Followers

Sunday, January 17, 2010

hari lahir abang.

bergambar selepas balik dari makan makan kerana meraikan hari jadi abang yang kehilangan isteri pada bulan puasa lalu.


adik,aku,kakak dan abang.

anak sedara suapkan kek kemulut bapa saudara yang dipanggilnya ayah..



Assalamualaikum..
hari ahad..17.01.2010 adalah hari jadi abang aku yang ke 53..kebetulan abang aku ada balik kekampong pada hari sabtu..kerana ahadnya ada kenduri kawin..sedara dikampong..
kerana itu..secara mengejut kami..buat rancangan untuk meraikan hari jadi abang aku..olih sebab hari ahad tu ada kenduri..kami merancang untuk meraikanya pada malam ahad tu..
aku siap belikan sebiji kek untuk abang aku..kebetulannya..anak2 abang aku belum lagi sampai ke kampong..jadi cuma aku,adik, kakak dan anak2 sedara sahaja yang meraikanya..
ahad pula ada kenduri dikampong..sedara depan rumah mak aku..mengadakan kenduri kawin cucunya..4 pengantin..dua pasang la..tapi..takde la gambar pengantin dan gambar kenduri..sebabnya..orang rewang kan..mana sempat nak ambik gambar...

10 comments:

  1. org kuek merewang ni ye..hehhe..
    kampung akak kek mano kak?

    ReplyDelete
  2. selamat ulang tahun dan moga sentiasa dalam kebahagiaan dan ketenangan :)

    ReplyDelete
  3. acik..
    tak kuek cik..mano ado tenago lagi..tak macam memudo dulu..sesikit bolih la..kampong akak kek tongah2 antara astana raja dengan kota..ha..nampak jalan cempaka tu..situ la deh..tapi rumah mak pun dah kosong...mak ngan adik dok mah kakak..mak dah tak larat dah tak bolih tinggal sorang.

    ReplyDelete
  4. mak su...
    tima kasih la..ucapan untok abang akak tu..sian yo dio tu mak su..nak dicarikan calon kak ipar baru kato e..tunggu 2 tahun lagi..

    ReplyDelete
  5. Selamat menyambut ulangtahun utk abang kak erna, mudah2an copek dapek kengkawan..

    ReplyDelete
  6. Selamat menyambut ulangtahun buat abang akak...semoga dipanjangkan usia dan dimurahkan rezeki serta sihat tubuh badan...ameen

    ReplyDelete
  7. annie

    terima kasih..nanti akak tunjok kat dia bila dia datang somban.nak carikan kengkawan..kato e nak nanti 2 taon laie..harap2 copek la annie..yang bongsu baru masuk dajah satu..

    ReplyDelete
  8. anie..
    terima kasih..ucapan dan doa anie untuk abang akak tu..harap juga dia cepat dapat jodohkan..ada anak kecik lagi tu...seorang baru masuk darjah satu taon ni..sorang lagi darjah 4..yang besor2 dah kawin...

    ReplyDelete