Thursday, March 21, 2013

SEMOGA CEPAT SEMBUH


 Assalamualaikum
 Gambar tahun 2011
masa ni kawan acik sihat lagi
yang baju pink tu.

Baru baru ni acik baca kat FB anak kawan acik
(yang baju merah)
masa kawan2 ucap selamat hari jadi
dia jawab..harapan dia cuma semoga mak 
dia cepat sembuh
acik tau kawan acik ni tak sihat dari tahun lepas..
acik dah pun pi rumah dia jumpa sendiri
dan kerap juga telefon tanya khabar
jawapan dia selalu 
Alhamdulillah sihat.
bila tengok diFB anak dia macam tu..
acik tanya lagi 
rupanya..kawan acik dah tak larat nak memandu sendiri
berat badan pun dah turun.
terkejut dan sedih rasanya.
kawan dan jiran yang sangat baik 
acik pernah cerita diblog..
walaupun pun dah 15 tahun acik berpindah
dari Tanjung karang..tapi
kami tetap berjumpa
paling kurang pun 2 kali setahun  
hajat acik nak pergi lagi jumpa dia
cuti sekolah nanti.
tapi katanya dia balik kePerlis masa tu 

Doa acik semoga dia dapat melawan 
penyakitnya dan cepat sembuh.
 

26 comments:

  1. sama2 kita doakan ye acik moga kawan acik tu cepat sembuh !

    ReplyDelete
  2. sama2 kita doa utk kawan akak dan jugak kawan saya.dgr citer kawan saya dah x boleh berjalan sekarang.sedih sungguh dengar.nak melawat pun jauh.dia dah balik kg di Johor

    ReplyDelete
  3. Kesian ...sama2 lah kita berdoa yang terbaik urtuk dia..

    ReplyDelete
  4. Teruk ke acik... dia sakit apa? semoga dia cepat sembuh ya... sedih ya kalau dapat perkhabaran kawan baik sakit dan dia pulak rahsiakan dari kita.

    ReplyDelete
  5. Semoga kawan Acik akan dikurniakan kesembuhan olehNya, amin.

    ReplyDelete
  6. M doakan semoga kawan Acik cepat sembuh..

    ReplyDelete
  7. Moga kawan acik sembuh dn kuat...rakan baik kita tentu kita ingat kan

    ReplyDelete
  8. salam kakerna..moga kawan akak tabah menghadapi dugaan begini..moga kuat melawan penyakitnye dan cepat sembuh..amin!

    ReplyDelete
  9. Salam Kak E...penyakit tu dtg dari Allah swt...Dia jugaklah yg berhak mengurniakan penawarnya..Moga kawan Kak e cepat sembuh ye! amiin!

    ReplyDelete
  10. semoga kawan acik tabah menghadapi kesusahannya.
    semoga dia cepat sembuh hendaknya.

    ReplyDelete
  11. Assalam kak... semoga dia sembuh seperti sedia kala.. Insyaa Allah

    ReplyDelete
  12. mudah2an acik berkesempatan berjumpa dgn kawana cik tu akhirnya dan dia akan sembuh spt sediakala....

    ReplyDelete
  13. Assalam kak, semoga kawan akk tu cepat sembuh ya, mesti kawan yg tersangat akrab ni

    ReplyDelete
  14. Smoga kawan k.erna cpt sembuh ye.....k.erna pun jg kesihatan tau! Tiba2 ht rs au bila dgr kn2 mula sakit....... :((((

    ReplyDelete
  15. Moga kawan Acik cepat sembuh..sama2 kita doakan..amin! :)

    ReplyDelete
  16. insyaAllah ada penyakit ada penawar ...bersabarlah dan smoga cepat sembuh yer...

    ReplyDelete
  17. Semoga kawan Acik cepat sembuh.....

    ReplyDelete
  18. akak juga doakan moga cepat sembuhkan...

    ReplyDelete
  19. semoga kwn acik tu cpt sihat yek, kadang2 org tak nk cite kesakitan atau ke tak sihatan bdn nyer... itu yg bile acik tanya dia ckp alhamdulillah sihat...

    ReplyDelete
  20. Semoga kwn acik cepat sembuh dan sht seperti selalu.. Amin

    ReplyDelete
  21. Aduhai! Moga kwn acik lekas sembuh! Berat mata memandang, berat lagi bahy yg memikul...

    ReplyDelete
  22. dia sakit ape kak..sedihnya, sebab saya pun sekarang teman mak yang sakit kat rumah...moga dia kawan akak cepat sembuh...saya doakan insha Allah

    ReplyDelete
  23. semuga dia cepat sembuh..amin..

    ReplyDelete