Followers

Wednesday, January 6, 2010

sekolah....

Asalamualaikum..

dah dua hari hari persekolahan ditahun baru ni..aku dulu pernah risaukan..macamana la hero bongsu nak menghadapi sessi petang....
tiap kali dia balik dalam dua hari ni..aku tanya dia..macamana dik..bolih ke pi solat..cik gu benarkan keluar tak...

Alhamdulillah..setakat ari ni dia kata o,k...bolih solat kat surau..yang dia rasa bengang katanya..kawan...kenakan dia..katanya..dah dua hari ..tiap kali nak sembahyang..cikgu suroh lantik imam...dan dah dua hari juga..kawan kawan..sebut nama dia..."kenalah aimi jadi imam" katanya...aku pun pujok la dia..kata..tak ape dik..bukan suroh buat apa pun..jadi imam je...adik bukan tak biasa pun..kataku..dulu masa sekolah diselangor...memang dah diajar sampai tahun empat..,.masa tingkatan satu juga dia kerap disuroh jadi imam untok kawan2nya ..

setakat hari ni..aku rasa lega..segalanya berjalan lancar..cuma bila sekolah sesi petang ni..heroku akan rasa letih sikit la..sebabnya..balik dah 6.45 sampai kerumah..rehat sekejap..lepas maghrib akan ke pusat tuisyen pula...samapi pukol sepuloh malam..aku pun dah siap pesan..kalau ada kerja sekolah, buat pada waktu pagi...

tak ape la kan..untuk masa depan..

6 comments:

  1. berakit2 ke hulu, berenang2 ke tepian..
    bersakit2 dahulu, bersenang2 kemudian...

    insyaallah, nanti biasalah dia tu....alah bisa tegal biasa kann....hehe...

    ReplyDelete
  2. salam azz..
    betul tu kan..bukan senang nak senang..akak sentiasa doakan yang terbaik untuk anak2..

    ReplyDelete
  3. pekerjaan yang baik, boostkan konfiden juga :)

    ReplyDelete
  4. salam k.erna.. slmt berkenalan.. nor dah letak link resipi mee goreng mamak tu.. nor link kan blog ni ya.. tq

    ReplyDelete
  5. salam mak su..
    betul tu..kalau dah konfiden nanti.dia takan rasa tertekan kan..

    ReplyDelete
  6. salam nor...
    terima kasih.nanti cuti ni akak akan cuba buat

    ReplyDelete