Followers

Monday, January 21, 2013

CEKODOK CICAH SAMBAL TEMPOYAK

Assalamualaikum


Balik kerja petang tadi..rasa perut pedih sangat
sejak kurang sihat tu acik tak dapat nak puasa 
hari Isnin dan Khamis
menggigil je rasanya..acik stop dulu
in shaa allah akan cuba juga buat semula nanti

dah lapar sangat tu ..teringin pulak nak buat cekodok bilis
ini lah hasilnya
mulanya acik makan cicah cili sos..
sekali en.suami keluarkan sambal tempoyak yang acik masak semalam
eh..sedap jugak makan ngan sambal tempoyak ni
apa lagi..laju je makan ..sekejap je dah selamat
cekodok masuk perut.

oh ye..lupa lak nak jawab
acik jawab disini
cucu baru acik tu lelaki
baru berusia 2 bulan.

oklah jumpa lagi,In shaa allah

45 comments:

  1. tak pernah lagi tgk org mkn cokodok cicah tempoyak....

    ReplyDelete
  2. waaaa....ni kaedah baru makan cekodok ni acik..
    pertama kali tengok dah cair airliur sebab saya mmg suka sambal daun tu....

    ReplyDelete
  3. Cekodok bilis memang disukai ramai Acik... anak2 pun suka!

    ReplyDelete
  4. X prnh cuba lg cokodok mkn dgn tempoyak.....hahaha....dasyat tu k.erna!

    ReplyDelete
  5. hai acik!!!

    layan cekodok ni memang asyik...sedor sedor je dah abis sepinggan!

    ReplyDelete
  6. perghhh cucor cicah tempoyak....internasionaley betoi..

    ReplyDelete
  7. Sambal tempoyak masak tu acik kan, buat inti roti gulung celup telur tu pun sedap tau. Saya pernah buat sekali tu. Mongancam. Oh ya, acik kalau dah minum sup tu kan, seboleh2nya elakkan makan durian, laici, nenas. Itu je yang saya ingat kakak saya cakap.
    Sebelum buat sup tu, bolehlah makan durian puas2. Hehehe.

    ReplyDelete
  8. eh, tak sakit perut ke makan pedas-pedas tu, atau keenakan cekodok dan sambal tu telah menghilangkan rasa sakit he he..enjoy your cekodok!

    ReplyDelete
  9. Acik..hai pesen bunyinya cokodok makan dengan tempoyak...makin podeh perut tu nanti kan...apo kona eh jang....hahaha

    ReplyDelete
  10. sy selalu buat camtu kak setiap kali masak sambal daun kayu mesti buat cekodok jugak...sodap

    ReplyDelete
  11. Anak-anak ummi pun suka cekodok bilis Acik, tapi tak pernah try lagi cicah sambal tempoyak, mesti sedap kan.

    Moga Acik sembuh sepenuhnya dan dapat berpuasa sunat Isnin dan Khamis seperti biasa.

    ReplyDelete
  12. mlm2 ni sedapnya kalau dpt mkn cekodok panas2 dgn sambal tempoyak tu.. ;)

    ReplyDelete
  13. pehhh..tak penah try lagi cekodok cicah tempoyak ni. sedap ke kak cik?

    ReplyDelete
  14. Suka cekodok bilis tp tak pernah cicah ngan tempoyak....

    ReplyDelete
  15. pertama kali dengar ni makan cokodok ngan sambal tempoyak..boleh cuba jgk ni..

    ReplyDelete
  16. amboi sambal tempoyak,....terliur yat kejap..hehe

    ReplyDelete
  17. sesekali lyn yg cicah yg lain dr lain ok gk...

    ReplyDelete
  18. Wahhh cecah sambal tempoyak.
    Saya buat cucur jagung semalam.

    ReplyDelete
  19. Acik cicah sambal tempoyak....hehe...
    Klau adik ipar sy....lgi truk...dia hantu tempoyak....cempedak goreng pun dia bole cicah kat tempoyak....x yah buat sambal bgai.....hehe....

    ReplyDelete
  20. dasat bebenoler yerk.. tak penah cuba mungkin boleh dicubakan nanti...

    ReplyDelete
  21. Menu baru nih. Nanti boleh cuba tapi sambal daun tu Aina hanya reti makan.

    ReplyDelete
  22. tak pernah cuba lagi tu kak..akak kata sedap tu teringin pulak suri nak rasa..hehe

    ReplyDelete
  23. Sodap tu Acik Erna.. siap cocah dgn tempoyak tu.;--)

    ReplyDelete
  24. baru dengar cecah dengan tempoyak

    ReplyDelete
  25. salam kenal.....
    singgah follow acik erna...jom singgah blog yan pula....1 yan cottage blog masak2 2 permata hati mama....

    ReplyDelete
  26. Punya citarasa yg sama oklah acik. Cekodok ikan bilis makan selepas goreng mestilah sedap. Apa lagi airtangan Acik.

    ReplyDelete
  27. hmm..macam sedap bunyinya..hahaha..

    saya makan cekodok cicah sambal kicap.. (orang jawa)

    ReplyDelete
  28. suka makan cekodok cecah sos cili..wahh sedap ya kak cecah tempoyak? hehe:)

    ReplyDelete
  29. petang2 makan cekodok memang sedap..

    ReplyDelete
  30. sambal tempoyak jadi pencicah cucur ikan bilis..kelass gitu hehehe..

    semoga cepat sembuh kak erna..

    ReplyDelete
  31. waaaa....1st time la...nnti nak try..sure ada kelainan :)

    ReplyDelete
  32. Cekodok bilis tu cicah apapa yang pedas memang sedap...ermmm

    ReplyDelete
  33. Biasa zila cicah sambal jew kak cik..nie dh satu klainan..nmpk sedapp.

    ReplyDelete
  34. Jaga diri baik2, Acik. Semoga cepat sembuh na.

    ReplyDelete
  35. tak pernah try.. nnt try la.. cekodok plus sambal tempoyak..

    ReplyDelete
  36. laaa ish mmg xpernah try laa cicah sambal tempoyak ni...hahahaa..

    ReplyDelete
  37. saya tak pernah makan sambal tempoyak......:)

    ReplyDelete
  38. Waah sedapnyaa tuh.. AE.. sambal tempoyak..nyum2.. :)

    ReplyDelete
  39. wahh menarik ni kak cecah sambal tempoyak :)

    ReplyDelete
  40. Salam Erna...sama macam keluarga saya apa2 makanan suka sangat mencicah dengan sambal.

    Tahniah dapat cucu lagi.

    ReplyDelete
  41. aduhai sambal tempoyak...tak leh tahan nih...kak ..take care...jgn lupa maman ubat tau!

    ReplyDelete