Followers

Wednesday, July 27, 2011

MAKAN JANGAN TAK MAKAN.

Assalamualaikum

Ada yang pesan ngan akak..makan aje
lupakan semua.
janji sihat.

.Ok la..ni lah dia..
makan la ni..
sebelum bulan puasa ni..
selepas ni lama tak de lunch.

Terima kasih pada semua..

81 comments:

  1. akak baru mkn ke?
    nasi apa yg beras panjang2 tu kak..ngan telur dadar eh..ade acar tu

    ReplyDelete
  2. Kakak dah makan tadi. Nasi putih + sayur bening kobis + ikan asam pedas + sambal belacan.

    ReplyDelete
  3. mmmmm.....persediaan berpuasa yg best....

    hihi~

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum my dear sis:)

    :)ermm..nampak sedap tuu..
    tini lunch dgn puding je nii haa...:)mak mertua bagi...;)

    ReplyDelete
  5. assalam kak, nasi beriani ke tu, mkn je kak bukannya gemuk pun. sedap nmpk nasi tu panjang2

    ReplyDelete
  6. Betul tu kak..nanti lama x lunch dah.kecuali dpt cuti seminggu..hehe.tapi ada anak2 kecik nih sama gak kena memasak di tgh hari ;) sedapnya menu akak tu..lapo lak nengoknya

    ReplyDelete
  7. salam K.Erna..jgn pulun makan sbb nk bulan puasa udah la..hikhik.sedapnya nasi akak masak nih!

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum...salam perkenalan buat akak Erna

    ReplyDelete
  9. Mslilies..nasi arab tu..bukan masak sendiri..pi cuba kedai baru bukak..

    ReplyDelete
  10. sarah-najwan..nasi arab tu.he he

    ReplyDelete
  11. kakzakie..acik cuba nasi arab di kedai yang baru buka.

    ReplyDelete
  12. GB..memang best..nasi sepinggan tu banyak..kena share

    ReplyDelete
  13. Wkmsallam tini..beruntung tini..ada mak mertua yang bagi makanan..
    kenyang ke makan puding aje tini

    ReplyDelete
  14. Rosaliza..nasi arab memang panjang2 bersa dia kan..tah mana le dia orang tu beli..

    ReplyDelete
  15. HaSue..memang sedap nasinya tu..
    anak2 dah besar..memang makan masa berbuka dan sahur aje Sue..

    ReplyDelete
  16. azatiesayang..nasi ni akak tak masak..makan kat kedai ,makan baru buka.

    ReplyDelete
  17. wkmsallam rabiatun..salam perkenalan..terima kasih sudi singgah sini..

    ReplyDelete
  18. makan jer kak....sedapkan...lepas ni tak boleh nak lunch lagi...

    ReplyDelete
  19. kak long..memang nasi arab pun..he he

    ReplyDelete
  20. MP..memang makan pun..dan sedap...he he

    ReplyDelete
  21. Kak Erna,
    Makanan menyelerakan sungguh..
    Sy pun berminat nak makan..
    Nasi Arab ekkk.. Okeh :)

    ReplyDelete
  22. missgee..yes..nasi arab..pi cari ye..kalau ada disini akak belanja ye..he he

    ReplyDelete
  23. nasik arab ni berderai2 nasiknya.. panjang. kalah nasik briyani.

    ReplyDelete
  24. iyo lah kak ngah..panjang2 pulak nasik e tu..

    ReplyDelete
  25. SALAM kak erna
    sedapnya mee tu.tapi saya taklleh makan mee banayk2, angin.
    selamat menyambut ramadhan ye kak

    ReplyDelete
  26. Salam Akak..
    Amboi!..akak, sedapnyer ....makan puas2 akak, minggu depan dah tak boleh makan siang dah...:)

    ReplyDelete
  27. sedapnyer menu tu kak...mkn puas2 tau, dh posa nanti tak byk mana pun yg bole masuk

    ReplyDelete
  28. Betul tu, sebelum posa nie makan tgh hari mana yg teringin tu, asal jgn berlebihan je :)

    ReplyDelete
  29. kak erna

    boleh makan tapi berpada pada..

    salam ramadhan kak erna

    ReplyDelete
  30. ni yg den maleh masuk sini.. asyik makan yoo kojo hehe

    ReplyDelete
  31. best akak
    saya suka nasi arab (kambing) :)

    ReplyDelete
  32. selamat menyambut Ramadhan kak erna..

    ReplyDelete
  33. Hamboiii kak... Sodap nampak ehh tu..

    Lain kali ajak la sey sekali join yoo.. Sey ni mmg suko makan nasi.. hehehe...

    ReplyDelete
  34. iyolah....
    makan lah ni ha....

