Thursday, March 7, 2013

MELAMPAU DAN TERLAMPAU

Assalamualaikum

Jika sedang marah..ketika berdiri..kita duduk..kalau duduk
apa lagi yang perlu kita buat
acik memang sedang marah..istighfar dan
menulis disini..
dua hari acik tiada dipejabat kerana berkursus
bila balik..kabinet acik diceroboh
dibuka..walaupun berkunci..
lepas tu elok2 je buat macam 
benda tu tak berbuka.
tapi barang didalamnya dah tiada..
pencuri..penceroboh 
apa perasaan kawan kawan semua..mesti marahkan

acik tau sangat siapa yang punya kerja..
tu la dia manusia yang selalu cari salah acik 
semua yang acik buat semuanya tak betul..
dia senang2 je ceroboh kabinet acik bila acik tiada diopis..
ini bukan fitnah..memang dia yang punya kerja..
sebab benda yang diambil memang dia yang guna

aduhai hati..susah nya nak bersabar..
rasanya dah ditahap melampau
patut tak acik pi ganyang dia
patut tak acik pi tarik tudung dia..
patut ke tak..patut tak

Ya Allah ya Tuhan ku..Sabarkan la Hatiku
 Ya Allah Ya Tuhan ku.. Ampunkan Hamba mu ini kerana
adanya perasaan marah ini..Ya Allah ya Tuhanku
Sabar itu separuh dari iman..kuatkan imanku Ya allah

54 comments:

Papa Mifz said...

hmm...acik memang confirm lah yer??? apo lagi acik, sediakan batallion dan serang jer...hehe

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Aduh camner ni Acik dah marah... relek dulu acik jgn ganyang dulu..... tunggu saya datang... nak tolong ganyang sama hehehhe :D

Susah jugak dapat kawan satu opis yg sengal macam ni....

Acik Erna said...

confirm pm..tak de orang lain dah.

Acik Erna said...

yati..dah turun sikit suhunya ni..acik marah bila sesuka hati je dia buat tak menghormati hak orang..ce telefon minta kebenaran.

Irfa said...

td dah dengar dr mulut sndiri
skrg baca kat blog pulak
tak baiknya saya,,org tgh bengang kita duk gelak
tp apa nak buat?sabar jelah selagi boleh sabar

#repot polis..kasi tangkap sama dia.hahaha

Dinas Aldi said...

Kenapa dia sampai buat macam tu? Istighfar banyak2 Acik, jangan ambik tindakan masa tengah marah ni. Memang tak bleh slow talk dengan dia eh? Guna orang tengah ka?

Daddy Ziyyad said...

Apa lagi acik? kalau dah confirmed, pasti si dia punya kerja, kena gi bersemuka...settle kan apa yg patut

❤Kamsiah❤ said...

jgn menyerang ketika sedang marah...mmg sennag cakap,nak suruh acik sabar,sabar...sedangkan acik yg menanggung kemarahan tu..

Acik Erna said...

daddy ZZ,,acik pernah buat..dia boleh cabut..takut sangat nak berdepan..tapi kalau belakang..satu NS dia dah bawak cerita..kawan2 pernah tanya..kenapa acik tak pernah cerita hal dia..tapi dia selalu mengutuk acik..acik cerita kat blog je he he

Acik Erna said...

Dinas..dia memang tak pernah senang dengan acik..sejak acik pindah kesini..tak tau la kenapa..dia serba serbi lebih dari acik..

Acik Erna said...

irfa..he he..kalau tak telefon dan bercerita tadi takut meletup..malu..dah tua2 buat peragai..tu yang kena sabar tu

Acik Erna said...

kamsiah..betul..mulut boleh berkata apa saja kan..kesannya nanti lama..

sisR said...

Kekdg penat jgk asik kita je yg bersabar kan....ada CCTV tak kat opis...

Acik Erna said...

sisR..betul tu

Rinna said...

