Thursday, May 15, 2014

SALAH KE KALAU ANAK LELAKI YANG TUNJUK SAYANG..

Assalamualaikum
10/5 yang baru lepas ni
acik ke Jusco dengan hero bongsu acik 
masa lalu nak pergi makan ada yang bagi bunga 
ngan senduk tu kan.
entah promosi apa acik pun tak tau
tapi bila lalu berdua
dia tahan dan tanya..
ni anak ke puan..
bila jawab iya.
dia bagi la senduk  ngan bunga tu pada
hero bongsu acik
bagi pada mak dan ucap
selamat hari ibu katanya.
hero bongsu acik ambik
bagi ngan acik ..ucap selamat hari ibu
kemudian cium pipi..
perempuan yang bagi tu nampak terkejut
boleh keluar perkataan eh..dan berkerut muka
tak sangka agaknya kan
pelik ke kalau anak lelaki cium mak dia
hero bongsu acik ni
memang lansung tak de rasa malu
peluk dan cium mak dia
walau dimana saja.
kalau acik beli kan dia apa2
barang tu pulak dia suka
disitu juga dia peluk dan cium sambil ucap terima kasih.
pada acik tak de salahnya.
anak manja kan macam tu la..
bulan depan dah sambung belajar
sunyi la acik.
abang ngah awal2 dah usik..
belajar kat u..bukan macam sekolah tau dik
mak tak boleh datang tiap2 minggu.
dia boleh jawab..nanti kalau duit dah habis macam mana
hi hi..alahai anak omak..
alasan..
pengsan mak kalau 
nak datang tiap minggu dik.
sekolah dulu tak jauh boleh la mak
datang seminggu 2 kali.
oklah..jumpa lagi,In Syaa Allah

44 comments:

  1. lg pelik kalau peluk awek tak malu acik.

    ReplyDelete
  2. Memang manja betul hero bongsu acik erna tu ye.. kalau dapat U yg dekat senanglah mak tu nak menjenguk kan..

    Kalau dah sayang tu, dimana pun dorang tunjukan kasih sayang tu kan acik :)

    ReplyDelete
  3. Alah, Acik... apa salahnya. Bukan senang hero-hero ni bila dah besar nak peluk cium mak in public. Takat ni, anak saya si Abang tu memang sentiasa nak sayang Mommy, jalan nak pegang tangan dengan Mommy. Harapnya dah besar nanti masih teballah sayang kat Mommynya ni ...

    ReplyDelete
  4. takde salahnyer lah acik... kalu dana rasa bangga sbb anak kite tak segan silu nk cium mak or bapak neyr in public.... biarlah org tau kite syg parent kite... agaknyer bdk yg bg bunga ngn senduk tuh yg kureng kasih syg... sian dia

    ReplyDelete
  5. aimi dpt mana?
    dah lupa nak tanya pasal aimi sbb duk igt masih skolah menengah

    ReplyDelete
  6. ekeleh, semangat nak terkejut. ok je. saya emo sbb ada anak laki gak..hihi ;D

    ReplyDelete
  7. Tak salahkan Acik, best apa ada anak lelaki yang macho yang sanggup cium kita kat public kan Acik.

    ReplyDelete
  8. bangga kot ada anak macam tu acik.. selalu anak lelaki segan2 nak peluk ibu depan orang kan..

    ReplyDelete
  9. anak bongsu lelaki ke perempuan memang lebih manja dgn emaknya.banga dapt anak lelaki mcm anak acik, tak malu nk pelok emak dpn org lain..

    ReplyDelete
  10. Dapek kek mano Aimi kak..?

    Tak sogan sbb dio dah biaso camtu..

    ReplyDelete
  11. Sweetnya hero acik!... pompuan tu tokojuit pasal dia ingat anak lelaki yang dah sebesar anak acik tu mana ada yang berani cium mak tengah khalayak kot...

    ReplyDelete
  12. Biarlah dia tunjukkan kasihnya, bukan orang lain pun tapi ibu yang melahirkannya. So sweet. :)

    ReplyDelete
  13. tak salah pun acik...kalau saya seronok tengok anak2 lelaki masih cium2 mak depan orang....hemmm manja aimi ya,,,

    ReplyDelete
  14. ramai sekarang pandangan mereka, peluk/cium awek x pelik... tp peluk/cium mak jd pelik... hurmmmmm....

    tp sy bangga dgn anak akak... bagus dia x segan cium/peluk mak d mana sahaja...

    ReplyDelete
  15. Anak-anak dara kakak pun sama Acik tak kisah cium papa mereka walau dimana saja. Dah biasa dah apa lagi kalau di sekolah rata-rata anak-anak memang cium mak/ayah kan sekarang ni....

    Kalau dah biasa dari kecik tak rasa apa pun...

    ReplyDelete
  16. kasih anak dan ibu acik. dah pulak anak bungsu.

    dpt U mana acik ? tahniah utk anak dan maknya.

    ReplyDelete
  17. acik bca ni..

    kita tak sabr nk dengar cerita cinta acik..
    huhu..

    ReplyDelete
  18. tu bukti anak2 rapat dengan acik. takde salahnya..malah suka tgok..harap anak sy aiman pun cam si bongsu acik bila besar nti..:)

    ReplyDelete
  19. Orang tu tak biasa dg kemesraaan macam ni kot. Saya pun acik, mula2 pindah selangor ni agak terkejut bila tgk mak ayah yg hantar anka2 atau ambil anak, dah besar panjang pun peluk cium mesra depan public macam tu. Dah lama ni dah anggap biasa.

