Monday, January 21, 2013

CEKODOK CICAH SAMBAL TEMPOYAK

Assalamualaikum


Balik kerja petang tadi..rasa perut pedih sangat
sejak kurang sihat tu acik tak dapat nak puasa 
hari Isnin dan Khamis
menggigil je rasanya..acik stop dulu
in shaa allah akan cuba juga buat semula nanti

dah lapar sangat tu ..teringin pulak nak buat cekodok bilis
ini lah hasilnya
mulanya acik makan cicah cili sos..
sekali en.suami keluarkan sambal tempoyak yang acik masak semalam
eh..sedap jugak makan ngan sambal tempoyak ni
apa lagi..laju je makan ..sekejap je dah selamat
cekodok masuk perut.

oh ye..lupa lak nak jawab
acik jawab disini
cucu baru acik tu lelaki
baru berusia 2 bulan.

oklah jumpa lagi,In shaa allah

45 comments:

Papa Mifz said...

tak pernah lagi tgk org mkn cokodok cicah tempoyak....

Queenie said...

waaaa....ni kaedah baru makan cekodok ni acik..
pertama kali tengok dah cair airliur sebab saya mmg suka sambal daun tu....

Amie said...

Cekodok bilis memang disukai ramai Acik... anak2 pun suka!

Ibuhani said...

X prnh cuba lg cokodok mkn dgn tempoyak.....hahaha....dasyat tu k.erna!

gadisBunga™ said...

hai acik!!!

layan cekodok ni memang asyik...sedor sedor je dah abis sepinggan!

Angah said...

perghhh cucor cicah tempoyak....internasionaley betoi..

Aidah said...

Sambal tempoyak masak tu acik kan, buat inti roti gulung celup telur tu pun sedap tau. Saya pernah buat sekali tu. Mongancam. Oh ya, acik kalau dah minum sup tu kan, seboleh2nya elakkan makan durian, laici, nenas. Itu je yang saya ingat kakak saya cakap.
Sebelum buat sup tu, bolehlah makan durian puas2. Hehehe.

~Emaa Hasnah (^_^)~ said...

salam kenal. singgah sini =)

che mid said...

eh, tak sakit perut ke makan pedas-pedas tu, atau keenakan cekodok dan sambal tu telah menghilangkan rasa sakit he he..enjoy your cekodok!

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Acik..hai pesen bunyinya cokodok makan dengan tempoyak...makin podeh perut tu nanti kan...apo kona eh jang....hahaha

ibuintan said...

sy selalu buat camtu kak setiap kali masak sambal daun kayu mesti buat cekodok jugak...sodap

ummiross said...

Anak-anak ummi pun suka cekodok bilis Acik, tapi tak pernah try lagi cicah sambal tempoyak, mesti sedap kan.

Moga Acik sembuh sepenuhnya dan dapat berpuasa sunat Isnin dan Khamis seperti biasa.

mama said...

mlm2 ni sedapnya kalau dpt mkn cekodok panas2 dgn sambal tempoyak tu.. ;)

Niza Romli said...

pehhh..tak penah try lagi cekodok cicah tempoyak ni. sedap ke kak cik?

rahel said...

Suka cekodok bilis tp tak pernah cicah ngan tempoyak....

zulaikha megat said...

pertama kali dengar ni makan cokodok ngan sambal tempoyak..boleh cuba jgk ni..

YATZAKIE said...

amboi sambal tempoyak,....terliur yat kejap..hehe

norhidana miswan said...

sesekali lyn yg cicah yg lain dr lain ok gk...

azieazah said...

Wahhh cecah sambal tempoyak.
Saya buat cucur jagung semalam.

Asyifa Mustaffa said...

Acik cicah sambal tempoyak....hehe...
Klau adik ipar sy....lgi truk...dia hantu tempoyak....cempedak goreng pun dia bole cicah kat tempoyak....x yah buat sambal bgai.....hehe....

Cho Zila said...

dasat bebenoler yerk.. tak penah cuba mungkin boleh dicubakan nanti...

JunAina said...

Menu baru nih. Nanti boleh cuba tapi sambal daun tu Aina hanya reti makan.

suri solehah said...

tak pernah cuba lagi tu kak..akak kata sedap tu teringin pulak suri nak rasa..hehe

Gee® said...

Interesting ni... sedap yer?

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Sodap tu Acik Erna.. siap cocah dgn tempoyak tu.;--)

MaMa Rey said...

baru dengar cecah dengan tempoyak

yan's cottage said...

salam kenal.....
singgah follow acik erna...jom singgah blog yan pula....1 yan cottage blog masak2 2 permata hati mama....

Kakzakie said...

Punya citarasa yg sama oklah acik. Cekodok ikan bilis makan selepas goreng mestilah sedap. Apa lagi airtangan Acik.

Rai Ourkizuna said...

hmm..macam sedap bunyinya..hahaha..

saya makan cekodok cicah sambal kicap.. (orang jawa)

aTieYusof Family said...

suka makan cekodok cecah sos cili..wahh sedap ya kak cecah tempoyak? hehe:)

kasih Salina said...

petang2 makan cekodok memang sedap..

MOKCIK AZWA said...

sambal tempoyak jadi pencicah cucur ikan bilis..kelass gitu hehehe..

semoga cepat sembuh kak erna..

asmah yusof said...

waaaa....1st time la...nnti nak try..sure ada kelainan :)

Kesuma Angsana said...

mmg sedap sgtlah tu acik

Rozita said...

Cekodok bilis tu cicah apapa yang pedas memang sedap...ermmm

Azian Elias said...

wah..wah...exotic betul tu.

zila norazila said...

Biasa zila cicah sambal jew kak cik..nie dh satu klainan..nmpk sedapp.

Dinas Aldi said...

Jaga diri baik2, Acik. Semoga cepat sembuh na.

AdaM Hawa said...

tak pernah try.. nnt try la.. cekodok plus sambal tempoyak..

izan mama mia said...

laaa ish mmg xpernah try laa cicah sambal tempoyak ni...hahahaa..

azi said...

saya tak pernah makan sambal tempoyak......:)

Rinna said...

Waah sedapnyaa tuh.. AE.. sambal tempoyak..nyum2.. :)

Tihara said...

wahh menarik ni kak cecah sambal tempoyak :)

Zaitun said...

Salam Erna...sama macam keluarga saya apa2 makanan suka sangat mencicah dengan sambal.

Tahniah dapat cucu lagi.

Kak Nik Ja said...

aduhai sambal tempoyak...tak leh tahan nih...kak ..take care...jgn lupa maman ubat tau!