JellyPages.com

Wednesday, September 15, 2010

Assalamualaikum..


Sebelum akak mula..akak nak minta maaf..sebab..ramai juga yang ucapkan selamat hari raya..dan mintak akak ambil kad..sekali lagi akak mintak maaf..akak terima semuanya..terima kasih banyak2..cuma ..tu la dia..kelemahan akak..akak tak pandai nak ambik..dan tepekkan dalam blog..
walaupun akak tak letak diblog akak..tapi akak hargai semuanya..suka..cantik2 cuma tak reti nak buat macam mana aje..biasanya hero bungsu tolong..tapi bulan2 puasa tu..akak tak sampai hati nak suruh dia..


Esok..cuti lagi..cuti satu malaysia..
dari hari isnin akak dah mula kerja..hari isnin..tak ramai yang kerja..akak berdua dan dengan bos yang tak cuti aje..sebab bos..sambut deepavali.

Dari mula raya ketiga..dah sampai lah hari ni tadi..akak kena bangun pagi..buat sarapan..
nak buat macam manakan..kedai pun tak buka lagi..biasanya..kat depan dan jalan kat rumah akak tu..banyak gerai jual makanan..
ada nasi lemak..meehoon goreng...mee goreng..roti canai....kuih muih..tu la yang akak jarang buat sarapan..

Sejak raya ni... kedai/gerai tak buka lagi ....kena lah akak masak..mula dengan nasi lemak..kemudian nasi goreng...mee goreng..kuey tiaw goreng...mee hoon goreng..cekodok pisang...goreng cempedak..buat popia..
amboi..banyak pulak ye..nak buat camana..3 hero akak ada dirumah..kalau tak masak yang berat nanti..mak ayah kerja kelaparan la pulak hero2 tu..

Esok cuti..jadi..sesiapa yang sudi tu..jemput la datang raya rumah akak ye..

32 comments:

  1. SALAM,
    TERIMA KASIH KERANA MENJEMPUT ! TAPI KAT MANA? KALAU DEKAT, MEMANG LF BOLEH PERGI.

    ReplyDelete
  2. Kat rumah saya pun banyak kedai yang masih tutup,tak lalu hari2 makan roti canai,terpaksalah masak untuk anak dan hubby.

    ReplyDelete
  3. Salam kembali LF..tak jauh pun kat seremban je..

    ReplyDelete
  4. gadisBunga..terima kasih..
    anak2 akak memang suka sangat makan kueytiau ke..mee ke..meehoon goreng ke..

    ReplyDelete
  5. Zaitun..tu la kan..kedai makan tutup ni..menambah kan tugas kita..he he..pagi pun nak kena sediakan sarapan berat..

    ReplyDelete
  6. kak erna buat open house ker....boleh gak gi umah kak erna kat seremban tu...

    saye cuti lagi...puas la beraya..habis semua rumah saudara mara pergi ziarah kat melaka tu...

    sekarang ni nak pegi beraya sebelah suami pulak...

    ReplyDelete
  7. sekom kkerna.esok dah mula keje.malas tul nak keje dah kene penyakit beraya ni..ssh kan?kita sorang je ke?thn depan leh dtg umah?

    ReplyDelete
  8. salam ainoraini..datang beraya aje..bukan buat open house..sebab rumah akak sentiasa terbuka untuk yang nak datang beraya..

    ReplyDelete
  9. anie.nagoya..silakan datang rumah akak..
    tahun ni ke..tahun depan ke..sentiasa boleh

    ReplyDelete
  10. Kalau ikutkan hati mahu saja dtg rumah erna..tp susah sikit tkde kete..esuk kalau jd akak@rahmah nk dtg rumah ida...nak masak apa ek..kedai bnyk yg tutup lagi..

    ReplyDelete
  11. KakErna ,
    Saya takleh datang umah kakErna sebab besok adikberadik dan keluarga dari kampong datang beraya umah saya pulak .

    ReplyDelete
  12. patutlah, banyak rezeki. selalu bangun awal pagi.... rezeki murah!

    ReplyDelete
  13. ida..akak ada juga kawan nama rahmah dok melaka tu..rahmah abu..kawan sama sekolah..
    masak makanan tenghari je ida..jamu makan..

    ReplyDelete
  14. salam wan..seronok kan..bila adk beradik datang rumah kita..

    ReplyDelete
  15. salam IM..memang kena bangun awal pagi kan..nak subuh pun masuk awal..

    ReplyDelete
  16. Aslmkm.
    Salam Raya. Maaf zahir batin.
    Kak G mohon bbyk maaf juga kerana lewat berkunjung.

    ReplyDelete
  17. salam.


    terima kasih atas petua kak erna tu..

    ReplyDelete
  18. Drfauziah..terima kasih kak G..tak pe..saya faham kesibukan kak G..
    tapi rindu juga nak baca n3 kak G..lama tak upated..

    ReplyDelete
  19. salam kembali SR..
    cuba lah..mana tau..boleh baik kan..
    akak pernah cuba..alhamdulillah...

    ReplyDelete
  20. salam lebaran kak


    malangnya sya dah balik banting

    kalau tak boleh datang beraya...

    ReplyDelete
  21. salam lebaran sya..dah balik banting ye..
    nape tak datang raya..tak pe..nanti datang ye..

    ReplyDelete
  22. salam,

    orang kite kalau beraye cuti berniaga berminggu-minggu hehe..

    ReplyDelete
  23. salam PM..memang betul..kat sini kedai runcit orang melayu pun tak buka lagi

    ReplyDelete
  24. salam abu muaz..terima kasih..dan selamat hari raya..

    ReplyDelete
  25. salam lebaran kak...dan salam satu malaysia..cuti2 jalan2 raya..penat tapi senang hati sbb perot kenyang hehehehehe...

    ReplyDelete
  26. salam lebaran yatie..akak cuti2..melayan tetamu yang datang..

    ReplyDelete
  27. kak erna

    rajin betul masak.. heheh.. ntah bilalha boleh rasa masakan akak ni., nyum nyum

    ReplyDelete
  28. samalah kita....hr isnin pun dah start keje. X ramai yg keje....sunyi sgt3 ofis kan...slmt hr raya kak erna. Maaf zahir batin :)

    ReplyDelete
  29. ibuhani...sesekali merasa sunyi seronok pulak..tenang aje..boleh dengar radio lagi..

    ReplyDelete
  30. zar..sabtu esok datangla..akak memang ada masak...masak biasa la..akak boleh masak aje..zar..lagi pandaikan..tk ramai orang muda macam zar boleh masak rendang itik tau..
    kawan akak yang tua dari akak pun menung tengok itik katanya..tak tau nak buat apa..

    ReplyDelete