Friday, April 22, 2016

"NAK MAKAN BUAT SENDIRI"

Assalamualaikum
bukan saja nak tunjuk gambar makan je
cuma nak cerita..
kena la ada gambar kan
masa hero bongsu acik cuti seminggu tu
dia cerita beli cheesekut
kecik je
 bekas nya mak
lapan ringit katanya
acik pun beli bahan2
buat sendiri acik kata
gambar tu la bukti dan hasilnya
rupanya tu abai kan je la
kan he he
gambar atas..
dia letak nestum dengan creamcheese
yang kedua tu 
letak milo dengan whipping ceram
yang dah tinggal separuh ni
creamcheese campur dengan whipping cream
dan letak jem strawberry
suka bebeno rupanya budak ni makan
patut 8 ringgit bekas kecik pun sanggup beli.
puas hati acik tengok dia makan
buat sendiri makan sendiri.
acik boleh suruh dia buat sendiri
sebab tak de guna oven kan
susun susun simpan peti.
ok lah jumpa lagi,In shaa Allah

26 comments:

  1. Boto tu kak. Kok kito buleh buek sendiri, baiklah kito buek. Jimatpun jimat. Pueh hati pun yo jugak sobab buleh makan ulang-ulang.

    Ni macam buek biskut tiramisu la. Tak payah masuk oven. Masak kastard, pehtu curah solang soli dengan biskut lomak dengan milo. Pehtu masuk poti. Memang sodap tapi sey tak berani nak makan selalu. Kang naiklah bacaan gulo dalam darah. Hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. biskut tiramisu tu camano lak azz akak lom ponah mkan raso e tu..

      Delete
  2. Buat sendiri puashati kan boleh makan banyak...apatah lagi acik dengan hero bongsu mahir buat kuih muih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang banyak sungguh la dia makan saniah..suka sangat dia

      Delete
  3. Ha ah sng sgt,tk pyh bkr2. ..buat sndiri kita tau bhn2 dri sumber yg halal toyiban

    ReplyDelete
    Replies
    1. acik tengok resepi macam tu yng suruh dia buat sendiri tu km

      Delete
  4. Buat sendiri boleh makan byk sumbernya dari yg halal dan dijamin bersih.

    ReplyDelete
  5. Berbaloi hero bungsu tu buat sendiri cheesekut tu..
    Suko hatilah nak tambah apo pun yo acik..
    Milo ko.. strawberry ko..
    Sodap jo lalu kek tokak kan..
    Den yg tengok ni pun tolan air liur..
    Rupo inyo tak ponting janji sodap kan acik πŸ˜ŠπŸ˜‚

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul yatie..puas hati dia beria dia makan

      Delete
  6. Suka rupanya si Hero ni dgn cheesekut AE....
    Anak sulung tu game mmg dia suka, makan no 2.
    Lamalah tak buat cheesekut AE....mcm teringin pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. hero bongsu ni tak menolak okje..makan apa saja senang maknya

      Delete
  7. Sedap tu Acik cheesekut. Untunglah bujang Acik dah pandai buat. Lepas ni tak payah susah-susah nak keluar duit RM8 beli cheesekut. Buat sebanyak mana suka dan boleh makan sambil-sambil mengulangkaji pelajaran katanya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. acik tak suka sangat MD..rasa cheese..tapi anak2 suka

      Delete
  8. Mahalnya acik...dulu2 beli 5 hinggit
    berbaloi buat sendiri..bkn nk kena bakor pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la nur,,susun susun simpan peti ais dah jadi kan

      Delete
  9. Salam singgah & salam jumaat, maaf lama x jenguk N x terkejar nak baca n3 yg lain, wei mmg sedap ni bukan budak2 mak2 budak pun suka he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih KA masih berkesempatan ke blog acik

      Delete
  10. Replies
    1. Anak2 yang suka ana..memang sedap katanya

      Delete
  11. Asslm
    Boleh cuba buat sendiri nih. hehehe. gud idea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmusallam mamawana..memang boleh buat senang sangat

      Delete
  12. Senang je kan. Baik bt sendiri. Seminggu mkn ne je la nampaknya. Hahahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ummikhalif masaalahnya tak sampai seminggu dah habis he he

      Delete
  13. SALAM PAGI SLMT BERHUJUNG MINGGU...SEDAPNYA CHEESKUT.

    ReplyDelete