Monday, March 11, 2013

BIN..BUKAN BINTI

Assalamualaikum

Minggu ni hero acik tak balik lagi
sejak dah tingkatan 5 ni..
sibuk betul dia.
macam biasa la kalau dia tak balik
petang semalam acik pi la jumpa dia
makan makan dan bercerita..
acik suka tanya.
solat asar tadi..siapa jadi imam..
dia jawab..Aimi la..
Aimi kalau jadi imam ambik masa solat yang
tak perlu baca kuat2 je..katanya
kenapa? acik tanya..takut nanti ada yang dengar orang baca surah 
dengan suara yang menggigil katanya he he
macam tu la hero acik..dalam berani ada jugak takutnya
disini acik berani tulis..
kalau dengan kawan2 acik tak berani sebut
nanti acik kena balik..(sapa pulak yang diikutnya penakut)tu yang tak mau dengar tu he he
sempat juga dia bercerita lagi tu..
Aimi dah jumpa cik gu..katanya
Aimi dah tunjuk ngan cik gu..
Aimi dah cakap banyak kali..
Muhammad Aimi Bin..
Muhammad Aimi Bin..
Aimi sebut banyak kali ..
baru la cik gu dah tak salah tulis lagi katanya.
ha ha ha ha..memang acik gelak besar..
dia selalu ngadu..cik gu tulis Muhammad Aimi binti
dia cakap dengan cik gu..dah ada Muhammad
tak kan binti pulak cik gu..
lepas tu bila ada nama dia dipapan kenyataan
pun salah lagi..tulis binti jugak..katanya..
he he..adui..sakit perut acik gelak
nak buat camana kan
acik dulu cari nama untuk anak nak yang
dua suku kata je
Muhammad memang ada untuk tiga2 hero tu
tapi hujung nya nak yang senang panggil
yang sulong Azri..kedua..Adli..yang bungsu Aimi.

Oklah..dah panjang pulak bebel acik ni
jumpa lagi In shaa allah

34 comments:

  1. Salam K.Erna.Terima kasih singgah ke blog atie..rindu ngan akak tau.
    Atie pon gelak bc n3 ni...betul gak,dah ada kat pangkalnya Muhamad...takkan nk isi binti kot :)

    ReplyDelete
  2. keh keh keh..aimi sib baik tak emmy ;)

    ReplyDelete
  3. samalah dengan nama anak2...cikgu salah tulis ejaan nama pula...
    kena maklumkan segera..berani Muhammad Aimi...

    ReplyDelete
  4. muhammad aimi pun boleh salah bin binti ye..kalau nor iman,nurazizi agaknya macamna la hehehe

    ReplyDelete
  5. hehehe..biasanya nama Aimi tu untuk perempuan sebab tu cikgu konpius walaupun ada Muhammad kat depan tu..

    tiba2 teringat kat sorang kawan tu..namanya Norhayati, tapi lelaki, memang org selalu konpius bila tengok nama dia..

    ReplyDelete
  6. yolah dah der mohammad takkan binti kot yerk....

    ReplyDelete
  7. Hihihi.... mgkin nama aimi sama dgn nama kwn cikgu kot... :D

    ReplyDelete
  8. hehe pelik plak bila Muhamad tu macam tak diendah kan? my20 pulaks sering dipanggil Nurul oleh kawan2 dan cikgu dia...bengang betul dia! hehe

    my18 dah tak kasi saya cerita pasal dia dalam blog lagi...so takleh la nak kongsi2 cerita ttg nya lagi...

    ReplyDelete
  9. Sian kat hero bongsu Acik....tak pasal2 kena binti pulak....

    ReplyDelete
  10. hahaha..Ok gak tu Aimi boleh jadi imam Asar...lama2 dah ada keyakinan, boleh jadi Imam Maghrib ke..Isyaq ke..

    ReplyDelete
  11. sian dia...cikgu kena alert..done dsyr

    ReplyDelete
  12. Pandai juga adik pilih solat asar so tak payah baca kuat-kuat.

    Betul juga adik kata ada Muhammad tak kanlah binti. Mesti adik malu tu acik..

    ReplyDelete
  13. Cikgu tu asyik ingat nama aimi jak sbb tu lupa ada nama Muhammad kat depan...hehe

    ReplyDelete
  14. hehehe ada juga ye cikgu silap bila dah sah2 ada muhammad pada nama !

    ReplyDelete
  15. Hihihi...kesian Aimi..
    nampak nya cikgu kena lebih teliti bila tulis nama..hehe.. tapi pelik juga, dah nyata2 ada Muhammad...:)

    ReplyDelete
  16. awat la cikgu.. dah ada muhammad tu...

    ReplyDelete
  17. Sabo je laa Aimi.. cikgu tak sengaja..tuh..Nama Aimi..unik kut.. tu yg selalu tersilap..

    ReplyDelete
  18. Haih cikgu nih.. Brp kali nak explain..

    ReplyDelete
  19. ader muhammad pun boleh konpius...sabar jerla...

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah. Dah boleh mengimamkan sembahyang hero bongsu Acik, Nak tergelak sama baca coretan Acik ni..betul juga kata anak Acik dah ada Muhammad, takkan binti lagi ye! hehe..

    ReplyDelete
  21. kesian pula di bintikan Aimi.sabor je lah.

    ReplyDelete
  22. Hehehe... Anak lelaki saya pernah kena juga macam tu... lagi parah ditulis dalam sijil... kena pergi betulkan balik... Nasib baik perasan. Sijil tu sijil ielts yg nak digunakan masa hantar borang U dia kat Oversea... Adik dia cakap tak pasal-pasal abang telah di 'pondan'kan... hee, saborje le...

    ReplyDelete
  23. hehe kelakar lah akak ni..cikgu tu pun satu,alahai :)

    ReplyDelete
  24. Teruk betoi la cikgu tu, kahkah!

    ReplyDelete
  25. haah kan.. dah ada Muhammad takkan la binti pulak.. hihihi

    ReplyDelete
  26. sian Aimi... cikgu dah rabun dekat, tak perasan

    ReplyDelete
  27. Kalau setakat Aimi je, boleh la nak kata binti.. Ni dah ada Muhamad kat depan tu, masih boleh lagi letak binti... adoyaii..

    ReplyDelete
  28. anak murid ramai sangat,tu yg cikgu tu jd blur..:)

    ReplyDelete
  29. Alah...kadang tu bukan pasal nama... tapi sebab mungkin cikgu tu pompuan dia dah terbiasa dgn binti agaknya haha

    ReplyDelete
  30. cikgu dia x perasan ada Muhammad kt depan Aimi tu ke...... :)))))

    ReplyDelete