JellyPages.com

Saturday, October 23, 2010


Assalamualaikum..

Hari ni..sekali lagi...masak masak..makan..makan...kak pah kata..selagi boleh makan..kita makan..betul kan kak pah..
bukan lah bermakna hari lain tak masak..tapi masak simple je..janji makan kan..bila hari cuti tu..akak ikut kan la..kehendak hero2 akak dirumah ni..kalau tak ikutkan nanti..akak pulak yang rasa tak sedap hati..
menu akak hari ni..


Nasi ayam..sup ayam..dan goreng ayam..wajib ada kan..sebab dah nasi ayam..sayur untuk nasi ayam ni..cuma salad dan timun aje la..


menu tambahan..ikan sepat masin goreng cili api..


dan pucuk cemperai pindang..


satu lagi..jagung rebus gaul kelapa muda..


Alhamdulillah..hujan lebat kat luar..jadi..akak tak dapat nak teruskan..berhenti disini dulu..insyaallah kita jumpa lagi..
kalau hujan lebat akak tak berani nak buka internet..

48 comments:

  1. hah kak! jap lagi se sampai..nak nasi ayam 6 pinggan..ado lai tak?tuuu...urap jagung tu,ckp dgn abg jgn habiskan..se naak..:D

    ReplyDelete
  2. wah, sepat masin.. gecur air liur IM nih.

    cik cibo menjual kapor,
    anak cicak berlari-lari,
    apa khabo orang di dapor,
    sudah masak angkat kemari...

    ReplyDelete
  3. anymz..nanti akak poi boli jagung..buek lai..dah habih..dimakan dek abang ko nim..emi pun lom makan laie..he he..

    ReplyDelete
  4. IM..alalmak berpantun2 ni..tak pandai la nak balas pantun..
    memang sedap sepat masin goreng cili api ni..

    ReplyDelete
  5. mak aii macam macam ada hehe

    ReplyDelete
  6. aduh!!!, kaka Erna.tergoda gan menu akak ari ni..ni bawa pinggan.jgn segan jamu kita..hahaha..tgk gmbr je dah mengeliur...

    ReplyDelete
  7. zino..tu la tadi kan dah suruh datang..he he..

    ReplyDelete
  8. anie,nagoya..mari2.tak bawak pinggan pun tak pe..dirumah akak ada pinggan..he he..

    ReplyDelete
  9. Whaduhh... Kak Erna... masakannya benar2 menggoda selera. Aku jadi lapar berat neh....haha..
    Ikan sepat chili sama jagung gaulnya...aku mau dong Kak Erna.. maksudku resepnya mana???

    Thanks ya akak, lainkali tambah resepnya yah!!

    nensa

    ReplyDelete
  10. Kak.. tgk menu tuh best jek kan.. terutama time sejuk2 nie ;)

    ReplyDelete
  11. apapun ikan sepat masin goreng cili api tu mmg mabeles ;)

    ReplyDelete
  12. huiyyooo.... sodapppp....

    bak sepiyok nasi ayam tu... hehehe...

    ReplyDelete
  13. salam nensa..resepinya udah ada..lama dulu akak dah masukkan resepinya..cuba cari ye..tq nensa..

    ReplyDelete
  14. iina..sejuk ye..pakai baju tebal he he.kalau kita kat mesia ni..bila dah sejuk2 gitu..lebihkan makan lada hitam..baru panas badan..

    ReplyDelete
  15. salam maiyah..memang betul tu..ikan masin sepat cili api tu..susah betul akak nak kontrol selera ni..diet pun kelaut..

    ReplyDelete
  16. azz..meh sini..kok tedayo ngabihkan sepiyok..makan la..he he..

    ReplyDelete
  17. Erna,
    Tadi akak singgah lunch di Restoren Ayam Penyek sebab nak tahu ayam penyek bagaimana rupa. Sedap juga. Dah berzaman juga akak tak makan jagung gaul dengan kelapa.

