JellyPages.com

Friday, July 29, 2011

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA

Assalamualaikum

Dua atau Tiga hari lagi kita akan menyambut ramadhan
teringat masa arwah mak dah bapak ada lagi,
masa tengok anak bulan..
akak akan balik kekampung.
masa tu kalau ni N9 ni kita panggil hari mantai
sibuk la buat lemang dan rendang untuk menyambut puasa.
 Sekarang ni..dah tak buat lemang
tapi rendang akak tetap jugak buat untuk sambut 
permulaan puasa.
Selamat Menyambut Kedatangan Bulan Ramadhan pada semua.
dan maafkan salah silap akak.
 N3nyang lepas..nasi aje kan..air tak de.
hari ni air pulak ye..
silakan minum

Seperti tahun2 lepas..rasanya bila bulan ramadhan 
kurang menulis disini.

Insyaallah kita tetap akan berjumpa jika ada masa terluang.
Jumpa lagi dan 
Selamat berpuasa untuk semua.

78 comments:

  1. Selamat berpuasa juga Acik dari kakak mohon ampun dan maaf juga...

    ReplyDelete
  2. SALAM,
    TURUT MENGUCAPKAN SELAMAT BERPUASA. SEMOGA KITA DIBERI KESEMPATAN OLEH ALLAH SWT.

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum

    semoga bulan ramadhan kali ini kita dapat ganjaran sewajarnya..jom kita puasa!

    ReplyDelete
  4. selamat berpuasa juga di ucapkan kepada kak erna dan keluarga...

    ReplyDelete
  5. bila nak posa teringat kg tu biasala..sy pun sama.kalau masa kat kg,ptg sebelum puasa ayah akan jemput sedara mara makan tgh hari @ makan malam kat umah kami..mcm kenduri ..seronok sgt

    slmt berpuasa kak

    ReplyDelete
  6. Selamat berpuasa kak...

    Rumah mertua saya di Nilai pun buat 'mantai' tu..:)

    ReplyDelete
  7. kaklonmg mantai kek uamh omak..buek lomang..nak ngaso lomang paneh moh laa

    ReplyDelete
  8. selamat berupasa juga kepada acik. :)

    ReplyDelete
  9. Selamat menyambut ramadhan utk akak dan family...

    Sey dah lamo tak buek semuo tu utk poso.. Tapi kalau utk ghayo, mmg wajib buek.. kalau tak buek kang meraung lak omak sey tu.. hehe..

    ReplyDelete
  10. selamat berpuasa kak...

    nnt update menu la kak,bleh bg saya idea :)

    ReplyDelete
  11. selamat berpuasa kak
    I love you :)

    ReplyDelete
  12. Kakzakie..selamat menjalani ibdah puasa..sama2 kita bermaafan

    ReplyDelete
  13. luahfikiran.
    Isyaallah semoga diberik kesempatan sekalai lagi ditahun ini.

    ReplyDelete
  14. sya..terima kasih dan selamat berpuasa jugak buat sya dan keluarga

    ReplyDelete
  15. Happyirfa..sama la kita dik..selamat berpuasa.

    ReplyDelete
  16. Daddyziyyad..terima kasih..doc tak balik ke mantai nanti.

    ReplyDelete
  17. kak long..memang teringin nak ngaso lomang paneh tu..tapi..sogan lak hai..he he..

    ReplyDelete
  18. GB..terima kasih sama juga buat GB

    ReplyDelete
  19. Azz..boto tu azz..kok rayo tak buek..memang sodeh omak azz..

    ReplyDelete
  20. Ms.lilies..selamat berpuasa..insyaallah..kalau ada masak2 nanti..he he

    ReplyDelete
  21. Kasih..terima kasih..selamat berpuasa jugak buat kasih dan keluarga

    ReplyDelete
  22. tetiap kali mantai memang kakngah buek rendang. cumo mantai poso ni kakngah tak buek.. sobab nak balik kampung.

