Wednesday, May 28, 2014

MACAM CANTIK JE..TAPI....

Assalamualaikum
Semalam acik cuti sempena cuti
israk mikraj.
ajak hero bungsu
pi beli baju.
nanti bila dah masuk belajar
takut tak sempat nak pegi lagi
dah nak raya sangat
(gambar semua ihsan google)
mata mak yang dah berusia dengan mata anak bujang memang tak selari kan
acik nampak kemeja petak2 ni macam cantik je..macam comel je
lagi lagi warna merah tu.
hero acik tak minat lansung hi hi
dia nak kosong cam gambar bawah ni
warna pun nak hitam dan kelabu
alahai anak omak ni

kemeja T pun nak yang kosong dan warna hitam kelabu
kecik2 dulu boleh la gaduh2kan
dah besar ni tak boleh dah
nanti dia tak mau pakai.
bila la acik nak ada cucu
nak belikan kemeja petak2 ni
oklah jumpa lagi,In Syaa allah

32 comments:

  1. he3x.....samalah mcm nza ni acik, terpaksa ikut je selera ank2..kalau dulu kita bebas memilih ikut citarasa sndiri tapi skrg ank2 yg buat pilihan w.pn xsesuai dgn citarasa kita....

    ReplyDelete
  2. Jgn kata yg anak bujang macam adik tu Acik. Budak sekarang ni pun ramai yg dah pandai nak pilih sendiri. Selera kita yg dah berusia tak sama dgn mereka Acik..

    ReplyDelete
  3. Sekarang memang tak sama Acik. Anak saya yang 8 tahun pun pilih baju sendiri. Takda Mommy nak pilih-pilihkan ke apa. Even si Adik tu pun pilih baju apa nak pakai bila nak keluar rumah. Kalau tidak, mahunya merengek. Hehehe ...

    Kena tunggu menantu dulu Acik, barulah boleh belikan untuk cucu-cucu pulak *__*

    Thanks sekali lagi ya, Acik .... http://mummydearie.blogspot.com/2014/05/hadiah-daripada-kawan-kawan.html

    ReplyDelete
  4. Saya pun dah siap belikan baju raya utk abanglong dan abangngah...takut tak sempat diorang balik cuti nanti dah nak raya... anak bujang saya lak tak kisah kalau saya yang pilihkan :)

    ReplyDelete
  5. dah besar dah pandai pilih sendiri kan acik

    ReplyDelete
  6. WAH CANTIK2 BAJU PILIHANNYA..ANAK2 ACIK MESTI BERKENAN TU..

    ReplyDelete
  7. kalau dah pandai memilih sendiri, kena ikutkan aje...hhee

    ReplyDelete
  8. haha..acik nak juga yang petak2 tu ye, tunggu cucu ye acik.
    Anak2 memang lain taste dengan kita kan acik..

    ReplyDelete
  9. lelaki mmg suka warna gelap gitu, mcm suami saya..asik beli hitam kelabu. Bosan tengok, tapi takleh kata apa la kan. :)

    ReplyDelete
  10. Salam Acik... depa dah ada selera sendiri..kenalah pilih sndiri baju apa nak pkai...hehe
    suami sy pun jenis tak suka pakai baju petak2..pelik gak...hehe

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum Acik,
    Sama je la kita ni.
    Anak Sham pun dah pandai memilih baju sendiri.
    Ada masa baju yg dah siap bergosok selamber dia reject.
    Kena pulak gosok yg lain.
    Tapi dah "anak".. ikutkan saja laa..

    ReplyDelete
  12. cucu angkat ramai je nak isi borang..hihi

    ReplyDelete
  13. Bila dah besar kena ikut selero dorang lah kan acik erna ;)

    ReplyDelete
  14. Anak sey tak kisah Acik. Dio dah 12 tahun, tapi dah dididik caro kampung, tingga kek PD ngan uwan ey, dio belasah yoo apo yang ado. Bab baju kasut seluar nie memang dio tak peduli. Track suit sekolah eh, dah kuyak, dijahit balik kek wan ey, buek main bola potang2 bulihla...tapi dio pakai gak ke sekolah. Punyolah dio tak kisah....

    ReplyDelete
  15. As salam Acik...hihihi betul tu..bila ank dah besar semua ikut selera sendiri..mcm ank sya yg 5thn tu pun dah pndai milih baju apa yg dia suka..uhuhuhu

    ReplyDelete
  16. Cantik2.. baju budak2 skrg nie..yer.. :)

    ReplyDelete
  17. dana pun suke yg petak2.... colorful skit kan acik, kalu yg plain tu mcm bosan je heheheh

    ReplyDelete
  18. dh bujang acik memang nk ikut pilihan dia....anak bujang saya bagi duit je biar dia beli sendiri ...kalau mak nya yg beli takut tak berkenan pulak.
    kalau anak bongsu sya Iman tu tak kisah apa saja...baju2 lama abng2 dia pun pakai je...

    ReplyDelete
  19. oo dia dah ada taste sendiri kak
    kalau akak ado cucu nanti
    mesti cute je cucu akak
    mesti seronok kan layan baby..
    :)

    ReplyDelete
  20. selera anak remaja acik....mmg lah beza..ekekekekekee....takpa, acik belikanlah utk suami acik...mesti dia suka...:)

    ReplyDelete
  21. Haha.. Naim yang 4 tahun pun macam hero Acik juga tau. Geram saya bila asyik2 nak pakai baju hijau kegemaran dia tu saja. Dah singkat pun nampaknya tapi dia asyik nak pakai yang tu saja.

    ReplyDelete
  22. Taste mak dan anak memang selalunya bergeza hehehe. Taste saya dgn mak saya pun berbeza. Apa yg mak sye rse mnarik, bg sye biase2 je ^^

    ReplyDelete
  23. Mudah-mudahan copek la akak dapek cucu kak.. Biar la dapek cucu pompuan.. hehe...

    Selero sey dgn omak sey pun tak samo kak.. Banyak lari ehh.. hehehe..

    ReplyDelete
  24. selera anak2 yang makin besar dah tak sama acik...

    takpe ada rezeki nanti acik beli untuk cucu plok...

    ReplyDelete
  25. Cantik2 ...mesti rambang mata nanti...

    ReplyDelete
  26. Betul AE melayan anak remaja ngan anak kecik mmg lain...OKje pun sama ...yelah kita ni pandangan kilauan emas AE hehe...mereka pandangan lain... Pandangan kita takut tak kena dengan selera mereka

    ReplyDelete
  27. hehehe akak ce belikan untuk cik abang tu..hehehe

    ReplyDelete
  28. betul tu acik...alang2 cuti sekolah...pastu cuti umum tuk selangor plak tu...mmg cun sgt pi kuar soping raye kan...ye laa beli sikit2 dulu kang tambah le lagi mane yg tak cukup betul tak heehehehehh

    mata kite ngan anak ni lain acik...kite suke yg ni die suke yg tu...hehehe lagi2 anak2 skrang dah pandai melaram kan acik....

    ReplyDelete
  29. dulu sebab memasing kecik lagi.. bila dah besar memasing ada pilihan memasing.. tetiba rasa rindu sewaktu dak kakak masih kecil dulu..

    ReplyDelete
  30. anak bujang dah besar mmg selera dah lain,kecik2 boleh juga kita pilihkan,tp kan acik,budak2 skang pun demand macam 2 juga..baju pun kena ikut selera depa..nasib baik anak sy aiman belum pandai demand lagi,boleh la ibu pilih baju mana yg berkenan dihati..hehe

    ReplyDelete