Monday, March 25, 2013

SANTAI...

Assalamualaikum

pernah tak ada kawan2 yang suka ..
kalau kita cakap lain..di jadikannya lain
macam mana nak tulis ye,,
tapi..acik bagi contoh

kalau acik kata.".mai la makan tengahari"
nanti kawan tu jawab
Laaa..apa dimakan tengahari tu..
abis la dia..
dah tinggal pagi ..petang ngan malam je.
tengahari dah habis kena makan..
haa...macam tu la ..contohnya

tapi acik tak marah pun..tau kawan bergurau
cuma kalau nak bercakap kena hati2
takut terkena..kadang terlupa...kena jugak
acik tulis ni sebab baru terkena la ni he he

dulu en.suami pun macam tu
tapi dah lama2 jarang dapat peluang..
acik dah biasa he he..belum dia buka mulut acik tau dah.. 

oklah..jumpa lagi In syaa allah

28 comments:

  1. bg saya,kalau bergurau mcm tu ok ja..tp saya pernah terkena bergurau double meaning...
    masa bg bunga telur kat majlis kawen umah kak ipar
    "la bg sebiji telur ja...nanti senget la sebelah lahi.."...serius...lps tu saya dah serik dah..

    ReplyDelete
  2. Kiranya, kena nyakatlah ni kan acik? Hehehehehe...kelakar la pulak. Habis dimakannye tengahari eh? Hahahahaha....

    ReplyDelete
  3. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete
  4. ehem..kadang2 ada org tafsirkan lain apa yg kita cakap..tiba2 dia sentap pulak !!..hu2x..susah juga kalau jadi camtu..

    ReplyDelete
  5. hahahah..normal tu kak acik...
    diorang bergurau..
    ita pun selalu jugak buat macam tu...

    ReplyDelete
  6. Ohh, kalau di tempat saya, cakap gitu dipanggil "loyar buruk", Acik. Kalau loyar buruk yg memang lawak, takpa jugak Acik. Tapi kalau kena yg menyakitkan hati, memang tak bleh tahan, saya laser balik bagus punya.

    ReplyDelete
  7. gurauan klu berlebihan lain plak jadinya....tp klu yg cm tu x menyakitkn ht x per k.erna.

    ReplyDelete
  8. dah biasa dah...KY pun suka juga menyakat org mcm tu heeee

    ReplyDelete
  9. hahaha.... tu kawan loyar buruk namanya

    ReplyDelete
  10. as salam acik,

    biasalah tu acik, tp kalu org gurau gitu dh loyar buruk namanyer, bkn pe kadang2 kalu slh ckp or salah tafsiran ada yg tak blh terima gurauan gitu...

    ReplyDelete
  11. he..he...kalau ada sahabat macam tu, memang seronok akak...tapi janganlah kalau berlebihankan..:)

    ReplyDelete
  12. hehehe.. ini kes loyau buruklah ni kak Erna.. org buat lawak kita ketawa jelah ya kak.. hahahaha..

    ReplyDelete
  13. kalau bergurau apa salah nya. tapi bergurau kasar sampai kecil hati org minta dijauhkanlah.

    ReplyDelete
  14. As salam acik....terima kasih doakan kebahagiaan utk ucu..

    acik sihat...?
    kalau kita selalu bergaul/rapat dgn seseorg yg mcam tu seronok sbb boleh buat kita asyik nk gelak jer tapi sesekali kalau x kena tmpt ada terasa mcm boringlah pulak kn.
    tapi nampak gayanye acik dari terer dah ni...

    ReplyDelete
  15. Biasa laa Acik kdg2.. ada2 masa boleh berlawak tapi mesti laa kena pada waktunya kan.. kalau tiba2 melawak..tapi menyakit kan hati pun susah jugak..

    ReplyDelete
  16. Kadang cakap2 camtu tak boleh masuk dalam skal kita akibatnya kita tersinggung....tu lah yang kita kena jaga sangat...

    ReplyDelete
  17. pnh jugak. tp kna tgk keadaan & situasi jugak

    ReplyDelete
  18. kalau dalam situasi yang kita nak serius tetapi kawan kawan kita plk nak main main mmg hangin jgk..

    zu pernah tengok ada orang sampai merah telinga bila kena main main camni ngan kawan2..

    ReplyDelete
  19. gurau2 manja lah tu kan Kak?? benda2 mcm ni lah yg akan buat kita tersenyum dan tertawa..:)

    ReplyDelete
  20. kalau tak kena masa dan tempat rasa geram jugak le.ye la org tgh serius,blh putar belit buat lawak lak....kih2.

    ReplyDelete
  21. gurau macam tu ok kak..
    kita lawan balik sampai
    dia nangis..heheh :)

    ReplyDelete
  22. gurau cam tu ok lagi kak.. jgn gurau kasar.. kang ada yang terasa pulak.. hehehehe

    ReplyDelete
  23. salam acik..kalau bergurau mcm tu ok lg..

    ReplyDelete
  24. Salam Acik..

    hehe..kelakar pulak gurau pasal makan tengahari tu Acik, tak terlintas pula dek akal ummi, kira kreatif jugalah orang yang berlawak ni.

    ReplyDelete
  25. Ada masa oklah ....tapi ada masa kalau kita tya betul betul...kenalah jawab betul betulkan Ae...hehe

    ReplyDelete
  26. suami saya pun jenis menyakat macam ni juga acik...selalu sgt terkena sampai imun.

    ReplyDelete
  27. Gurauan mcmni kalau kat opis, balik ke rumah bila teringat mula lah duk senyum2 sorg.

    ReplyDelete