Sunday, April 24, 2016

'JAGA ISTERI?"

Assalamualaikum

Baru ni acik pi jemputan kenduri
kawan sama sama belajar dulu
masa disana jumpa la kawan kawan lama
lelaki dan perempuan
seronok berjumpa semula
ada la sorang kawan yang datang tu
dia cerita ngan kawan2 semua
"aku dulu kalau tau
 dia ni asal dari R tu 
aku dah ngorat dia dah katanya
merujuk ke acik la tu
suami acik pun ada masa tu.
tapi dia tak cakap apa2 pun
tapi bila kawan tu tanya suami acik
dah pencen ni  buat apa
suami acik boleh jawab
"JAGA ISTERI"
ha ha..jangan ingat dia tak kisah 
dengan apa yang didengar 
gelak sampai balik acik .
aduhai..dah tua dah bang oii
oklah jumpa lagi In Shaa Allah

47 comments:

  1. Assalamualaikum Acik
    Aduh menariks lah pinky dan merah tu
    Semoga berbahagia hendaknya Acik dan pasangan ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkmusallam noor Aamiin..mudah2an noor

      Delete
  2. Maunya tak jeles member tu... isterinya (acikla) manis orangnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. manis dah tak de sweetie dah pupus dah tua he he

      Delete
  3. Bila dh jumpa balik rakan lama..citer dulu2 pun keluar acik...sabar je hai

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila dah jumpa macam tu la Nur.sakan borak masing2

      Delete
  4. bila jumpa kawan2 lama mcm2 cerita kenangan yg seronok dibualkan ya erna...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la Paridah..macam2 cerita yang timbul

      Delete
  5. Mestilah jeles acik walaupun sekadar gurauan ...siapalah tak sayang isteri,apatah lagi acik yang manis .

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tua saniah..manis dah tiada..tinggal masam kelat je he he

      Delete
  6. Sweetnya tahap potong kaki. Romantis btul jawapan tu. Hehehe. Siapa tak syg bini ye.. 😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak sayang siapa lagi kan ummi..selain anak2 kita la..cucu belum ada

      Delete
  7. Bergurau pun ada batasnya..
    - makin tua makin sayang Achik oiii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tua lebih banyak masa tinggal berdua sham he he

      Delete
  8. Yelah acik kot ye pun kenapalah dia kata macam tu
    Itu yg abang kata jaga isteri.. tengoklah isteri abg maintain macam org belum pencen kan:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawan2 macam tu kakzakie..bila dah bejumpa cakap ikut sedap lidah

      Delete
  9. Sey pulak jonih tak suko nak jumpo kawan-kawan lamo zaman sekolah dulu. Kalau terserempak tu lain cerita la. Hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. azz, bilo poi kenduri memang terjumpo gak azz..kok sesajo reunion tu memang akak tak poie

      Delete
  10. Cemburu nampaknya tu, Acik ^_^ Yalah, Acik ni nampak muda tau. Patutlah kena 'jaga isteri' baik-baik. Ada ke patut bergurau macam tu. Kelakar pun ada juga bila difikir-fikirkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dah selalu gak dia orang tu mengusik2 cam tu MD..bukan sorang pun..tapi suami acik tak dengar..yang tu sorang cakap suami dengar pulak MD.
      memang lucu kalau diinatkan jawapan dia..terkejut kawan tu he he

      Delete
  11. Acik pandai ye cemburu suami acik..tandanya sayang tu acik.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesaja dia ngusik kot pk..dah tua2 ni nak cemburu apa kan he he

      Delete
  12. Baguih2 jawapan yg tepattt..bila pencen ni kena byk membaca,jln2,exercise. ..takut nti sakit lupa2 ingat...ada kwn saudara yg gitu...sbb tk aktif...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah nor..sejak pencen..pagi2 ada xtvt di padang..suami main tennis..acik jalan2 keliling biar ada gerakan sikit..tak la dok dirumah masak makan je kan..cuma musim cuaca mcm ni acik kurang kan sikit.panas sakit kepala

      Delete
  13. Oh dah sama pencen ye..berdating sokmo lah kan Aciik...dah jadi cam nekcikler ye..sarapan sama..makan tngahari sama...da macam belangkas lah pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye nekcik..sama2 pencen senangkan nekcik

      Delete
  14. Tahniah Bang Aji... jaga kakak saya ni baguih2 no... :)

    ReplyDelete
  15. Replies
    1. Tak kira tua ke muda semua suami sayang isteri atie

      Delete
  16. Hihihi JAGA ISTERI..
    Siapo tak sayang isteri kan acik ..
    Mesti dengar kawan acik cakap macam tu..
    Abg kata ini peluang aku nak jawab balik gurauan nya itu..
    Good lah abang acik tu..
    Tabik spring ..

    Tua-tua lah makin sayang acik erna..
    Macam arwah abah saya selalu cakap..
    Makin tua kita perlu sayang sangat kat isteri..
    Atas sebab tu lah cepat benar arwah mak mengikut arwah abah pergi :(
    Al fatihah utk abah dan mak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alfatihah buat ayah dan mak yatie.
      Abng akak memang mcm tu yatie..main cakap je..selalu anak2 sedara gelak

      Delete
  17. Assalamualaikum acik, saya iktu nyimak saja nih acik salam kenal ...

    ReplyDelete
  18. Memang seronok jumpa kawan-kawan lama nih!
    Mengimbau kenangan lalu.

    ReplyDelete
  19. Selalu orang gurau gitu... sib baik mereka tak gurau gitu depan somi.

    Kalau kena sekali, mau sampai bila bila saya tak boleh cakap dengan lelaki... hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawan ngan pompuan je la nmpknya kan he he

      Delete
  20. Jawab secara spontan itulah namanya ikhlas. Dah pencen boleh suka2 jalan berdua2an.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la zai..tapi lebih kerap pi kat anak..asal teringat je pegi.dah tak perlu cuti

      Delete
  21. Sapa tak sayang biniiiii.....haha....
    Jauhnya duduk AE....malu ke cik abg sebelah tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua orang pun sayang isteri okje hi hi

      Delete
    2. Semua orang pun sayang isteri okje hi hi

      Delete
  22. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    ReplyDelete