Thursday, January 14, 2010

cerita biasa

Assalamualaikum..



Khamis 14 Januari 2010..negeri sembilan cuti..jadinya aku cuti la ari ni..tapi en abang kena keje la pulak..dok rumah je la..lagi pun tak berapa sehat kepala ni..kepala je pening..badan o.k..doktor dah bagi tau..suroh tukar cermin mata..cuma aku tak berkesempatan lagi nak pergi kekedai..



malam tadi aku terima sms dari seorang adik yang aku kenali semasa kerja diklia..aku memang rapat dan sayang ngan dia..adik ni.kerja kastam..dia bagi tau aku...berita gembira.suami dia dah dapat bertukar kesepang, dari sabah... akhirnya selepas 6 tahun..dapat juga dia tinggal serumah dengan suaminya...selepas bertunang..suami dia dihantar ke sabah..bertugas..balik bercuti untuk melansongkan perkahwinan. kemudian kesabah semula..dah pun mempunyai seorang anak..itu yang aku kesian betul dengan dia..anak dikampong..mak jaga..suami disabah..dan dia disepang...alhamdulillah..sekarang semuanya dah berlalu..dia bolih berkumpul kembali bersama anak dan suami..



sekolah..dah pun 2 minggu dibuka semula..aku pernah cerita..hero bongsu bersekolah sesi petang..aku kesian ngan dia..selalu sangat tak makan pi sekolah..aku dah siap masak..cuma minta dia panaskan ngan microwave..tapi agaknya tinggal sorang kat rumah dia tak selera nak makan..alasanya lupa nak makan..tak sempat nak makan..ada ada aje alasannya..bila aku kata waktu rehat kat sekolah suroh beli makan..jawabnya..tak sedap..tak selera nak makan...kat kantin...risau betul aku.takut sakit perutnya datang balik..



hero bongsu juga mintak basikal..dia tak minta beli baru..tapi mintak repairkan basikal lama dia...tapi..walau pun dah form 2..tapi aku risau jugak nak biarkan dia naik basikal pi sekolah..sekarang ni dia pi sekolah..jalan kaki je..agaknya tengahari..panas..dia mengadu letih..

entah la..aku pun tak dapat nak buat keputusan lagi...risaukan keselamatan dia..aku rasa dia jalan kaki lagi selamat dari naik basikal...camane ye...

11 comments:

  1. en.me..
    tu la..sian..nak buat cemane

    ReplyDelete
  2. Jalan kaki lagi selamat kak Erna, naik basikal takut dia bawak laju ke, takut terjatuh ke, cuma sesekali klu ada kesempatan kak erna anta dia ke sekolah, kan. Pendapat saya lah...

    ReplyDelete
  3. salam annie...

    betul kan..biar la dia jalan kaki..dia sekolah petang..akak tengahari tak balik..opis ngan rumah pi balik 50km jugak...tak sempat nak balik hantar dia pi sekolah..tu la..sebabnya..akak doakan dia selamat je la ...tq anie..bg pandangan..

    ReplyDelete
  4. klu mcm tu, sparekan bicikut2 or roti2 kat umah utk dia makan?

    beskal, mungkin dia lagi selesa berbasikal, jalan kaki cuaca panas berdenting.

    ReplyDelete
  5. biarlah dia naik basikal kak...jimat sikit masa dan tenaga dia tu....takdelah dia penat sgt nnt... Pasal keselamatan tu, semua parents bimbang....tapi berdoa yg terbaik utk dia je la...Nk buat cmner kannn....

    Benda buruk ni kdg2 dpn mata kita pun boleh jadi....tawakkal aje la....mudah2an semuanya okay...

    Mata jgn buat main....takut tiba2 je pitam nnt....Pegi la jumpa doktor atau tukar cepat spek tu...huhu...

    ReplyDelete
  6. mak su

    betul tu..biskut,roti..semua ada..

    ReplyDelete
  7. kak AZZ..

    betul la azz..dalam minggu ni ntah berapa kali akak pusing..malam ni nak poi klinik ni...dah pening telinga pulak berdesing...badan tak panas pun..

    ReplyDelete
  8. wah 6 tahun PJJ
    memang sabar psangan ni Erna

    ReplyDelete
  9. patut la rasa macma nak cuti ajer ahri nie

    ReplyDelete
  10. ciannya dia. tapi, kalau kentang kak gerau, tak boleh miss waktu makan. Asyik makan jeer.

    ReplyDelete