Thursday, July 7, 2011

DUGAAN

Assalamualaikum

Mula mula hero yang pertama..
kemudian yang kedua..
dapat pulak ke ayahnya
kemudian hero bongsu
Kini giliran maknya pulak dah.

Ingat kan kebal..rupanya tidak.

Terima kasih pada Rosaliza dan sya yang bertanya.
memang akak kurang sihat.TAK NAK demam
dah dari isnin sakit sakit badan dan sendi
baru semalam pening dan panas.

Pagi tadi akak pergi jugak kerja.
mula ke Putra Jaya
kemudian  ke Kuala Pilah..sepatutnya terus ke Rembau
tapi akak dah tak larat.
balik rumah..telan ubat dan zzzzz..
Akak terjaga bila anak sedara talipun menangis nangis bagi tau mama nya teruk dan dimasukkan ke ICU

Kesian ngan dia..tapi akak tak dapat nak pi melawat tadi..disebabkan kesihatan.
Akak cuma hantar sms..supaya dia tabah dan doakan yang terbaik buat mama nya.

Bila kesihatan mengizinkan akak akan pergi.Insyaallah.
Jumpa lagi ye..doakan akak cepat sihat.

51 comments:

  1. assalam kak, ptt la akk senyap je, saya doakan moga semua famili akk cepat sembuh ya.rajin2 mkn ubat ya kak, miss u

    ReplyDelete
  2. Alaahaii... sian akak... Moga copek sombuh yoo kak.. Risau kalau domam lamo2 ni, kan...

    Domam sy dah okay dah tapi hidung sy terus melecet sampai keluar gara2 panas dalam badan dan selsema hari tu.. huhu..

    ReplyDelete
  3. Rest byk2 kak....musim skrg ni..moga cpt sihat yek

    ReplyDelete
  4. kak,se pun dapek sms tu dari alin tadi kak..nanti nak pi tengok lah..
    insyaAllah..

    akak jago diri baik2 yo..makan ubek kak..

    ReplyDelete
  5. kak erna...
    bykkan berehat dan jgn lupa makan ubat

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Kak Erna/Acik Erna..
    Akak..kesian akak..demam panas ye..semoga akak cepat sembuh...rajin makan ubat tau dan banyakkan rehat..bila akak dah sembuh ...boleh pegi lawat saudara akak kat hospital tu...akak jgn fikir banyak ye..saya akan doakan kesihatan akak dari jauh....sekarang musim durian...memang banyak yg demam...

    ReplyDelete
  7. Kak Erna,
    Jaga kesihatan..
    Makan ubat..
    Semoga cepat sembuh :)

    ReplyDelete
  8. semoga akak dan keluarga cepat sembuh
    banyak rehat dan minum air suam bebanyak juga.

    semoga anak saudara akak tabah dan mama dia juga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  9. copek sehat erna.
    Kesihatan diri kono jago gak. Akak pun baru baik domam. Tapi domam domam pun bosilat gak kek dapo tu..

    ReplyDelete
  10. salam kak erna ..mokwo doakan moga cepat sembuh yek!!
    petua utk cepat baik demam dan memulihkan semua system ketahanan badan..
    rendam 1 batang kulit kayu manis dengan air panas dalam 1 mug ..bila dah sejuk..masukkan 1 sudu kecik madu ( kalau tak de pun tak pe) amalkan minum setiap hari InsyaAllah

    ReplyDelete
  11. beso eh mmg camtu kak.. part ujung, omak eh yang sakit.
    apo2 pun, kngah doakan semuo eh copek somboh...

    ReplyDelete
  12. semoga akak cepat sembuh deh..
    bykkan rehat kak yer

    ReplyDelete
  13. semoga acik cepat sembuh...rajin2 makan ubat tau.....

    ReplyDelete
  14. Cian kak Erna. Semoga cepat sembuh, makan ubat jangan tinggal. Take care, kak! :)

    ReplyDelete
  15. cepat sembuh ye kak
    banyak minum air masak dan jgn ngelat makan ubat :)

    ReplyDelete
  16. Aslmkm.
    Terlebih dulu, maaf ya. Berganti hari baru la Kak G dapat berkunjung.
    Kak G tak dapat masuk blog rakan2; terus sistem beri warning & auto revert.
    Rupanya anak Kak tinggikan tahap sekuriti sebelum dia travel. Jadi, sudah la amat sensitif.

    Ramai juga yang sakit begini now.
    Makan ubat ya. Semoga cepat sembuh. Amin.

    ReplyDelete
  17. semoga akak sekeluarga kembali sihat...amin.

    ReplyDelete
  18. Semoga kak Erna cepat sembuh..