    ReplyDelete
  20. assalam,

    so sweet :)
    ati rasa nanti syahmi dah besar mesti mcm hero akak ni juga
    sebab dia kalau kemana2 mesti nk kiss mummy 3 kali

    biasalah kan kak...tak kiro anak lelaki ko..tak salahnya
    nk kiss omak sendiri ...


    ReplyDelete
  21. Teringat kat hero bongsu saya yang tak jadi bongsu tu.. Fairuz. Rupanya di sekolah ada guru yang selalu perhatikan tingkahlakunya... setiap kali hendak masuk kelas dia jumpa saya, salam, cium tangan, cium pipi kiri kanan dan peluk saya. Dah biasa buat begitu, dimana-mana pun dia tak segan buat perkara yang sama, sayang punya pasal kan... semuanya dari hati ye Acik.

    ReplyDelete
  22. Tak salah pun Acik...setengah tu budak2 lelaki ni malu...kira bagus lah tu...

    ReplyDelete
  23. salam Tahniah acik..kerana bjaya bjaya mnjadi ibu yg pnyayang
    kalau da niasa tak jadi pelik pun.
    hero hero nekcik smua camtu...dah biasa dari kecik

    ReplyDelete
  24. laaaa..apa salah nya anak cium mak..tanda kasih sayang anak pada mak...bertuah acik..

    ReplyDelete
  25. biasa je kan kak
    kalau anak cium mak
    mungkin orang tu tak biasa kot
    btw nanti hero akak akan pandai berdikari :)

    ReplyDelete
  26. z salah pun acik.. dah emak & anak begitulah kan !

    ReplyDelete
  27. lerr... apa salah nya klu anak lelaki kita nak peluk cium kita kan Acik.. bukan berdosa pun... dah namanya ibu & anak...huhu

    ReplyDelete
  28. Okje rasa pun tak salah.....mungkin org yg terkejut tu tak biasa dengan budaya mesra anak beranak kot AE....Bagus hero AE tu tak malu....Omak pulak awet mudakan nak malu apa hehe...
    Hero AE dapat mana?

    ReplyDelete
  29. ehh salah ke?? rase nye xde salah n xde dosa pun kot...huhuhuh

    ReplyDelete
  30. Seronok pe dpt kiss ibu sendiri dpn org dr kiss awek dapek doso pree je nanti... Dapat u mana acik..ramai Tanya ni kono lah jawab...hehe..

    ReplyDelete
  31. Acik Erna anak ida aiman memang mcm anak acik gak..kalau depan org tk de malu pun kita cium pipi dia dia pun sama..cuma adiknya peyegan.sikit..tk salahpun kan..anak kita

    ReplyDelete
  32. Seronok apa kalau dapat anak2 macam itu..betul tak? Agaknya orang itu datang dari keluarga yang tidak biasa menunjukkan kasih sayang secara terbuka hehehe..

    Tak salah pun kak..yang salah kalau main peluk cium awek atau boyfriend hehehehe..

    ReplyDelete
  33. yelah acik, ank lelaki ni lbh manja dgn mak kan...xsalah bagi sy mrk tunjukkn kasih syg secara tulus n jujr...mungkin org tu xleh terima kot..
    Adik dpt u mana acik??? apapn tahniah.

    ReplyDelete
  34. Patut dijadikan contoh pd semua anak muda.

    ReplyDelete
  35. Dia terkejut sebab dia tak pernah tengok hubungan kekeluargaan cenggitu..

    ReplyDelete
  36. Baguslah klw anak lelaki sayang mak. Tp jgn jd anak mak sudah. Nanti bini larik

    ReplyDelete
  37. Dia terkejut..terkagum la tu kot kak.

    Sejuk hati akak kan, dpt anak yg sgt syg dan tak malu2 tunjukkan syg kat maknya. Suka saya..

    ReplyDelete
  38. Assalamualaikum Acik,
    Berseka air mata..
    Sekarang anak2 masih dok serumah tp satu hari nanti.. semua akan keluar jugak.
    Aduhai..

    ReplyDelete
  39. Salam... Ank lelaki mmg x ramai yg tunjuk kasih pd ibu mereka. Sbb tu bangga sgt klu ada adik mcm ni tau.

    Bertekad didik ank mcm ni. Nk rapat smpi bila bila

    ReplyDelete
  40. assalam acik :)
    firstly thanks tau sbb doakan utk saya.semoga semanya dipermudahkan hendakNya..aamiin

    bg saya tak pelik.lg bangga ada la kan.
    jrg anak lelaki nk tunjukkan secara terang terangan.
    betuah acik.smga suatu hari nanti anak lelaki saya pon punyai sfat penyayang mcm anak acik juga..aamiin.

    saya lgi pelik kalau pakwe dok peluk cium aweknya di khalayak ramai

    ReplyDelete
  41. Sepatutnye semua anak macam tu. Ibu kita, what should we expect? Orang yang terkejut tu mesti tak pernah buat gitu or hubungan dengan mak dia tak berapa baik. Btw, walaupun saya anak laki, sulung lak tu.. ngan mak memang saya manja. Ngan ayah jadi serius plak..:P

    ReplyDelete
  42. Sepatutnya macam tu lah patut dijadikan teladan. Bukan eh yang mcm lenlain tu kan kak. Wah, hero bongsu dah nak poie menaro gading. Tahniah.....

    ReplyDelete
  43. Baguslah macam tu kak..Takde yg peliknya kalau dia dah biasa dari kecil untuk rasa sayangnya pada ibu.

    ReplyDelete