Thursday, January 17, 2013

BEBEL SIKIT BOLEH

Assalamualaikum

sebagai manusia biasa..ada masa 
kita pun terasa jugak kan
Acik pelik betul la..ada juga manusia yang tak pernah berpuas hati dengan orang lain
boleh katakan semua orang salah..dia sorang je yang betul..habis bos2 pun dia marah dan tengking
begitu kot sifat orang yang dah sepatutnya berpencen tapi nak sambung sampai 6o
sepatutnya kita ni sedar diri hanya pembantu..
sama je dengan acik pembantu je
kalau macam tu la..acik tak mau lah sambung..
sampai 56 pun cukup la..

Maaf ye acik lepas perasaan sikit pagi2 ni.
ok la jumpa lagi..Insyaallah

42 comments:

  1. hehe..boleh agak siapa org itu

    ReplyDelete
  2. Salam acik. Lama tak ke mari. Sabar ya acik, orang tu mungkin ingat dia orang lama jadi dia lebih banyak pengalaman.

    ReplyDelete
  3. Salam Acik Erna,

    betul sangat apa yang Acik Erna cakapkan tu. Kalau rasa badan tak fit untuk bekerja, berhentilah jangan sampai orang mengumpat di belakang kita.

    ReplyDelete
  4. Dia org lama so dia rasa semua yg dia buat betul, org baru2 buat salah padahal apa yg dibuat sudah tak up to date.

    ReplyDelete
  5. Kak Erna, Memang elok sampai 56 tu besara.. nak berehat dan beribadat pulak.. takkan nak kerja je sampai badan dah tak larat, kan?..
    Selagi manusia bergelar manusia begitulah kak.. PHD tak pernah padam.. sabarlah kak..

    ReplyDelete
  6. Hehehe...tp betul tu apa yg Acik ckp...

    ReplyDelete
  7. dana setuju tang mcm tak ptt je bersara umur 60 thn, kt opis nih bkn anak2 buah yg kaki mrh tp nyer bos dana kt opis nih thn nih dia 58thn tp dia nk opsyen umur 60 thn tp nyer... hari2 dia bt hal, ada je staf dia bt di cari slh, hari2 ada je staf yg kene maki hamun, di kata bodoh di suruh benti, suruh mkn tikus lah... umur mcm dia dh ptt duk umah sambil rehat2

    ReplyDelete
  8. ehem3 lebih kurang sma je kat sini acik..pelik.kadang2 zie pun terfikir kenapa la yg dah veteran2 ni xnak pencen je.sorry to say kalau betul2 boleh buat keja takpe la, ni macam jadi beban untuk kita plak..

    ReplyDelete
  9. Pada kakak baik pencen cepatlah sikit kalau dah macam tu. Bila dah semakin berusia kan sensetif, so sebaiknya kalau dia susah kawal emosi berundurlah... anak pun mesti dah bekerja kalau usia dah 60 tahun kan..

    ReplyDelete
  10. hehehe.. mood org nak berpencen cam tu kot achik.. sini pun ada cam tu.. sabo je la..

    ReplyDelete
  11. Salam Akak..
    sayapun pilih 56 aja..rasa sampai 60 tu tak bolehlah!!!..

    la ni pun rasa macam nak pencen dah..he..he..

    ReplyDelete
  12. Kesiannya Acik, dah 'terluka' pagi2, sabar ye Acik.

    ReplyDelete
  13. Salam Acik Erna...

    Mana-mana pejabat pun banyak yg perangai macam ni Acik Erna... bersabar jer lah dengan org yg macam ni... jgn kita terikut sama sudah kan :D

    ReplyDelete
  14. sesekali lepas perasaan ye acik. hehehe. Done clik2

    ReplyDelete
  15. Tak reti nak bersyukur tu kan. Dah ada keje, siap boleh sambung lagi. Saya ni acik, tak keje. Suami pulak dah bersara 4 tahun lepas masa umur 55 tahun. Anak kecik2 lagi.
    Tapi saya pun selalu jumpa orang macam ni. Dia je yang betul. Tapi bila terbukti salah, dia salahkan orang lain sebab tak beritahu dia, boleh? Hehehe.
    Acik jangan risau2 ya. Tak elok untuk kesihatan acik tu. Tenang2 kan diri. Biarkan orang macam ni ditiup angin lalu je.

