Friday, April 15, 2016

BERSUA KEMBALI..APA KHABAR DISANA

Assalamualaikum

Apa khabar semua..masih ada yang ingatkan acik,
lama betul tak munculkan..
dah setahun 2015..
sekarang dah 2016.
rasanya lepas ni dapat la sesekali menulis
boleh pinjam simerah ni.

nak tulis setiap hari mungkin tak sempat
acik ingatkan dah pencen
banyak masa lapang
tapi dah setahun pencen..makin sibuk pulak.
menyibukan diri pun ye jugak
dah pencen kan..dah tak de gaji
anak 2 orang belajar lagi
jadi sesekali tu
ambik lah tempahan buat roti,
buat kuih. 
ni kuih apam kampung..apam guna gula merah
ramai juga peminat kuih apam kampung acik ni..
kalau ada kawan yang nak acik buat la
buat sikit je,ikut kemampuan..ikut tenaga orang tua
lebih pada mengisi masa
jangan tak buat apa2 kan
kalau pagi Rabu,Khamis dan Jumaat
acik ikut program disurau.
rasa nak tulis sikit je tadi
terpanjang pulak,
ok la nak buatkan roti untuk hero bongsu acik
esok nak hantar dia balik Batu Pahat.
ada sebab acik dok belakang hero bongsu tu
nak nampak kecik ha ha
ok lah jumpa lagi In Syaa Allah


34 comments:

  1. Ingattt! sesekali intai2 gak 'rumah' acik ni... tapi sopiii yo. Oooo dah pencen so sekarang niaga ambik tempahan kuih2 dan roti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sweetie..rindu nak jumpa di alam maya ni..bukan serius pun sweetie..sesekali ada masa bila kawan2 yang tinggal berhampiran nak baru acik buat

      Delete
  2. Ingat sangat acik....rindu nak baca blog acik.Semoga acik sehat2 aje dah pencen ni.Alhamdulillah kemahiran acik buat kuih mendatang kan hasil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Saniah ingat..memang teringin nak menulis.tapi tak de laptop tu yang lama rehat.

      Delete
  3. Mahu tak rindu dengan acik erna ni..
    Jengok2 juga blog acik ni...
    Kot2 ada cerita 3 hero tu..

    Ohh sekarang acik sibuk buat roti dan kuih ye..
    Ok jugak tu acik, ada juga pendapatan sampingan kan..
    walaupun utk jiran tetangga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih yatie..ingat acik
      tak la sibuk sangat yatie..ikut permintaan dan ikut masa acik juga.

      Delete
  4. Setahun sepi rupanya acik...
    alhamdulillah..wlau dh pencen..masa terisi gak..
    seronoknya ada tempahan acik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ambik banyak Qhaifa nur..ikut kemampuan acik he he

      Delete
  5. Mestilah ingat .....Rindulah AE.....
    OKlah tu AE dpd saja tak buat apa eloklah ambik tempahan sikit sikit..... Saya ni kalau terer mau jugak ambik tempahan.....Tapi apakan daya tangan keras mcm kayu haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu okje..ambil sikit2 kalau banyak acik pun tak mau..tak mampu nak buat

      Delete
  6. Salam perkenalan kak =)...alhamdulillah ada tempahan. Rezeki hehe

    ReplyDelete
  7. Selamat bersua lagi (walaupun sering bersua di fb...hehehe)...

    Kakcik pun kadang2 terfikir nak buat 'jualan' tapi malangnya tiada apa2 kemahiran. Tahun 2016 ini terasa sangat duit semakin kecil nilainya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kakcik..akak pun terasa ..tapi alhamdulillah masih ada rezeki kita kan kakcik

      Delete
  8. Tulh lma tk munculkn diri,,agaknya bz sgt dgn tmphn ni...tu dh ada simerah blehlh smbung blik berblog,mesti byk cerita nk kongsi2..nor tggu jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak la bizi KM.cuma tiada laptop je nak menulis..guna telefon tak pandai sngat

      Delete
  9. hahaha..
    nak gelak pun ada
    sama lah kita
    igt dah x keje banyak masa lapang
    lagi bizi pulak.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tah apa yang sibuk sangat kan..bising Aimi soh dok dendiam..rehat katanya

      Delete
  10. Seronoknya acik dah pencen... boleh tumpu pada urusan mantapkan ilmu pulak...
    Makchaq pun kalau ada rezeki tun depan nak pencen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa bebas bila pencen di makchaq..pagi2 balik masjid boleh dok luar tengok kereta yang berderet2 nak pi kerja..

      Delete
  11. Replies
    1. dah dekat setahun dah acik pencen Nieda

      Delete
  12. Assalam acik Erna lama menghilang.Selamat kembali berblog sesekali pun takpelah.Dah buat busines rupanya alhamdulillah masa yang terluang dipenuhkan dengan aktiviti surau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmusallam zai..sikit2 je zai..bila ada kawan2 nak

      Delete
  13. Acik lamanya tak update.rindu tau!hehe..

    Alhamdulillah masa bersara terisi dengan perlara berfaedah.dh siap pergi belajar asak ambik kelas rugi la tak gunakan..buat tempahan roti tak acik?apam kampung ni mesti dh terer bukan belajar dekat kelas kan.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. roti buat juga pk bila ada kawan2 yang nak..
      apam kampung tu dari arwah mak acik ada lagi dah buat tu..

      Delete
  14. lama acik menghilang..rindu..hehehhe

    ReplyDelete
  15. Asalam welkam Aciik..i miss your blog namun dapst jua bertegur sapa di FB...itulsh Aciik nekcik rasa mcm nak niaga kuih muih tapi pokcik tak setuju..hu..u

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la nekcik kan nasib kita berkawan di fb

      Delete
  16. Pekabo Acik Erna? Oooo.. dah pencen ropanya, boleh la jalan-jalan honeymoon. Hehe..

    ReplyDelete
  17. Hah! Itulah! Lama sangat Acik berdiam diri. Ingatkan dah tak mahu berblogging lagi.

    Ingatkan lepas pencen, banyaklah rehat. Banyak perkara boleh buat tapi tetap sibuk juga ya, Acik ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la MD dah pencen lagi sibuk pulak

      Delete