam dah rosak..kalau dia kesian..dapat la ganti...baru

35 comments:

  1. aduha! sayangnya kak kalau terus tak berfungsi

    try g betul kak
    harap2 boleh di gunakan lagi!

    ReplyDelete
  2. eh !Baru nampak iklan nuffnang akak. tapi nampak satu jek.

    pasang tiga2 tau kak. kalau ada soalan nati tanya okey?

    ReplyDelete
  3. ya la kak..insyaALLAH menjadi kali ni..se dah klik iklan nuffnang akak byk kali ni..tambah lagi dua tau.akak boleh..
    pasal jam tu akak gosok2 la bg jalal tu..mesti dapat punya..abg tu kan baik

    ReplyDelete
  4. tedi..dah cuba dah ni ha..tu yang ada satu tu..bila akak cuba lagi..yang ada hilang pulak..aduhai...
    pasal jam tu..memang akak nak gi hantar repair tu..harap2 bolih...

    ReplyDelete
  5. anymz..tak menjadi lai nymz..baru jadi satu tu...
    nak gosok camano nymz..kono tunggu dio lupo yang akak dah basoh jam tu dulu..he he..

    ReplyDelete
  6. kak.. syg ye jam.. takpe ini nama peluang mintak jam baru nie hehehe.. teringat dulu jam kesayangan citizen saya.. hadiah pakwe saya masa thn 1 kwin dulu hilang masa mula2 smpi sini.. sedih terus saya sebab xpenah pakai jam lain selama 5 thn tuh.. last2 hilang.. akhirnya saya dpt gak jam baru jenama yg sama 2 thn lepas duk sini hehehe.. masa yg sama koleksi jam saya pun dah byk.. siap leh tukar2 nak pakai jam apa hehehe ;)

    ReplyDelete
  7. pakai jam henfon senang .. bila hilang boleh dail !

    ReplyDelete
  8. tadi lupa, nak sambung sikit .. kalau henfon tu pun masuk dalam mesin basuh, pakai jam matahari je lah.

    ReplyDelete
  9. buat la muka seposen... mesti dapat baru nanti

    ReplyDelete
  10. jam zar habis kena kebas masa pencuri masuk rumah dulu.. sayang jugak tapi dah bukan rezeki.. tinggal yang di pakai di tangan jer..

    kalau tak boleh baiki, gosok cik abang lebih sikit.. sekarang pun banyak sale ni.. ehhehe

    ReplyDelete
  11. kakpah dah lama taakj pakai jam tangan. sejak guna henfon.
    ala.. ayat sikit cantik2.. mesti dapat yang baru. hiii..

    ReplyDelete
  12. selamat bercuti bersama yg tersayang

    ReplyDelete
  13. nk kene beli bru tu hehe, tp mmg pun jam lama camna pun ssh nk buang kan kan..

    ReplyDelete
  14. Salam my dear sis..:)

    Sayang bangat akak pada jam tu ek..:)
    InsyaAllah..kalau kena pakarnya yg baiki... kan elok kembali!!
    Tapi kan sis...
    rasanya akak tak yah buat muka kesiannya..tgk wajah akak yg berseri tu..mesti abg dapatkan yang baru..:):)

    ReplyDelete
  15. boli yo lah yg lain..tempuh perkhidmatan nya dah tamat hehe

    ReplyDelete
  16. Aslmkm.
    Hmmm, Erna pun turut bertukar wajah lagi ... cool!
    Tiap yg di dunia ni ada masa hayatnya ... apa yg terjadi penyebab saja. Buat muke 10 sen jer ler! Insya Allah cepat gantinya. :)

    ReplyDelete
  17. Beli aje yang baru walaupun yang lama tetap dalam simpanan.
    Tutup kedai.. tergelak saya.

