Monday, May 26, 2014

MELAYAN ANAK TEKAK

Assalamualaikum
cerita hari Sabtu..cerita bergambar
acik pi kedai tempat buat kuih ni
tuan punya buat dengan anak2nya dapat la acik tengok

Tuan nya kata..tempahan tart bengkulu dah tutup
nak bagi ruang pada kuih raya
dapat juga la acik beli kuih kegemaran hero acik ni
belum banyak lagi kuih raya
untuk sample katanya

hari Ahad pulak ada kenduri kawen anak jiran lama
di Sekinchan..
dan jumpa juga dengan jiran yang
suka bagi acik sukun
 balik tu terus jadi bubur/pengat sukun
dan goreng sukun cicah sambal kicap
oklah.jumpa lagi,In syaa allah

29 comments:

  1. bestnya sukun goreng
    susah la nak dapat sukun kat sini huhu

    ReplyDelete
  2. sedapnyer sukun goreng...tp sy tak pernah lak makan pengat sukun...mesti sedap...

    ReplyDelete
  3. bersungguh anak lelaki owner bengkulu buat kerja... siap bersila rapat lg he3...

    ReplyDelete
  4. Teringin kakak nak rasa bengkulu tu Acik. Nantilah kakak nak google resepinya kalau ada.

    Sukun goreng cicah sambal kicap memang best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. baulu pernah rasa , bengkulu tak pernah....huhuhu

      Delete
  5. sukun cicah sambal kicap sedap tuh

    ReplyDelete
  6. Kak, esey tak pornah laie makan pongat sukun kak. Nielah first time sey dongar. Sodap eh kak?

    ReplyDelete
  7. bestnyer dpt tgk cara pembuatanm, beso2 lak tu tart nyer acik yek...

    sukun goreng tuh sedapnyer...

    ReplyDelete
  8. mcm pernah dgr tart bengkhulu . besan mak ada buat satu tart asalnya dr indon katanya tapi resepi turun temurun . ada isi jem didalamnya . mungkin inilah tart tu ... sukun buat cekodok pun sedap ...

    ReplyDelete
  9. acik saya tak tahu pun sukun pun boleh di buat pengat... selalu makan yang di goreng je.

    ReplyDelete
  10. cuaca kat sini mendung dan sejuk jer. kena sangat kalau dapat melayan anak tekak..

    ReplyDelete
  11. Acik tak pernah lagi Aina merasa pengat sukun dan rasanya pertama kali tengok pengat sukun.

    ReplyDelete
  12. sukun kat tmpt sya ni masih kecik2 lagi ,itupun dah jatuh2 ,belum lagi dapat merasa ....tak sabar nak goreng sukun tapi tak pernah lagi buat pengat....nak juga cuba.

    ReplyDelete
  13. Tak pernah mkn lg kuih bengkulu

    ReplyDelete
  14. Sedapnya sukun..lama tak mkn..mmg sedap buat goreng/bubur.

    ReplyDelete
  15. Adui, Acik! Sedapnya sukun. Lama dah tak nampak apatah lagi nak merasa. Biasanya makan sukun goreng aje, tak pernah pulak buat bubur.

    ReplyDelete
  16. goreng sukun...!!! lama betol tak makan..

    ReplyDelete
  17. Acik,
    Sham suka tgk family business yg mcm ni.
    Anak2 x segan tlg mak ayah cari duit.

    ReplyDelete
  18. macam magic plak acik..balik terus jadi pengat.hehe

    ReplyDelete
  19. Oo sukun boleh buat pengat ya...

    ReplyDelete
  20. Sedapnyer sukun goreng. Tapi tidak boleh makan banyak... beranign poghut

    ReplyDelete
  21. Wah AE.... dari hari asyik mencari bangkahulu jer...mesti sedap sangat ni hehe....
    Dah tengok cara dia buat tu boleh le buat sendiri yek lepas ni..... Ohhh sukunnnnnnn sodapnya AE ...yg goreng tu yg bubur tak pernah buatlah....

    ReplyDelete
  22. wahhh... smua nampak sedap2 kak.. paling suka kuih almond tu....hehe

    ReplyDelete
  23. Tart bengkulu tu camne? Tengok mcm baulu..dlm dia ada inti ya?

    Sukunnn...suka tp lama tak jumpa.

    ReplyDelete
  24. Lama tak makan sukun tu Acik Erna.. memang kat sekinchan tu memang banyak buah sukun kan..
    Baru nak mengoder tart bengkulu tu.. tak buat lah pulak ye :)

    ReplyDelete
  25. Sedap semua makanan tu nampaknya. Alhamdulillah dapat makan apa yang dihajati Acik tu. Dapat MD merasa bahulu ni juga ya. Best tu

    ReplyDelete
  26. sedap nyer acik...memang layan anak tekak sungguh lah ni....terutama sukun goreng tu..

    ReplyDelete
  27. sempt kita nk buat sekut raya tahun ni..
    takut perang nga luth..
    kena ajar Luth gentel jugak ni... acik.

    ReplyDelete
  28. rare ni acik bubur sukun..klu goreng sukun dh biasa sgt..tart bengkulu ni mengidam dimata sajalah.agak2 mitak resepi boleh ke acik?hehe

    ReplyDelete