Wednesday, July 13, 2011

SALAH KE..

Assalamualaikum..
Macam mana kalau kita rasa teringin nak makan 
roti canai telur
pi masuk kedai yang ada jual roti canai
dah oder..dok tunggu
mengadap pulak kat tempat orang buat roti tu.
sekali ada orang panggil nak buat bayaran
dia pun ambil tuala good morning tu..lap2 meja..
angkat cawan dan pinggan kotor 
lepas tu datang balik ke tempat buat roti..
lap tangan dengan tuala yang buat lap meja tadi..dan teruskan kerja buat roti.

salah ke kalau selera kita dah mati..dah tak lalu nak makan
acik ni bukan la pembersih sangat..
dan bukan la berlagak.
tapi kebersihan makanan tu penting kan.

kawan kawan macam mana..
                                     lalu tak nak makan.

84 comments:

  1. erkk....euw.....

    saya pun tak lalu acik...

    ReplyDelete
  2. mesti kedai tu tak cukup kakitangan. sebab selalunya tukang tebar roti tak buat keje lain....

    ReplyDelete
  3. kalau yus dah nampak mcm tu mmg tak lalu nak makan kak..huhu


    Pos Terkini ~yus~ .::Rabu banyak kata...(^_^)::.

    ReplyDelete
  4. tak lalu do kak....
    terbyg2 dia lap2 tu...

    ReplyDelete
  5. Tu la salah satu sobab sey ni tak suko makan luar kak.. Biar la sey makan ghuti yoo.. Sekurang2 ehh sey tak nmpk org tu buek ghuti tu cmno.. huhu..

    Tp mmg selalu nmpk mcm tu laa..

    ReplyDelete
  6. kalo angah, tak jadi makan kot...geli

    ReplyDelete
  7. Asalam kak..
    Akak..kalau saya, memang sah2 saya tak lalu..saya pun juga bukan memilih..tapi tekak ni susah nak telan kalau tengok macam tu...

    ReplyDelete
  8. kok sey...angkek punggung togruih...!

    ReplyDelete
  9. kalu saya kak..mmg hilang selera terus sb kita tgk dia buat apa kan..

    kalu lps dia lap2 meja tu..dia cuci tgn xpe la..

    gamaknya kene paki pekerja lain la ..ni dia cashier dialah waiter so on..huhu

    ReplyDelete
  10. tak mau makan..kembang tokak dennn...

    ReplyDelete
  11. assalam kak, kalo saya pun tak lalu, rasa tercekik je kat tekak je. pp pun naik kembang. kalo x nmp[k xpa la

    ReplyDelete
  12. se ponah kono kak.tu sobab dah byk tahun se tak makan roti canai kek kodai.buek sendiri yo kak.kebersihan terjamin dan halal lak tu..hehe

    ReplyDelete
  13. Pergi kedai lain la kak.
    Kedai mamak kami selalu pi kat sini, orang buat roti canai, dia buat roti je, tak buat kerja lain. Orang amik order, amik order dan hantar je, takde pi buat roti canai pula.
    Kalau Yati pun dah tengok orang lap tangan camtu, takde selera nak makan.

    ReplyDelete
  14. memang mati selero kak... komfom keluar terus dari kedai tu


    cari kodai lain yo

    ReplyDelete
  15. kebersihan tu separuh dari iman.. kalau makan bende2 yang tak diyakini bersihnyer jangan makan.. nanti boleh menggelapkan hati..:)

    ReplyDelete
  16. Adeh! Tak lalu den... (mungkin sy akan sound.. huhu)

    ReplyDelete
  17. GB..itu la yang terjadi..kembang je rasa tekak..

    ReplyDelete
  18. err kembang-kempis tekak sis..kompem patah selera & angkat bontot keluar aje.uhuhu

    sy pn pnah kena..tp kes dia..mamak ni bersin lap tgn kt kain then sambung mencanai roti..terus terbantut selera.

    ReplyDelete
  19. kak ngah betul tu.kak ngah.tak mau dah akak masuk situ.

    ReplyDelete
  20. Yus..itu la..puas akak menahan..memang kembang tekak rasanya..

    ReplyDelete
  21. Mslilies..memang dok terbayang la tu..tak leh nak makan lansung..

