JellyPages.com

Thursday, September 30, 2010

CERITA TERTANGGUH..SABTU DAN AHAD..


Assalamualaikum..

Lambat akak buat cite ni..sebab demam..alhamdulillah..dah sihat..buat juga cerita bergambar yang tertangguh ni..
akak upload juga gambar untuk kawan2 akak yang datang kerumah tu..tengok dan baca..tanda akak menghargai kedatangan tetamu..tapi dah gambar banyak kan..akak letak la semua..tak apekan..

Akak cerita hari ahad dulu..dah makan ubat pagi tu..teruskan perjalanan...destinasi pertama..pucong ..rumah abang..,destinasi kedua..puncak jalil..rumah anak sedara, ketiga..bangi rumah sedara akak yang tak miss tiap tahun mesti pergi..dan kemudian bersama sama kerumah abang nya di ceras..last sekali rumah anak sedara akak dirasah kemayan seremban..habis..satu hari...alhamdulillah...



rumah abang di pucung..sedang menjamu selera,

Yang tudung ungu..anak sedara yang dipuncak jalil..sama2 pulak ke rumah sedara di ceras dan bangi tu..

Yang baju merah..tuan rumah yang keempat akak sempat pergi diceras..sedap makanan yang disediakan..lain kali jemput lagi ye..


Hari sabtu..akak tak kemana mana..masih lagi dirumah,melayan kawan2 yang datang..
keluarga kawan dari klia..
Sedara akak yang dibangi..hari sabtu petang..dia datang rumah akak..hari ahad..akak kerumah dia..
Adik2 pelajar UPM yang pernah praktikal di opis akak..
Ayu yang dah dapat kerja di kuantan
Zani(tudung hitam)dan kawan2 masih lagi belum mendapat kerja tetap..tapi dah kerja juga di jelebu secara kontrak..




Alhamdulillah..sempat jugak akak pi beraya ahad tu..minggu depan ni..last beraya..insyaallah..akan kerumah adik irfa, kawan yang tinggal di bandar enstek
dan..menghadiri kenduri..

Terima kasih pada semua yang mendoakan kesihatan akak..insyaallah..panjang umur kita jumpa lagi..


28 comments:

  1. Alhamdulillah... dah sihat...

    mood raya kat sini dah takde dah kak.. hehe...

    ReplyDelete
  2. meriahnye...ramai dtg umah akak ye...same la dgn ain kak erna...minggu ni pun ade lagi jemputan...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,

    Alhamdulillah, sempat beraya lagi, kat sini cuma yb2 aja buat rumah terbuka, orang2 biasa dah sepi dah..masing2 dah leka dengan tugas seharian...

    ReplyDelete
  4. salam kak erna
    amboi meriahnyer.........masih mood rayer

    ReplyDelete
  5. Salam kakErna,
    Dalam sehari 5 buah rumah dan 5 tempat kakErna pergi..
    Lepas tu orang datang umah..mananya tak demam...Tapi meriahkan..

    ReplyDelete
  6. dah sihat, osah beraya sakan kak, lima buah rumah sekali jalan...

    balas membalas kunjungan ye kak. seronoknye

    ReplyDelete
  7. salam....kak,

    demam byk mkn kuih raya la ni..

    ReplyDelete
  8. azz..alhamdulillah..
    Akak tak leh tunggu mood raya azz..kalau tak..tak pergi pulak nanti..balas kunjungan..

    ReplyDelete
  9. salam ain..itulah kan..jemputan dah seiring dengan jemputan kenduri kawin pulak..

    ReplyDelete
  10. salam LL..disini pun sama...dah sibuk dengan kerja masing2..tapi bila sabtu dan ahad..pergi juga memenuhi jemputan..

    ReplyDelete
  11. salam ibu guru..mood rayer pun dah tak de..tapi..membalas kunjungan perlukan..he he

    ReplyDelete
  12. salam kembali wan..5 rumah yang akak pergi tu..kiranya baru akak pi beraya lah..sebelum tu..tunggu tetanu aje..tiap sabtu dan ahad..

    ReplyDelete
  13. salam ibuintan..memang osah he..kok tak nanti dah tak sempat lagi..dia orang semua dah datang mah akak...

    ReplyDelete
  14. salam sr..campur la tu..demam penat dan banyak makan kuih raya

    ReplyDelete
  15. domam-domam pun aktif gak ko ek haha...

    ReplyDelete
  16. kak pah..masa demam tu..dok dendiam..hari sabtu ni..mula balik...

    ReplyDelete
  17. salam my dear sis:)

    Minggu yang sibuk ya kak..:)
    yelah kan..time2 raya camnilah meriah kunjung mengunjungnya..:):)

    ReplyDelete
  18. salam tini..bila dah lepas sibuk raya..sibuk pulak dengan kenduri kahwin..
    alhamdulillah ..kita ni sentiasa tak lupa kunjung mengunjungi rakan dan taulan kan..

    ReplyDelete
  19. Salam...

    Seronok aktiviti tandang bertandang nih...meriah dan mengimbau pelbagai cerita raya..

    ReplyDelete
  20. salam mamawana..memang seronok..ada yang musim raya aje kita bertandang kerumah sedara tu..selain dari jika ada kenduri..

    ReplyDelete
  21. waahh... baru tahu nih rupanya kak Erna kena Demam yah?? Alhamdulillah sudah sehat...
    hati2 and jaga kesehatan ya Akak!
    Senangnya masih berhari raya di sana... hehe..

    salam dari Indo,
    nensa

    ReplyDelete
  22. salam nensa..dan terima kasih..alhamdulillah dah sihat..
    disini..meriah raya..kembali terasa bila hari cuti..sampailah 30 syawal..masih lagi ada yang buat openhouse..

    ReplyDelete
  23. sakan bejalan tu kak. sey dah serender dah. jemputan kawen plak menyusul skrg nih.

    ReplyDelete
  24. tijah..nak buek camano..dio orang sumo dah datang mah akak..

    ReplyDelete
  25. Aslmkm Erna.
    :) Ni kira demam Raya la.
    Tahun ni Kak G byk melayan tamu. Ada le dpt p memenuhi undangan je.
    Dlm tak p beraya pusing keliling pun Kak G selsema & batuk jugak. Dah berumur gini, mudah alah agaknya!

    ReplyDelete
  26. salam kak G..alhamdulillah..dah baik demam raya saya ni..
    semoga kak G juga dah sihat dari serangan batuk dan selsema..

    ReplyDelete
  27. bestnya kak.. byk tempat utk diraikan..
    saya ni habis jer minggu pertama, life dah mcm biasa.. nak ajak suami jln2 pun dia sibuk nak mancing.. nak ajak buat makan2 di rumah pun, dia kata dia malas plus xde bajet...

    mana tak nyer.. berduyun2 bil tunggu utk dibayar.. baru ni tnb plak dtg antor surat pink... huhuuu...

    ReplyDelete
  28. salam yong..akak sejak pindah seremban ni.aje..tiap sabtu ahad ramai tetamu..sebabnya..sedara mara yang nak balik kl..akan singgah rumah dulu..
    dan selalunya..akak akan cuba juga membalas kunjungan..
    tak ape la yong..insyaallah..satu hari nanti..yong boleh buat makan2 untuk menjamu kawan/sedaramara..insyaallah..

    ReplyDelete