Eeii geram plak baca kisah Acik nie.. iye laa.. suka suki jerk dok bukak kabinet org.. kut iye pun nak pakai barang.. minta izin laa dulu atau call Acik kan..kena maklumkan.. sabo je laa keja ngan org gini kan..

mama said...

assalam AE..melampau apa yg dia buat..senang je nak selesaikan..acik beritahu bos apa yg dilakukannya..kemudian bos panggil dia dan tanya depan acik apa sebenarnya yg dia mahu?....hu2x..

Kakzakie said...

Kalau kakak Acik tak boleh dah. Kalau dah sahih memang dia dah masuk territory acik tak salah Acik bersemuka. Tanya betul-betul cuma guna nada rendah - cuba apa alasan dia.

Lain kali kunci aje bilik/cabinet acik tu.

sal said...

Rezki diambik org...moga Allah menggantikan dengan sesuatu yg lebih baik..Amin..

Acik Erna said...

kakzakie..sebab kabinet berkuncilah acik rasa marah..esok nak bersemuka juga..hari ni hati panas..acik takut mulut akan jadi celupar tak terkawal

Acik Erna said...

amiin

Acik Erna said...

mama..masaalahnya bos pun malas nak tegur dia...perangai dia meroyan sikit

Mama Vogue said...

Eeii saya pun pantang orang usik barang kalau saya takde. Kecuali saya dah pesan bole amik atau guna..! Tapi kes ceroboh dalam drawer ni mmg melampau ler..huu. Acik biar kunci tergantung kat situ ke?

Tihara said...

Ya Allah dugaan betul la kak..alhamdulillah akak sabar hari ni..esok2 mmg kena bersemuka dengan dia..setel cepat2..karang biar lama2 dia naik kepala..

Acik Erna said...

Rinna tu la..tak inform lansung,tau2 tengok barang dah ada ditempat lain dan dah digunakan

Nurzakiah Hanum said...

hi sis
singgah ptg
santai2

Acik Erna said...

Mama Vogue.tu sebab acik rasa marah..kunci ad ngan acik..

Acik Erna said...

Tihara..betul tu..esok nak tanya jugak

Acik Erna said...

tq hanum singgah disini

norhidana miswan said...

dia nk jd mcm penceroboh sulu di lahad datu tu acik, amik brg org tanpa izin tuan punya... ada gk ek org yg mcm nih kt opis.... dana kalu brg2 kwn2 baik sndiri kt opis mmg pakai amik ikut suke, tp kemudian2 atau sblum tu akan bgtau dulu... apa pun kene jaga jugak hak peribadi sesama kwn kn...

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Salam Acik Erna,

Rasanya hari ini tenangkan dulu. Dah tenang dan dapat berbicara dengan baik, pergi tanya dia,

Teruk ada offismate macam ni.

azi said...

Salam akak...
Sabarlah ye...perangai orang ni macam-macam...paling geram sebab tak pandai nak hormati hak orang, marah depa saja yang depa taukan..marah kitani...harap akak boleh tanya dia baik-baik sebab apa dia buat macam tu...kat mana2 pun ada kak org. macam tu...

Nieda ramly said...

opps ! pompuan ka? ada juga pompuan yg mcm ni. selongkar harta benda orang. penceroboh tu.

ummiross said...

Acik bagi reda dulu marah tu, lepas ni Acik kena bersemuka juga, takut lain kali acik akan jadi mangsa lagi.

zie-shah-zie said...

Ya Allah sabar je la..memang confirm dia ke acik?kalau betul2 dia apa lagi jom kita serang!!!!!

zulaikha megat said...

subhanallah ada jugak kawan seopis perangai macm tu..

acik ,syaiton sentiasa bersama org yg marah..sebaiknya istifar banyak2 tunggu reda kemarahan baru bersemuka dgn penceroboh tu..