    ReplyDelete
  22. azz..kadang2 tu..nak yo meraso he he..tahun ni..tu la baru sekali akak nak makan roti canai telur..lansung tak jadi..

    ReplyDelete
  23. Angah..memang pun..tak jadi makan..

    ReplyDelete
  24. azi..asek terbayang je..camna nak makan kan..

    ReplyDelete
  25. kak long..akak tunggu yo..tunggu bayar dulu..he he

    ReplyDelete
  26. sarah-najwan..pagi2 sibuk..jadi semua kerja dia tolong.. agaknya la tu..

    ReplyDelete
  27. ainnoraini..memang pun..pandang je la..he he

    ReplyDelete
  28. daddy ziyyad..lansung tak jadi makan..terus balik je

    ReplyDelete
  29. wkmsallam rosaliza..tu la nak dijadikan cerita..depan mata akak pulak tu..

    ReplyDelete
  30. anymz..tu la kan..nak bona makan roti kek kodai..sudah he..tak lalu.
    tahun ni..tu la baru sokali akak nak makan roti canai kek kodai..

    ReplyDelete
  31. yatie..akak tak masuk kedai mamak..
    restoren melayu tu.
    dah nampak macam tu..tak lalu dah..

    ReplyDelete
  32. ibuintan..memang boto..mati selero.

    ReplyDelete
  33. aty-fared..betul tu..acik setuju

    ReplyDelete
  34. sari..acik tak sound..cuma tak makan je..tak lalu.

    ReplyDelete
  35. GJ..acik tak pernah makan dikedai mamak..selalu kedai melayu je..terkena jugak..sampai sekarang terbayang2 kain lap yang dah berubah warna tu..

    ReplyDelete
  36. errrkkk...

    mmg tiny patah balik..

    KENSEL!.

    ReplyDelete
  37. kaktiny..he he..sama la kita kensel..

    ReplyDelete
  38. Kalau kakak pun sama walau terpaksa bayar mesti tak tertelan....

    ReplyDelete
  39. Bukan kira pembersih ke tidak kalau dah depan mata memang loya dibuatnya.

    ReplyDelete
  40. memang sah potong selera...:)

    ReplyDelete
  41. kakzakie..itulah yang acik rasakan..tak lalu dah..

    ReplyDelete
  42. zaitun..kebetulan pulak tu..nak duduk depan kipas..betul2 nampak apa yang dia buat

    ReplyDelete
  43. JunAina..betul2 hilang selera..

    ReplyDelete
  44. kak saya buat roti telur sendiri jek kak.. beli yg frozen.. pastu defrost.. letak minyak pastu canai jadi roti telur ;)

    ReplyDelete
  45. sya dah tak lalu nak makan roti telur, sbb telur tu tak di basuh

    ReplyDelete
  46. iina..betul tu..lepas ni jangan fikir nak pi makan roti canai lagi..
    iina yang dok jauh pun boleh buat sendiri roti telur kan..
    lama dah akak tak buat rotu canai ni..

    ReplyDelete
  47. sya..katanya dikeadi tu..telur dibasuh..tapi yang lain pulak jadi masaalahnya.

    ReplyDelete
  48. salam K.Erna...trauma sebenarnya bila tgk tangga umah MIL tue sbb semggu sblm jatuh mmg dah tau pregnant..happy sgt!anak2 atie pon xsabar nk dpt adik lg...last2 gugur sbb trjatuh kt tangga umah MIL.sebenarnya MIL nk buat tangga batu,pekerja indon tue x paku kuat2 tangga kayu yg digunakn sementara.mmg atie jatuh trduduk..HB lak melompat dr atas umah bila tgk atie trjatuh.G check kt klinik,doc ckp dah hancur.luluh hati atie kak!.hari2 nages,puas gak HB pujuk...tue sbb mcm trauma nk g sana..MIL pon paham.Dia yg dtg ke umah atie...
    gitulah kisahnya..

    ReplyDelete
  49. tu yang nampak. Yang tak nampak? ontah borapo banyak lagi. Pelanggan ni main tibai je. kalau nak pasti borsih kito sondiri masak kan?tapi tu la.. sesekali nak gak poi makan kek kodai.

    ReplyDelete
  50. Errrrrrrrrr...
    Tak sanggup!!!!!
    huhuhu...