    ReplyDelete
  16. sampai marah bos ! .. wahh hebat sungguh pembantu tuu ;)
    x perlah kak , dia akan sedar nanti , mgkin sbb faktor usia koot huhuh .. saya pun dah rasa , x akan bekerja sampai umur 50 .. skrg dah rasa nak berhenti dah huhuh ;)

    ReplyDelete
  17. wah berani nye...kalau js mau terkencing kena marah kt boss...hihi

    ReplyDelete
  18. Kalu rasa mampu lagi berkhidmat, apa salahnya sambung lagi...

    ReplyDelete
  19. tak terkena pada diri saya.. tapi kesian tengok sorang team mate yg kena tengking je.. kalau saya tobat saya berenti..org tak hargai buat apa kita nak tunggu lagi kan..

    ReplyDelete
  20. btl tue acik..susah nak tegor org yg berusia dr kita nie kdg2..

    ReplyDelete
  21. pencen umur 60, faedahnya lebih banyak acik.....

    ReplyDelete
  22. Alahai..nak menopause agaknya tu kak Erna, sebab tu sensitif sangat..mujurlah kat pejabat Azwa takde yang spesis macam tu..so kami semua opt umur 60 tahun..in Sha Allah kalau panjang umur dan masih dikurniakan kesihatan yang baik. Kalau teringin nak bersara awal pun takde masalah, cuma yg susah kalau ada keperluan lagi nak kerja sampai umur 60 tapi opt pencen at 56 atau 58 nanti susah la pulak..

    ReplyDelete
  23. Sabar ajelah... kalau ditegur nanti sentap maklumlah umur dah banyak.

    ReplyDelete
  24. kan!!! saya pun nak kerja sampai umur 55 jer, saya tak sain 60. Rasanya bila umur dah peringkat nenek ni tak sesuai dah nak kerja, elok la bg org muda2 lak kerja

    ReplyDelete
  25. kakpah ni jugak yang tak pencen pencen haha..

    ReplyDelete
  26. jgn mrh2, nnti cpt tua.. bersara awal best :)

    ReplyDelete
  27. Versi org camtu mmg ada kat mana2....

    ReplyDelete
  28. brape tahun lagi kak nak pencen... mana2 pun kita biasa jumpa org camtu, bg sy orang tu tak tahu bersyukur je

    ReplyDelete
  29. Kat tempat keja saya pun ada camtu, Acik. Dia lebih bos dari bos.
    Saya konpem pencen 56, tak mo sambung! Sekarang ni pun kalau boleh nak pencen tapi tak mampu..

    ReplyDelete
  30. Kok ghaso dah tak buleh nak layan orang camtu, elok la pencen awal kak.. Makin lamo makin sakit jantung dibuek ehh.. huhuhu..

    ReplyDelete
  31. hummmm... ada di mana mana kot orang sebegini ni..
    Moga pagi Jumaat yang mulia hati akak dah tak runsing lagi fikir pasal semalam ya.. =)

    ReplyDelete
  32. manusiani memangler kalau kita marah dia kata kita tak hormat dia.. tapi masalah kalau kita tak hormat orang macamana orang nak hormat kita kot...

    ReplyDelete
  33. sesekali melepaskan perasaan takpe Acik...:)

    ReplyDelete
  34. Salam Kak...lama tak singgah blog akak dah cantik sangat...sweet..suka tgk...

    Kalau anie jadi akak pun cukuplah sampai 56... sampai bila nak mengejar dunia kan kak... lebihan usia tu boleh menambah amalan utk bekalan...

    ReplyDelete
  35. Dah berwajah baru la blog ni.. Cantik sangat...M pun bermasalah ja ngan tenet kat umah tu...dah jarang bw..hu hu hu

    ReplyDelete
  36. Apa khabar kak..lama dah nak baca blog akak..tapi now line. saya teruk sgt..harap akk sihat selalu :)

    ReplyDelete
  37. Kalau diberi pilihan memang nak pencen awal.. Jaga diri ye kak.. Memang pelik juga dengan orang suka melenting tak tentu pasal..

    ReplyDelete
  38. sabar ajalah dgn perangai & ragam manusia ni..memang rasa kecewakan?..

    ReplyDelete