    ReplyDelete
  23. kak ngah nak balik m kampung ni nak buek lomang sesamo ngan kak long ko..

    ReplyDelete
  24. selamat berpuasa kak

    agak2nya kalau terbabaslah
    ke seremban ati nikan..
    leh tak terjah akak nk rasa
    rendang tu ..heeee~

    ReplyDelete
  25. Ati selamat berpuasa..eh.b.oleh sangat ati..kalau nak makan rendang tak perlu tunggu terbabas he he..

    ReplyDelete
  26. kak erna......... moga diberi kesempatan utk kita memeriahkan Ramadhan kali ini ....... selamat menjalani ibadat di bulan yg mulia ini

    ReplyDelete
  27. Selamat menyambut bulan ramadan dan selamat berpuasa.moga kehadiran membawa keceriaan di hati kita dan keluarga..ameen

    ReplyDelete
  28. Selamat berpuasa buat Erna dan keluarga.
    Maafkan saya kalau ada kata2 yang menyinggung perasaan.

    ReplyDelete
  29. Salam Akak..
    1)Akak..nampak sedap sangat ayer kuning tu..air mangga ke?...saya suka mangga..:)
    2)Akak, rajin akak masak rendang untuk menyambut Ramadan...kalau dekat, saya dah pegio terjah dah ni...he..he..
    3)Selamat menyambut Ramadan akak..selamat berpuasa...maafkan setiap tulisan saya andainya ada yg menyentuh hati, moga kita dapat lalui ramadan kali ini dengan penuh keimanan dan kesabaran ye..

    ReplyDelete
  30. zar pun akan masak rendang ayam kg esok... sempena menyambut puasa..

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum kak erna,

    Selamat menyambut bulan Ramadhan,
    Semuga bertambah amalan dibulan
    puasa ini.

    Air tu untuk berbuka puasa sedap juga. Ice Blanded mangga ke tu?

    ReplyDelete
  32. chichi..air mangga memang sedap

    ReplyDelete
  33. Ibu Guru..amin..semoga kita dapat menjalani ibadah puasa tahun ini..

    ReplyDelete
  34. sal..ameen..semoga kita diberi kesihatan yang baik untuk menjalani ibdah puasa tahun ini..

    ReplyDelete
  35. Zaitun..selamat berpuasa jugak buat zai dan keluarga..

    ReplyDelete
  36. Azi..tepat tekaan azi..memang air mangga..akak rasa sikit..lepas tu..sakit kepala tak jadi minum..bagi anak je..akak tak tahan angat air batu.biasa akak buat sendiri kat rumah letak gula sikit je
    azi..meh le datang sini kalau nak rasa rendang masakan akak.
    selamat menyambut ramadhan jugak buat azi..sama lah kita bermaafan..

    ReplyDelete
  37. Assalam zar..akak masak rendang itik esok..ayam kampung tak de.

    ReplyDelete
  38. Wkmsallam LL..selamat menjalani ibdah puasa..semoga segala amalan kita dibulan yang mulia ini..diterima..
    memang air mangga tu LL..

    ReplyDelete
  39. Assalam kak, selamat berpuasa juga buat akk, semoga ramadan tahun ini lebih bermakna buat akk dan semoga segala amalan kita di bulan yg mulia ini di berkati allah

    ReplyDelete
  40. wkmsallam rosaliza..terima kasih..semoga semua amalan kita dibulan yang mulia ini diterima.

    ReplyDelete
  41. slmt myambut ramadan kak..

    mesti akak sibuk sediakan juadah dlm buln posa ni..ehhehe

    ReplyDelete
  42. Kak Erna,
    Selamat Berpuasa...
    SEmoga kita mendapat keberkatan
    dan pahala di bulan yang kita
    nanti-nantikan ini..