    Sadis..sadis..sadis

    ReplyDelete
  51. salam kak erna..ari tuh kan lagi haru..mokwo nampak tukang tebar roti canai tuh korek idung dia live depan mokwo..leoas tuh dgn selambanya dia sambung tebar balik roti canai tuh...haaaiss..nasiblah sapa yg ode roti canai dia masa tuh..tu lah kak ..bila makan kat luar kebersihan memang tak di titik beratkan..pada hal yg menjual tuh org Islam..simpati tul! pada pembeli mcm kita!!

    ReplyDelete
  52. uishhh memang tak sanggup nk mkn lagi kak.. apapun kita msk sendiri juga yg sedap dan terjamin kebersihannya...:)

    ReplyDelete
  53. adoii...terus tumpul selera makan ku hehehe

    ReplyDelete
  54. assalam azatiesayang..terima kasih..gitu kisahnya ye..patut azie trauma..dah tak rezeki atie kan..alhamdulillah atie selamat..

    ReplyDelete
  55. ibundo..
    uish kak pah dah selidik belakang tabir ni..lagi la saya maleh nak poi makan kek kodai.
    nak tunggu dari dapur ibundo..cara2 buek roti canai yang sonang..

    ReplyDelete
  56. kasih..he he..katakan tak nak..

    ReplyDelete
  57. missgee..memang semua kita tak sanggup..

    ReplyDelete
  58. mokwoooo..oohhh tidaaakkk..
    langsung kensel..tak nak teringin makan roti kat kedai dah..heeee..geli la mokwo..

    ReplyDelete
  59. nieza..betul tu kan..tak mau dah akak teringin nak makan roti dikedai.

    ReplyDelete
  60. Mokcik Azwa..bukan setakat tumpul..mati terus..he he..

    ReplyDelete
  61. kalau saya pun saya tak lalu kak...susah sgt ke nak basuh tgn dulu sebelum handle sesuatu makanan tu...

    huh!!

    ReplyDelete
  62. kalau yana dh nmpak mesti dah tak lalu la kak...

    ReplyDelete
  63. hehehhe..saya pon xlalu..

    yg penting saya xnampak ape yg dibuat..heheh

    ReplyDelete
  64. wahida..itu jugak yang acik fikir..sepatutnya dima ada tempat buat roti..disitu mesti ada sediakan singki kan.senang nak basuh tangan

    ReplyDelete
  65. Maya mayana..nampaknya memang semua tak lalu..he he.

    ReplyDelete
  66. assalam reen..memang semua orang tak lalu kan..

    ReplyDelete
  67. cikceria..tu le kan..bila dah nampak..tak de le nak makan lagi dah..

    ReplyDelete
  68. Ida,..bukan kedai melayu..akak tak pernah masuk minum kedai mamak,

    ReplyDelete
  69. "kak,saya pun jenis bkn pembersih sgt..tp kalau dah nampak dpn mata mula la tak lalu makan..hehe..itu yg kita nmpak kan..yg tak nmpak?euwwww..."

    ReplyDelete
  70. ni yang buat patah selera
    nak makan roti canai mamak ni..huhu

    ReplyDelete
  71. Piasara..macam tu le yang akak kata..kalau dah nampak depan mata..
    macam mana nak makan lagi kan..

    ReplyDelete
  72. Ati Masrif..kedai melayu ni ati..bukan kedai mamak..he he.

    ReplyDelete
  73. kebersihan memang penting dijaga..

    lagilah jika kawasan restoren..
    klu ada yg tak kena yg ternampak..huhu

    memang menjejaskan keinginan utk menjamu selera..

    ReplyDelete
  74. assalam sal..memang terbantut terus..

    ReplyDelete
  75. Salam K.Erna..selamat berhari mggu.Xyah masuk kedai mamak lagik!hihi

    ReplyDelete
  76. ampunnnnnnn...tak suka lah org pengotor gitu. sejak tgok video klip KFC, ke KFC pun tidak..selama nya tu tak lah, tapi tunggu tgok perkembangan terkini dulu..

    ReplyDelete
  77. azatiesayang.memang tak masuk pun..
    baik masak sendiri kan..

    ReplyDelete
  78. nani@debumelukut..memang tak mau dah ..dah nampak depan mata.

    ReplyDelete