Tuesday, March 9, 2010

AKU DAN BUDAK KECIK..

Assalamualaikum....

Aku ni sebenarnya suka sangat dengan budak kecik..lebih lebih lagi yang baby..dulu masa sekolah..mak selalu marah..kalau pergi mana mana..kalau nampak budak kecik..tak kira bangsa..aku akan dekati dan pujok2 sampai aku dapat dokong budak tu..mak tak akan marah kalau sama ngan kita kalau c*** atau pun I**** mak mesti marah macam2 ditakutkanya aku nanti rompong hidung la kalau cium...orang dulu2 macam tu la kan..padahal sama aje..baby....kalau balik sekolah pulak..aku terus mandi dan basuh baju sekolah...mak dah tau dah...mesti dia akan cakap..ntah anak sapelah yang didokong dalam bas tadi tu...mesti dah kena kencing..katanya...memang betul pun...mak tak pernah salah..dia dah paham perangai anaknya...
hero bongsu dan anak sedaranya..sekarang ni pulak..anak aku walaupun lelaki semua suka sangat ngan budak kecik..lebih lebih lagi yang sulong tu..kalau pi naik komuter..balik..dia mesti cerita ada jumpa budak kecik..comel la..apa la..tapi aku tak pernah marah pun..asalkan mak baby tu tak marah...

Hero yang no.dua dengan anak sedara jugak..
cucu sedaraku..

aku dokong anak kawan masa sama kerja kat klia dulu..dia datang rumah masa raya tahun lepas..



ini pun sama..aku dokong adib..





aku ngan anak irfa masa baru lahir...





anak irfa jugak...






baru baru ni..kawan sama kerja..saje saje datang pejabat bawak anak sedaranya....eyman...dari budak ni baru lahir lagi..aku dah simpan gambar dia..sekarang dah sepuloh bulan..






Bersama eyman kat pejabat...kawan ni..memang selalu bawak eyman ke pejabat..dia tahu aku suka..saja dia datang bawak eyman jumpa aku...
Dulu dulu masa bujang lagi..waktu tu..balik pejabat pukol 4.15 petang..balik dari kerja..dah siap mandi dan solat..aku akan ke rumah jiran untuk ambik anak dia untuk dibawak jenjalan...ambik angin petang...jiran tu pernah kata..orang kalau suka sangat ngan budak...kalau dah kawin nanti kalau tak lambat dapat anak..tak dapat lansong...katanya..
sesungguhnya..kata2 itu merupakan satu doa...dengan kehendaknya..selepas aku berkahwin...lima tahun baru dapat yang sulong...


26 comments:

mamai said...

saya juga suka budak kecik sebab senang tak banyak kerenah

Mak Su said...

saya pun suka baby.... geram kalau dapat cium... hhhhmmm, wangi :)

Erna said...

mamai...ada juga yang meragam kan..tapi tetap suka..

Erna said...

mak su..tak puas kan cium baby..mak akak kata..bau wangi budak kecik tu..sebab dia belum ada dosa katanya la..

aNIe said...

Beruntunglah nanti kalau dpt cucu...mesti cucu tu kesayangan wan nya...hehehe

Erna said...

anie..entah bila..bayang pun tak nampak lagi...he he..

xiiinam said...

Tadi ckLah datang...ada gambar je. Ceritanya tak ada...

Sekarang baru tau cerita...he..he...baru boleh tinggal jejak.

annie said...

kak erna, serasi nak nampak eh pogang budak kocik, buleh lah tu sorang lai, alang2 suko pogang anak orang, pogang anak sendiri lak..hehehe

secangkir madu merah said...

salam kakErna..., saya pon suka gak..klu skrang suka tengok je tapi takot nak pegang...takot menyangkit lak..huhuhu...

Kak Nora said...

Erna seorang yang penyayang.

Kengkawan said...

comelnya dia..

Erna said...

ck lah..iye ke cik gu..ada gambar jer..nak kena belajar lagi ni..biar celik it..sekarang ni baru bukak mata je...

Erna said...

annie..mampus akak kono marah ngan doktor nanti..dah tuo2 nak beranak lagi kato e...akak tunggu cucu je la annie..

Erna said...

SMM..nape nak takut..seronok ada anak kecik ni..yatie muda lagi..bolih lagi tu..

Erna said...

kak nora..iye ke..terima kasih..

Erna said...

kengkawan...tak nak lagi ke..akak selalu cakap ngan kawan2 yang muda lagi..beranak lagi..sebelum terlambat...macam akak ni dah terlewat...

Zareda Norman said...

kak erna
orang yang suka budak kecik ni kasih sayangnya melimpah ruah. Sekarang ni zar melayan cucu cucu ajelah. anak sendiri pun dara sunti.. anak anak sedara pun dah beso beso

Erna said...

zar..zar pun suka kan..seronok kan zar..melayan cucu..walaupun cucu sedara..udah satu keje pulak..kalau cucu tak bailk akak pulak kena pi pucong..rindu...

DrSinga said...

dah bercucu dah iyeee....:)

Erna said...

dr..dah..seronok..bercucu ni...

zino said...

bilo nak timang cucu sendiri ni hehe

Erna said...

amboi..kemain golak kan orang yo...akan sampi maso e..

Ieza said...

ieza pn camtu..suka la budak2 kecil ni..geram jer tengok..

Erna said...

ieza..sama la kita..kalau tengok tak dapat pegang..rasa tak seronok je...

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Naluri yg baik ...

Erna said...

DR,Fauziah...waalaikumsallam...terima kasih..