    ReplyDelete
  18. salam kak erna,
    cemperai pindang tak pernah lak dengar... apa pun sepat masin memang buat diet terjun ke laut tu..hehehe lapar la pulak

    ReplyDelete
  19. salam kak nora..saya belum pernah makan ayam penyek,,nak kena cuba jugak tu..
    jagung gaul kelapa..kegemaran seisi rumah kak nora,,

    ReplyDelete
  20. salam kembali ibuintan..
    cuba buat..cemperai pindang tu..memang sedap.elok2 makan satu pinggan mau bertambah berganda2..he he..

    ReplyDelete
  21. erna, tak aci lah macam ni. masak sodap2 tak ngajak pun.
    sepat masin mo cili api tu yang buek air meleleh ni ha..

    ReplyDelete
  22. kak pah..cakap yo bilo nak datang..ikan masin sopat goreng lado api..mesti ado..he he..

    ReplyDelete
  23. Salam my dear sis:)

    Maaf sis,..lama duk 'bertapa'!:)
    Sekali terjah ke sini..aduhaii..sedaplah pulak nampak hidangan !!mengalahkan chef nihh:)

    ReplyDelete
  24. salam kak,

    Di Trg ni tiap2 petang hujan lebat, dah sampai musim tengkujuh. ibu takut gak guna internet. Bahaya!

    ReplyDelete
  25. salam kembali tini..esekali..akak melayan selera hero2 dirumah ni..cerewet juga..kata..mak masak lagi sedap dari beli..sesaje je kan..nak mintak mak buat..

    ReplyDelete
  26. ibu sayang..salam kembali..nak mula nak musim tengkujuh disana ye..dirumah akak ni..baru semalam mula hujan..hari ni tadi..dari pagi..takut juga nak guna internet kan..

    ReplyDelete
  27. salam kak erna..sedapnya menu umah akk..terliur je tgk

    ReplyDelete
  28. rajinnyaaaaaaaaaa... selain nasi ayam & pelbagai ayam, macam2 lagi yg dimasknya...

    ReplyDelete
  29. kak,
    pucuk cemperai tu tak penah dengor le.. camana rasanya tu?

    ReplyDelete
  30. salam rosaliza..minta maaf ye..tengok gambar je..nanti dah sihat..boleh la dtg mah akak..akak masakkan..

    ReplyDelete
  31. salam sari..kerajinan yang terlampau tu..hari2 cuti je..he he..

    ReplyDelete
  32. salam yong..camana akak nak bg tau rupa pun tak tau..sebab akak dah masak..insyaallah nanti bila ada lagi..akak letak gambar ye..
    Pucuk cemperai ni sedap yong..masak apa2 pun boleh..tapi yang paling sedap pindang la...

    ReplyDelete
  33. Aslmkm Erna.
    Rasa macam Kak G dah ke sini ... mamun keletihan la agaknyer! :)
    Kak G paling suka sayur daun cemperai tu!

    ReplyDelete
  34. waalaikumsallam kak G..kak G pun suka pucuk cemperai ye..kakG ada tanam ke..din9 ni cari kat hutan je..atau dalam ladang geta..

    ReplyDelete
  35. zaidon..sory ye..jika teringin..

    ReplyDelete
  36. ujan lebat bahaya kena kilat kanns.. ehehe

    ReplyDelete
  37. en.me..memang bahaya..
    yang paling bimbang..blackout...

    ReplyDelete
  38. salam kunjungan balas..erna dok kat ne..boleh den terjah umah erna ! simpan kek jiran terdekat nih yeh!

    ReplyDelete
  39. salam mokwo..akak dok ttj..boleh yo nak terjah..bagi tau bilo..tiap sabtu..memang masak2 yo..datang lah..

    ReplyDelete
  40. salam echam..tima kasih..kata sedap walaupun belum pernah makan akak masak kan..

    ReplyDelete
  41. Admin..
    tima kasih cik gu..kata nampak sedap..

    ReplyDelete
  42. salam kak erna
    sedapnya semua tu

    ReplyDelete
  43. ummu..minta maaf ye..kalau rasa teringin pulak..tak ada niat apa2..cuma bercerita..

    ReplyDelete
  44. salam kak,
    lamo tak do cito baru,akak sihat?

    ReplyDelete
  45. salam kak long..alhamdulillah..sihat..loteh dan poning sikit2 tu biaso..la kak long..dah tuo he he..

    ReplyDelete