Cinta Misteri said...

aduhhh...mmg tak boleh maaf klau opismate berperangai mcm ni.

apakara nextime, acik nk pi cuti kaa kursus kaaa, tampal nota kat handle laci tu.

Siapa buka masuk neraka,
undang2 ni mmg aku yg reka,
sbb harta pusaka dlm ni aku yg punya,
takkan kuhalakan siapa yg mengambilnya tanpa bertanya!

che mid said...

Acik pi ceroboh pulak tempat dia.. tengok apa ada kt dalam tu, kalau buleh jual longgok pun ok gak..

kakyon said...

kalau dah sahih dia menceroboh..semuka jer acik.jgn senang nak ceroboh hak peribadi org lain..

rahel said...

Seraaaaannggggg...

kakngah said...

kak.. org duk kebek2 dokumen ats meja saya pun saya tak suka.. apatah lagi pecah kabinet. berkunci lak tu.. harus darah mendidih....

Hanis Azla said...

salam acik..

mmg sakit hati bila kena macam tu.. teruskan bersabar ya kak.. semoga ada ganjarannya.. bila dah tenang bersemuka dengan sipelaku tu.. harap2 segalanya dapat diselesaikan dengan baik.. insyaAllah..

Angah said...

huhu, memang mencabar kesabaran bila hak kita dicerobohi. apapun cuba cari jalan terbaik agar tidak bergaduh sesama rakan di opis, nanti kalo gaduh, tak best nak buat keje...

mama aryan said...

salam acik.. aduhaiii mcm tu punya manusia pun ada ke..klu saya yg jenis kurang sabar nih mau saya pg ganyang org tu cukup2

faraherda.razalan said...

Haishhh!!!! Lagi satu perangai pelik manusia. Sabar acik. Haishhh...

MOKCIK AZWA said...

Memang tak patut...
tembak jer kak erna
eh eh..ooppss..sabarr...
semoga Allah berikan hidayah pada beliau..

ieda immi said...

aduhhh org macam nie pun ada
x der secure dlm pejabat lah kan acik .. hurmmm macam2 lahh
x report ke acik .. kalau saya dah tahu siapa , saya report .. feduli ape .. kalau x der brg berharga punn saya report !..
privacy diceroboh !

ps : acik , saya menunggu lagi maklumbalas mengenai ITU dgn acik ekeke ;) cam x sabar nak bg acik minum ;)

aizamia3 said...

buat report je.. sekurang2nya ada yang bukak mata pasal hal ni..

Ujie said...

Kena cari org tgh ni, kalau ckp sendiri mau tak boleh tahan sabar. Mmg takleh biar kak, bkn nak gaduh cuma nak tegak kebenaran.

hainom OKje said...

Macamana boleh jadi cam tu AE...susahkan bila ada unsur2 politik kat tempat keje ni...sabar ye AE... dapatkan bukti dulu, barulah senang nak buat pendakwaan

Mrs Velentine said...

geram juga..sebab tue MV laci kat ofis xda barang penting..sama pula mcm kecurian di rumah MV

Zaitun said...

Sampai macam itu sekali...dia tak takut ke satu hari kalau orang lain buat pada dia pula. Sabarlah Erna serahkan pada Allah...tak lama tentu dapat balasannya.

azieazah said...

Memang ada jer spesis orang macam tu. Tak bleh tengok orang lain lebih dari dia.

Takpa ACIK, sabar saja la. Anggap jer tu harta dunia yang tak ke mana pun.

apa kata, Acik beli yang baru saja. Beli yang baik dari yg diambilnya tu. Mungkin dah sampai masa, ganti yang baru agaknyaa...

Ibuhani said...

Istighfar byk2 k.erna.......muka x malu mmg mcm tu. Rs x berslh ambil hak org.....geram jugk bila bc ni......

EmbunRosaliza said...

Assalam kak erna,nak buat mcm mana bersabar je lah dgn harapan semoga org yg takmalu dan tak bertantggung jawab tu sedar akan kesalahan dirinya