    ReplyDelete
  18. 8 tahun....lama tu! Nostalgia kan....kalau ada rezeki baiklah tu.....jgn sedih2 :)

    ReplyDelete
  19. sayangnya kan kak...mungkin boleh baiki tapi takut kos membaiki sama dengan kos membeli jam baru hehehehe..

    posting terdahulu...nak komen, akak memang nampak muda dan ceria :)

    ReplyDelete
  20. iina..memang sayang..akak tak banayk koleksi jam..biasanya ada 3 aje..satu dah rosak..yang satu pulak dah..tak betul sangat waktunya..

    ReplyDelete
  21. al lavendari..buakn tak bolih guna jam henpon tu..kocik bona..susah nak tengok..
    jam matahai pulak..kalau dah mendong..kan susah..he he

    ReplyDelete
  22. a kl citizen..ni akak tengah buat muka seposen la ni..rasanya tak dapat lagi ni..sebab dah bawak pi bercuti..

    ReplyDelete
  23. zar,,gosok pun..bulan ni rasanya tak jalan..sebab dah bawak pi cuti2 mesia..cuma akak tak bagi tau lagi..mintak jama sabar dulu..tungguuuuu

    ReplyDelete
  24. Haappyirfa..tq dik.buatkan akak punya ni..dah ada dah ..ruang komennya..akak tak balik lagi ni..kat hotel lagi..

    ReplyDelete
  25. maiyah..akak nak repair dulu..baru 3 tahun..sayang kan..nak buat camana..kecuaian sendiri..

    ReplyDelete
  26. kak pah..jam kat henpon tu..kecik je..lagi pun..kalau kat opis..henpon tinggal dalam laci..jarang bawak..susah..kalau letak dalam poket..takut jadi macam jam nanti..he he..

    ReplyDelete
  27. salam tini..memang akak sayang ngan jam tu..baru 3 tahun tu...
    nanti la kan..sekarang belum nak mintak lagi..sebab baru pi cuti2 malaysia..sian pulak..coming soon..akak akan sebut juga..jangan minta..sebut je selalu kata jam rosak..nanti lama2 dia paham le..he he..

    ReplyDelete
  28. zino..mano bolih tamat..selagi benyawo..tapi tu la kan..dah terlupo..nak buek camano..

    ReplyDelete
  29. waalaikumsallam kak G..saya tak pandai nak tukar2 ni..anak yang buatkan..
    betul kata kak G..termasok dalam mesin tu..penyebab aje tu..
    lama kak G berehatkan..alhamdulillah..kak G dah kembali harap kak G dah sehat..

    ReplyDelete
  30. salam zai..saya pun gelak sama bila baca komen zai ni..
    nak beli baru..kena postpone dulu jawabnya..dah pi cuti ni..2 malam...

    ReplyDelete
  31. ibuhani..insyaallah..ada rezeki akak..jam tu sehat kembali...

    ReplyDelete
  32. Mok cik azwa..memang akak sayang ngan jam tu..ada rezeki akak nanti..bolih la dibaiki..time kasih ye..kata akak nampak muda,,insyaallah akak tidak akan lupa diri

    ReplyDelete
  33. hahaha.... pandai akak buat muka sedih ehh... hehehe...

    Saya punya jam lagi lama kak... Brand citizen... Agak ehh kalau kira duit tukar tali jam tu, dah boleh beli lagi satu jam lain... Saya pakai tali kulit je jam tu, tak boleh pakai besi, nnt tangan gatal2... elegik sikit tangan ni... haha...

    Jam citizen tu la yg sy dok pakai dari tahun 98 smpai la skang... Kalau jam tu jadi mcm jam akak, mau meraung saya gak ehh... hehe..

    ReplyDelete
  34. azz..tu la kan..nasib akak tak meraong..kang tokojut pulak..orang lam gumah..tapi..kot ikut an ati..mau yo meraong azz..sayang tu...akak memang tak ponah pakai jam tali e kulit ni..maleh nak ganti2..

    ReplyDelete