Sunday, March 10, 2013

SIKAP...

Assalamualaikum

 Rasanya semua kawan kawan ada 
tabiat/perangai tersendiri
semasa tengok tv kan.
acik pun sama.
dari muda lagi perangai acik macam tu la
dulu masa tv satu je dirumah acik
bising jugak en.suami acik
tapi tak boleh buat apa..remote acik yang pegang he he.
bila tengok cerita ditv
bila sampai bab suspen ke takut ke..seram ke..
cepat2 acik tukar ke canel lain.
acik malas nak memenatkan jantung acik ni he he
nanti jantung berdegup kencang..
selalunya en.suami..dok menunggu..tiba2 je
dah jadi cerita lain..
agak2 dah habis bab yang suspen tu
acik tukar balik cerita tu..
allaaa....selalu dengar bunyi tu he he
tu sebabnya lepas tu beli tv lagi satu..

Sebelum tu 
Acik juga minta maaf dengan N3 sebelum ni
tak baik kan tak boleh kawal emosi
takut acik..Istighfar banyak2.
acik pun tak boleh nak bersemuka hari jumaat tu
sebab orang yang perlu ditanya bercuti
dah berhari hari hati pun dah sejuk
walaupun perasaan tak suka diceroboh tu tetap ada
terbaca pulak di FB ayat dibawah ni
lagi la berfikir sepuluh kali kan

Buang semua kemarahan
dan kebencian untuk
menyihatkan badan dan ketenangan jiwa

oklah jumpa lagi,In shaa Allah



17 comments:

  1. Alhamdulillah akak..dah tenang hati tu....:)

    p/s sebagai insan biasa yang punya hati dan perasaan, memang susahkan nak buang perasaan marah dalam diri ni wpun kita tahu itu semua boleh merosakkan diri kita sendiri...

    ReplyDelete
  2. terkadang (terselalu) memang hati dan persaan ini sangat lah rapuh.. memang kena banyak tenang & bersabar..

    take care ya acik..!!

    ReplyDelete
  3. hati dah tenang alhamdullillah.

    ReplyDelete
  4. Acik....sama pulak kita ya, saya pun tak suka bab suspen tu..biasanya saya pura2 pergi dapur atau masuk tandas....agak2 dah habis yg suspen tu, saya mengadap balik...hehehe

    ReplyDelete
  5. Saya teruskan ngadap tv bab suspen dsb, rugi tak tengok terus, tapi Encik Suami lain pulak halnya... dia nyanyi-nyayilah.. ketawa-ketawalah untuk alih perhatiannya sendiri he he ehh macam-macamkan.

    ReplyDelete
  6. hehe...2x5 jer kita...

    anak buah saya lagi kelakar, umur kecik jer tp hantu bola, bila pihak lawan nak goal, dia off tv, saper pun tak boleh marah sbb sama2 tgh sakit hati (kat pihak lawan tu la..) - ala ni masa Thailand lawan M'sia dulu, kan referee Korean tu pengelat! haha...

    ReplyDelete
  7. lega lah kalau acikdah rasa tenang..saya pun ada merasa macam ni, memang banyak kali pun.. bila dah tenang kembali memang rasa malu dengan perbuatan sendiri... semoga Allah sentiasa merahmati kita ye, kita insan yang lemah tapi sentiasa mengharap petunjuk daripada Nya

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah hati Acik dah sejuk :)

    ReplyDelete
  9. Ummi pulak Acik, suami je yang asyik pegang remote control tu, rajin pulak tukar chanel bila iklan keluar.

    Alhamdulillah, memaafkan membuat jiwa lebih tenang kan Acik.

    ReplyDelete
  10. Hehe..kelaka la Acik, mmg kena beli tv lain tu. kalau tak susah la yg lain nak tengok.

    Biasala kan..memula mmg sgt marah, lps tu sejuk sikit demi sikit.

    ReplyDelete
  11. PM kalau ada bab suspen tutup mata jer acik...hehe

    ReplyDelete
  12. ala acik kalo rsa takut ttp telinga mcm anak yat buat...org ttp mata,dia ttp telinga..hehe

    ReplyDelete
  13. apa daa kontrol remote sesorang
    makan hati org lain ;)

    ReplyDelete
  14. Salam Kak Erna..bagus juga bila dah lama berlalu, nak marah pun tak jadi. kalau nak bertanya pun dah boleh tanya secara rasional dah.

    selalu kalau bos nak marah azwa, azwa dok tangguh2 gi jumpa dia...hehehe..bila azwa tunjuk muka, dia pun dah lupa mende yg dia nak marah tu hehehe..

    ReplyDelete
  15. kdg2 amnil masa utk reda, tapi bila dah reda mmg lega sgt kan

    ReplyDelete
  16. kat rumah ni hubby yg tak suka tengok cite seram!

    ReplyDelete