Followers

Thursday, March 4, 2010

kenangan

Arwah mak bersama cucu tersayang..yang saperti tidak dapat menghadapi ketiadaan wannya...
Assalamualaikum...



Hari ni ada program pengguna di rembau...aku pun sama menjadi jemputanya..5 orang dijemput dari pejabatku...tetapi kerana yang diamanahkan terlupa nak memaklumkan kepada yang diarahkan pergi..jadi yang lain tidak dapat menghadirkan diri..kerana dah ada program lain yang perlu dilakukan..



Hanya 2 orang yang dapat pergi...aku tak bolih tak pergi..kerana aku memang jaga daerah rembau..jadi jika ada program di rembau..aku perlu hadir sama...tapi..alhamdulillah..tak rugi..seronok...sebelum...ceramah bermula..ada aku dengar diantara peserta berkata..doktor..saya suka doktor punya ceramah...



selepas aku sendiri mendengarnya....barulah aku faham..kenapa orang tu berkata begitu..memang doktor tu pandai.menarik minat peserta..dan sangat fasih berbahasa melayu...



Bila dah habis program...aku pun terus balik kampong..rumah kakak..entah kenapa...aku rasa sunyi sangat rumah kakak ku..walaupun ada 3 orang dirumah tu..tapi aku rasa kosong..sunyi...macam takde penghuni...


Biasanya..kalau balik..aku mesti lah cari dulu..dimana arwah mak dudok...dah jumpa..salam...dan cium dia..barula aku berjumpa dengan kakak dan anak2 sedara bercerita...

hari ni hari kelima..ibunda tercinta meninggalkanku.....hati teringat..mulut tersebut...



Ya ALLAH YA TUHANKU...kau tempatkanlah ibuku dikalangan orang orang yang beriman...Al-fatihah..



26 comments:

  1. moga akak terus tabah dalam kehilangan

    ReplyDelete
  2. salam erna
    amin...
    tringat kat mak rasa cam nak blk jeguk

    ReplyDelete
  3. semoga rohnya di cucuri rahmat

    ReplyDelete
  4. Kak Erna, salam takziah, moga arwah ditempatkan di dalam golongan orang2 yg beriman. AMIN

    ReplyDelete
  5. mak su..Insyaallah..baru2 ni je kan..bila balik kag tu..rasa macam mulut tu nak panggil je..mak..mak..

    ReplyDelete
  6. Ibu Guru..hargailah masa2 bersama ibu kita...

    ReplyDelete
  7. mamai.terima kasih..atas doamu..

    ReplyDelete
  8. annie..terima kasih atasa doa annie..amin..

    ReplyDelete
  9. kuatkan semangat..masih baru memang camtu..masih sedih dn terkenang..insyaAllah akan beransur2 tenang..
    semoga dia tenang disana diiringi doa2 anak2..amin

    ReplyDelete
  10. salam erna..tabahkan hati dan kuatkan semangat..yang pergi takkan kembali lagi..doakan agar di tempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman.

    ReplyDelete
  11. emak tu mengingatkan kakpah pada aruah mak kakpah..
    semua mereka ditempatkan di kalangan orang2 beriman...

    ReplyDelete
  12. Ieza...Insyaallah..terima kasih atas kata2 semangat..

    ReplyDelete
  13. ina..ye betul yang pergi tetap pergi kan..terima kasih..

    ReplyDelete
  14. kak pah..alhamdulillah..semua mereka ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman

    ReplyDelete
  15. al fatihah.. moga rohnya dicucuri rahmat

    ReplyDelete
  16. Salam ziarah...Al fatihah

    Semoga dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama golongan org2 yg solleh dan sollehah. Amin.

    ReplyDelete
  17. maiyah..terima kasih..al-fatihah

    ReplyDelete
  18. mamawana..salam..dan terima kasih..ziarah kesini.

    ReplyDelete
  19. kenangan itu indah kak walaupun kengkadang memedihkan...

    semoga akak tabah,,,

    ReplyDelete
  20. sungguh jelita cucu wan,

    salamm,

    ReplyDelete
  21. Smm..kenangan...sukar dilupa..tadi pun sambil buat kerja untuk kenduri tahlil esok..mulut masing2 tak berhenti bercerita..ada yang lucu ada yang sedih..

    ReplyDelete
  22. Salam..TB..terima kasih..bagi pihak cucu wan..

    ReplyDelete
  23. Aminnn... Moga akak terus tabah...

    ReplyDelete