    ReplyDelete
  19. Jangan lupa makan ubat lagi kak. Semoga Kak Erna segera sembuh..

    ReplyDelete
  20. moga cepat sembuh ye..
    saya pun tak sihat ni..badan dah melayang2 sebab terasa nak demam..nasib baik hari ini jumaat dan esok cuti..

    ReplyDelete
  21. begitulah kita ni kan kak, ada masa sihat, ada masa diuji dgn sakit. terus tabah mengharungi hidup dan saya doakan moga sedara tu recover.

    ReplyDelete
  22. salam kak erna...

    kesian akak, moga cepat sembuh ya...

    ReplyDelete
  23. "semoga akak cepat sembuh..ingatkan kebal akak ek..takpalah bila tak sihat, makna badan minta rehat..."

    ReplyDelete
  24. hari ni baru dapat online..moga akak dah baik n dapat ziarah sedara akak tu...amin

    ReplyDelete
  25. salam kak,

    baru ati tahu yg kak erna ni
    berkerja rupanya

    semoga akak segera semboh :)

    ReplyDelete
  26. Assalam kakErna, akak tak sihat ke? kesiannya.. rajin2 makan ubat ya kak, semoga akak cepat sembuh seperti sedia kala..begitu juga buat suami dan anak2 akak yg lain..

    ReplyDelete
  27. As Salam kak..
    musim sakit la skrg ni.. mcm2 penyakit hinggap..
    mcm cuaca gak.. kejap panas terik pastu tetiba hujan lebat.. huhu..

    semoga semua baik2 saja utk kita cergas melaksanakan ibadah puasa di Ramadhan kelak.. ameen.

    ReplyDelete
  28. Ujian tu Acik. Dahlah badan tak sihat anak buah pulak membawa berita sedih.

    Kakak doakan moga Acik cepat sembuh dan yg di ICU pun pulih juga...

    ReplyDelete
  29. salam kak erna..moga cepat sembuh Insya Allah

    ReplyDelete
  30. assalam..

    moga akan kembali ceria.. sy x demam tp sakit tengkuk huhuu

    ReplyDelete
  31. ACIK,
    jika ada sakit-sakit dan bisa badan, demam berpanjangan, elok pegi buat ujian darah. Dibimbangi denggi pula.


    Moga segera sembuh. Aminnnn...


    Bila Sunyi, AA BERSIHkan Rumah...

    ReplyDelete
  32. jaga diri kak, moga cepat sihat..

    makan ubat dan minum air masak banyak

    ReplyDelete
  33. acik...jaga diri elok tau2...ada 3 hero lagi tu nk kene jaga...semoga acik cepat sembuh...

    ReplyDelete
  34. kk erna demam?moga cepat sembuh ya.byk berehat.

    ReplyDelete
  35. kak...dah sihat lom..

    jangan lupo makan ubek dan rehat

    ReplyDelete
  36. Rosaliza..terima kasih..alhamdulillah..dah berpeloh2 dan dah mula masak2 dah..

    ReplyDelete
  37. Azz..alhamdulillah..nasib tak kena selesema sekali azz..

    ReplyDelete
  38. Anymz..tu la kan..bolom dapek poi lagi..dah takut teperangkap dalam jem pulak 2 hari ni.

    ReplyDelete
  39. IbuGuru..terima kasih..insyaallah ubat tak lupa

    ReplyDelete
  40. Azi..terima kasih..alhamdulillah..semua dirumah ni dah sihat..syukur..

    ReplyDelete
  41. sayang sayang ibu..terima kasih ye..alhamdulillah dah sihat..

    ReplyDelete
  42. ibundo..
    he he iyolah kak pah doma2 pun dapo mesti nak berasap..terima kasih kak pah.

    ReplyDelete
  43. mokwo..terima kasih beri petua..insyaallah..akak dah sihat dan cuba buat apa yang mokwo ajarkan.

    ReplyDelete
  44. kak ngah..memang la kan..yang hujung2 tu dapek jugak la kek omak ni..

    ReplyDelete
  45. Nadiah sidek,
    Mulut Payau,
    Yati,
    DDrfauziah,
    Nieza,
    Tirana,
    A.z.r.i.n.a.03.07
    Sal,
    mak su'
    mok cik azwa,
    Yus,
    Gadis Bunga,
    Piasara,
    SuriSolehah,
    Ati Masrif,
    Secangkir Madu Merah,
    KakTiny,
    Kakzakie,
    Tihara,
    Maiyah,
    AzieAzah,
    Zareda norman,
    Nuwairani Ismail,
    anie,nagoya dan ibuintan
    Alhamdulillah akak dah sihat.
    terima kasih semua ye.
    hari ni pun dah mula xtvt masak2 dihari minggu..

    ReplyDelete