Wednesday, May 4, 2016

"NASI LEMAK CHICKEN CHOP?"

Assalamualaikum
hero bongsu acik ni rajin juga 
puasa sunat Isnin Khamis
biasa tanya..mak puasa..
mak buka apa..
tu yang tak sanggup nak jawab tu
hari Isnin  acik tak puasa..
kepala kan masih lagi 
belum baik betul
hero puasa
tunjuk la gambar menu berbuka dia
yang acik kesian tu..
buka air masak je mak..
katanya..dah solat maghrib
 baru pi kedai makan.
anak bertuah ni..
mak dah kata..sedia kan buah2an
dirumah..buka ngan buah dulu.
kalau berbuka dikedai nanti lambat maghrib
bila suruh berbuka dirumah dulu
boleh dia berbuka air masak je
lain kali jangan lupa
 sediakan buah ke kuih ke tau dik.
nasi lemak chicken chop katanya.
acik pun tau tau ada nasi lemak chicken chop ni
budak2 ni tau je dia
kalau pasal makan dan AYAM..he he
budak yang tak boleh tinggal ayam.
tak pandai jemu makan ayam.
ok la jumpa lagi,In shaa Allah

45 comments:

  1. rajinnye anak akak puasa sunat..

    btw nasi lemak chicken chop nmpk sedap.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pernah rasa E'in tak dapat nak kata sedap ke tak he he

      Delete
  2. Alhamdulillah rajin si bongsu berpuasa.Budak2 zaman sekarang acik semua tau apa2 je bab makanan ni.
    #pasal biji aprikot tu saya pun kawan yang belikan katanya kat butik baju dan jubah ...hihii pelik kan acik.Tapi cuba lah acik tanya kat kedai ubat2 tradisional dan herba,atau beli je on9.Kalau tidak tanya pada kakzakie pasti dia tahu sebab dah lama amalkan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la Saniah..nanti acik tanyakan kakzakie

      Delete
  3. RAJINNYA HERO ACIK BERPUASA...ACIK BELIKAN JE KURMA SEKOTAK...MINUM AIR BERBUKA MKN KURMA KENYANG JUGA SEBELUM KELUAR GI MKN NASI...MOGA SAKIT ACIK SEGERA SEMBUH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kurma dah belikan PI..dibuatnya macam makan kacng je kejap habis

      Delete
  4. Nampak macam sedap pulak nasi lemak chicken chop tu... budak2 ayam memang tak boleh dipisahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pernah makan lagi bunda..anak acik memang selalu juga makan..sedap katanya

      Delete
  5. ada acik nasi lemak dengan chicken chop ni, tapi kurang ngam lak dengan selera melayu macam ana ni hihi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau acik pun rasanya tak boleh..acik nak sambal bilis jugak

      Delete
  6. Adik masih di Batu Pahat kan acik. Letihlah tu nak keluar cari makanan sebelum buka. Petang pulak agak panas. OK lah kan hero boleh tahan lagi. Dpt ayam pulak tu seleralah dia:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. masih lagi kat sana kakzakie..sampai awal tahun 2017

      Delete
  7. Assalam achik..
    menu fusion namanya hehee..tekak melayu + omputisss..apa pun sedappppp dua2 tu kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmusallam lina..ooo ada nama dia ye

      Delete
  8. Rajin hero acik puasa...alhamdulillah
    nmpk sedap acik nasi lemak tu...ada chicken chop lg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Nur..dari sekolah dia dah mula buat puasa sunat

      Delete
  9. Bebudak katakan..memang expert kalau pasal makan ayam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sue..kalau ada ayam semua pun sedap

      Delete
  10. janji sodap acik he he heee

    ReplyDelete
  11. Sayu nyer Acik. Years to come.. anak bujang Sham pulak mcm tu. Apa la yg dia makan/minum nnt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la sham..bila dia kata minum air masak..sedih la pulak mak nya ni

      Delete
  12. lenakli suh sedia kurma acik... atleast kurma ngn air kosong ok lah jgk nk nunggu mkn pas magrib tuh kan... bdk laki biasa lah acik... hidupnya simple

    ReplyDelete
    Replies
    1. kurma dibuat macam makan kacang je Dana..kejap je dah habis

      Delete
  13. alhamdulillah...rajin anak akak puase sunat.... baik budaknye nieh....tu la kak, at least standby sebekas kurma.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah beli lieya..tapi dimakan hari2 walau pun tak puasa..memang cepat habis

      Delete
  14. bagus anak acik boleh puasa sunat..
    kita ni puasa ramadahn pun rasa letih sgt...ni sb jarg puasa sunat lah ni kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah PB..dari sekolah dia dah buat puasa sunat tu

      Delete
  15. Cian hero bongsu bukak puasa dgn air masak aje. Betul kata PI Erna sediakan buah kurma aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah dibelikan kurma zai..tapi dia suka..cepat je habis dimakan nya

      Delete
  16. Sedihlahkan Acik bila dengar anak berbuka dengan air masak aje.Rasa dan-dan tu juga nak hantar makanan kat anak (Eh, silap! Kalau saya, dan-dan tu juga nak bawa anak keluar makan!)

    Anak saya pun peminat ayam. Saya risau juga ni. Nak 'pisahkan' juga dia dengan ayam kesayangannya ni. Satu hari takda menu ayam, termenung dia kat meja makan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tentu MD..sedih..kesian..acik dah bagi kurma..tapi dia makan setiap hari..tak puasa pun makan kurma..cepat le habis nya

      Delete
  17. Bagusnya hero AE ni....auntie ni kalau tak ye ye pun malas nak puasa ganti hihi....
    Anak saya entahlah AE....tak pulak beriya pasal makanan, maknya malas masak kot hihi

    ReplyDelete
  18. yang bngsu ni memang suka makan dari kecik okje

    ReplyDelete
  19. mesti akak risau kan..hehee

    baguslah anak akak ni, rajin pose sunat! sonang ati omak eh.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang hati tapi kesian ujie..sahur pun minum air masak je

      Delete
  20. Anak2 skrg sgt bgus terdidik dgn sifat murni..dri ibu2 yg hebat juga..kan acik.alhamdulillah

    Azhn sementalah cuti ni bru sekli posa sunat,klu duk hostel tu kerap naww posanya...ramai kekawnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa sekolah dulu memang lagi rajin dia puasa nor

      Delete
  21. bagusnya bujang acik....Alhamdulillah..
    Tgk gambar terliur la pulak....
    Anak2 dan lauk ayam mmg tidak boleh dipisahkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah NzA.
      betul tu..setiap hari nak ayam

      Delete
  22. Mohon pos bole x? Terliur dh nie

    ReplyDelete
  23. Alhamdulillah.. rajin adik puasa..
    Acik erna kena bekalkan buah kurma utk adik ni..
    Kalau suruh mereka sendiri sediakan..
    Jadilah berbuka dgn air kosong acik..
    Tapi sedap juga lauk berbukanya..
    Nasi lemak chicken chop tu 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah yatie
      dah belikan..kurma ajwa..tapi dimakan setiap hari macam mcm kajang je kejap habis

      Delete
  24. rajinnya hero acik berpuasa
    alhamdulillah

    ReplyDelete