    P/s: Make sure berat turun puasa nie :)

    ReplyDelete
  43. sarah-najwan..selamat menyambut ramadhan jugak buat srah dan keluarga

    ReplyDelete
  44. missgee..amin..semoga kita sama sama mendapat keberkatan dibulan yang mulia ini

    ReplyDelete
  45. selamat berpuasa kak.. semoga bulan yg hanya hadir sekali dlm setahun tidak kita sia2kan... semoga kita sihat utk menunaikan kewajipan dan menambah amal ibadah di bln yg mulia ini....

    ReplyDelete
  46. Assalam yatie..selamat menjalani ibadah puasa..

    ReplyDelete
  47. Assalamualaikum..pertama kali menjenguk blog akak..
    selamat menyambut bulan Ramadhan dan selamat berpuasa...

    ReplyDelete
  48. Acik...Selamat Menjalani Ibadah Puasa...smoga kita diberi kesihatan yg lebih baik utk myempurnakan ibadah di bulan ini..

    ReplyDelete
  49. Ayu..terima kasih dan salam perkenalan.
    acik ucapka terima kasih ye.

    ReplyDelete
  50. MP..selamat berpuasa..insyaallah semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna.

    ReplyDelete
  51. Aslmkm Erna.
    Semoga kita dipanjangkan umur untuk dapat memperbaiki diri. Semoga semuanya dipermudahkan, lebih baik & diberkati dengan rahmat lebih baik. Amin, amin, ya Rabbal a'lamin.

    ReplyDelete
  52. Wkmsallam kak G..amin.insyaallah semoga lebih baik baik ibadah kita dari tahun2 sebelumnya

    ReplyDelete
  53. ibundo..
    selamat nyambut poso yo kak pah

    ReplyDelete
  54. Malam ni pergi terawikh tak? hani ni duk batuk2 gini frust betul lah, sah kena terawikh kat rumah dah ni..huhuhuh....

    ReplyDelete
  55. hani@debumelukut
    Insyaallah..alhamdulillah kesihatang menigizinkan sekarang ni..semoga berterusan.

    ReplyDelete
  56. kak,
    selamat menyambut Ramadhan AlMubarak kak...

    sedapnya rendang utk bersahur...

    ReplyDelete
  57. yong..salam ramadhan jugakm buat yong dan keluarga

    ReplyDelete
  58. selamat berposa kak erna..semoga segala amalan kite diberkati oleh allah dibulan yg mulia ini..

    ReplyDelete
  59. salam ramadhan juga buat kamu sekeluarga. Balik membantai gak ek rupanya..sodapnya dapat makan rendang itik ni

    ReplyDelete
  60. kalo bulan puasa, air2 yg macam jenis tu yg paling laris kan..

    selamat berpuasa...!!

    ReplyDelete
  61. assalam ainnoraini selamat menjalani ibadah puasa.

    ReplyDelete
  62. kakinakl..selamat berpuasa jugak buat ina sekeluarga.
    rendang itik memang sedap

    ReplyDelete
  63. azatiesayang..selamat berpuasa atie

    ReplyDelete
  64. selamat berpuasa kakErna.. saya mohon ampun maaf juga

    ReplyDelete
  65. terima kasih sudi singgah blog mieza..mieza follow juga..

    ReplyDelete
  66. selamat berpuasa kak...

    semoga ramadhan kali ni lebih baik dari tahun2 sebelumnya...amin...

    ReplyDelete
  67. mieza..terima kasih sudi singgah dan follow blog acik

    ReplyDelete
  68. wahida..amin..semoga ramadhan kali ini bertambah baik dari tahun2 sebelunya.

    ReplyDelete
  69. salam akak..

    salam ramadhan..kite pon nak mintak maaf andai ada salah dan silap..

    aritu mak kita bru sebut pasal sambutan mantai..hehhe
    ceria selalu akak..:)

    ReplyDelete
  70. cikceria..wkmsallam..selamat menjalani ibadah puasa.
    mak hari mantai buat lemang jugak ke..

    ReplyDelete