    ReplyDelete
  35. x pernah plk sy mkn nasi arab..
    roti arab adala
    tu pun kene tipu
    dh la ngidam sgt nk rase roti arab
    last2 dpt yg segera
    geram plk rase..ruugiiiiiiiii tauuuuu

    ReplyDelete
  36. selagi larat dan ada selera, makan kak.. tambah2 pulak tak berapa hari lagi dah nak puasa, belasah je... hehehehe

    ReplyDelete
  37. alhamdulillah..rezki untuk hari ini,sedap..

    selamat menyambut bulan ramadhan.moga kehadirannya memberi keberkatan yang melimpah2..ameen

    ReplyDelete
  38. salam akak...

    wow..bestnye..hehhehe..xpela mknla selagi ada selera..hehehe

    minggu depan da bulan pose..heheh

    ReplyDelete
  39. hurmmm sedapnyer..baru bln lps ieja mkn ns tuh..nak pose ni ieja cuba control selera, bkn apa tkt nnt pose duk ingat nak mkn jer..hhaaha

    ReplyDelete
  40. tak boleh akak, sy kena kurangkan makan nasi sekrg ni, dah makin gendut...64kg

    ReplyDelete
  41. Salam Erna...dah depan mata makan ajelah hehe....

    ReplyDelete
  42. makan je kak, sedap tu..hehe

    ReplyDelete
  43. kak ernaaaaaa! nasik arab kek jalan paroi tu ko??? memang sedap..bila nak belanjo mokwo??..mokwo nak lauk kamben...hihi..demand baikk punyeeer!!!

    ReplyDelete
  44. nasi arab kat senawang tu ker?

    ReplyDelete
  45. ummu..selamat menyambut ramadhan

    ReplyDelete
  46. IMANSHAH...bulan puasa nanti rehat dulu dari makan durian ye.

    ReplyDelete
  47. azi..ye la azi..minggu ni lagi makan siang kan.

    ReplyDelete
  48. Ida,Japan..sebenarnya cuba makan dikedai baru buka tu..

    ReplyDelete
  49. Myra Jay..alhmadulillah tak berlebihan..tq

    ReplyDelete
  50. Zareda..salam ramadhan..insyaallah..beringat masa makan tu..tq zar.

    ReplyDelete
  51. zino..datang sini nanti..kito poi makan sesamo yo..he he

    ReplyDelete
  52. kasihredha..akak makan ayam je..tak makan kambing.

    ReplyDelete
  53. kakyong..selamat menaymbut ramadhan jugak buat yong.

    ReplyDelete
  54. azz..boleh bona azz..nanti kalau balik kampung..tipun akak yo..kito poie makan sesamo..

    ReplyDelete
  55. Ibundo..he he..yo lah.sesamo kito makan yo..

    ReplyDelete
  56. Dahlia..akak pulak tak pernah rasa roti arab tu..

    ReplyDelete
  57. SMM..ye lah..belasah aje..he he..dah puasa nanti memang selera kurang kan.

    ReplyDelete
  58. sal..ameen..selamat menyambut ramadhan jugak buat sal.

    ReplyDelete
  59. cikceria..salam kembali dan selamat menyambut bulan yang mulia..ramadhan

    ReplyDelete
  60. ieja amieja..acik makan nasi ni sebab nak cuba kedai baru

    ReplyDelete
  61. MAMASYAZA..lebiha akak 2kg..akak 66..he he..sama2 la kta jaga maan puasa nanti kan..

    ReplyDelete
  62. Zaitun..betul tu..tak kan nak pandang aje kan..he he

    ReplyDelete
  63. mokwo..yang ni bukan jalan paroi punyo..tapi seremban 2.
    boleh..tak do salah he nak belanjo mokwo do..

    ReplyDelete
  64. Happyirfa.dik ni kedai baru kat seremban dua..

    ReplyDelete
  65. org kata makan je apa yg rasa nak makan..nnt klu dah sakit xde selera plak nak makan kan...apa2 pun boleh makan apa sahaja yang penting jangan berlebihan kan sis...berlebihan tu yang memudaratkan badan...moga kita sentiasa sihat dan cantik!

    ReplyDelete
  66. selamat menyambut Ramadhan kak Erna..

    ReplyDelete
  67. heidi..mintak maaf le ye..acik dah tunjuk gambar nasi pulak

    ReplyDelete
  68. lovely kitchen..betul..makan sementara sihat kan..

    ReplyDelete
  69. mokcik azwa..
    nasi arab memang sedapkan'
    selamat menyambut bulan ramadhan azwa.

    ReplyDelete
  70. assalam acik erna...
    teringat kata2 arwah bapa mertua saya dulu bila tengok saya mkn sikit.. katanya.. "makan jelah sementara sihat ni... kalau dah sakit nanti tengok semua benda pun dah tak selera" hehehehe...

    ReplyDelete
  71. wkmsallam madiha.
    memang betul kata arwah tu kan...kena makan.alfatihah buat arwah

    ReplyDelete
  72. kalu dah x ada selera, x leh makan plak, kan!

    ReplyDelete
  73. Acik..betul tu..kalau tak de selera camana nak makan kan..

    ReplyDelete