Monday, January 28, 2013

LEMPENG PISANG

Assalamualaikum

Petang ni hujan di tempat acik....bila dah hujan
perut lapar la pulak
jom makan lempeng pisang je la
kenyanag jugak kan..Alhamdulillah

38 comments:

  1. amboi lempeng pisang di petang yg hujan ye...menarik ni acik... lain kali ajak saya sekali tau...

    ReplyDelete
  2. Lempeng pisang ni memang sedap pekena dengan Teh O Panas. Perhhhhh!!

    ReplyDelete
  3. Lamo x rasa lempeng pisang ni!

    ReplyDelete
  4. lempeng pisang kalau cicah sambal tumis bilis, sedap ni :)

    ReplyDelete
  5. sedapnya, tak pernah lagi makan lempeng pisang

    ReplyDelete
  6. assalam
    memang sedap tuh, sgt2 sedap he heee byk nostalga manis bila pandang lempeng pisang ni

    ReplyDelete
  7. kok ado sambal tumis best gak tu hehe

    ReplyDelete
  8. ohh lempeng pisang.. paling nisah suke yang ada kelapa sbg inti then lipat gan daun pisang, pastu bako.. huhu sedap!!! terkecur pulak hehhee

    ReplyDelete
  9. mak aii...kalau kat dapur ada stok pisang, gerenti saya melempeng sekarang jugak...lama betul tak pekena lempeng pisang...

    ReplyDelete
  10. Wah sedapnya...dah lama saya tak buat lempeng...

    ReplyDelete
  11. hari tu di Alor Setar dapat makan pek nga.. mcm lempeng pisang gak.. tapi campur dengan kelapa parut..

    ReplyDelete
  12. cantik kalernyer, mesti sedap kan... lama tak bt lempeng nih

    ReplyDelete
  13. Salam kak erna..rajinnya masak lempeng pisang..makan panas2 pekena pulak dengan sambal ikan bilis..yummyyy...

    ReplyDelete
  14. Lempeng pisang kalau makan masa hangat-hangat sedap Acik. Kakak kalau kuih ada unsur pisang memang suka. Ada yg rajin alad dgn daun pisang laaagi sedap sebab aroma daun pisang dia kan:)

    ReplyDelete
  15. Sedap akak kalau makan panas-panas dengan ayaq kopi...makan pulak time hujan.....fuhhh...:)

    ReplyDelete
  16. bapak mentua suri cukup mau tu kak..peknga,,sedapkan makan time2 hujan..semuapun lalu

    ReplyDelete
  17. Lama tak makan lempeng.. bila tgk Akak buat ni teringin lah pulak..hehe.. ptg ni boleh buat..:)

    ReplyDelete
  18. Salam bertemu dan bertamu kembali Acik. Bestnya, singgah je dah ada lempeng pisang menunggu, pekena dengan teh atau kopi mesti best ni Acik.

    ReplyDelete
  19. Lama sayactak mkm lempengvpisang ni...
    Masa kat kg mak saya selalu buat,,

    ReplyDelete
  20. lempeng pisang terbaik.. suka sesangat.. makan masa hujan tak hengat habis berapa gamaknyer..

    ReplyDelete
  21. lama x buat.. ahad lepas buat cekodok pisang je.. hehehe

    ReplyDelete
  22. petang2 gini mmg best la dapat lempeng ni..

    ReplyDelete
  23. Masa kecik dulu, saya cukup tak suka bila mak buat bekfes lempeng kelapa. Tapi bila dah tuo ni, itulah yang sayo caghik. Hehe.
    Acik, ada satu kedai jual cendawan kering kat Aeon Seremban 2 tu. Cuba acik tanya kot ada dia jual shitake jepun. Kedai tu kalau tak silap depan supermarket tu.

    ReplyDelete
  24. Camne buatnya? Lenyekkan pisang pastu campur je ya? Tak penah buat la. Lempeng kelapa tu tau lah.

    ReplyDelete
  25. Lempang ni kalo masak guna daun pisang ...perghhhh!!!

    ReplyDelete
  26. matsaleh panggil ni banana pancake. glemer kan nama dia? hehehe!

    ReplyDelete
  27. Dah macam rupa alahaiiii... lupo lak namo ehh.. yg lotak jagung dalam tin tu laaa... ishhh...

    ReplyDelete
  28. Acik, bak sikit lempeng tu... winter kat UK ni... makan lempeng pisang panas dgn kopi... hmmm sedap...

    ReplyDelete
  29. sedapnya lempeng..
    teringat kat umah ada pisang..tak sempat2 buat kuih..

    ReplyDelete
  30. Memang terbaek lempeng pisang... hujan2 memang perut lapar sesaja.. hehehe

    ReplyDelete
  31. sedapnya..saya suka letak sedikit kelapa parut...

    ReplyDelete
  32. Sedap jugak tu...dah lama tak makan...selalu buat lempeng biasa je!

    ReplyDelete
  33. Sedap lempeng pisang ni. Makan camtu saja pun ok. tapi kalau ada sambal tumis lagi best. Husband Yati suka makan dengan susu pekat. :)

    ReplyDelete
  34. aduhhh...sedapnya lempeng pisang..
    kelmarin dayah teringin nak mkn pisang..
    tapi bukan nak buat lempeng..
    teringin nak makan roti pisang..
    gi cari kat mamak je..
    itupun takde..pisang habis..

    ReplyDelete
  35. lama mama tak mkn lempeng pisang ni..

    ReplyDelete