Monday, December 1, 2014

SUBWAY???

Assalamualaikum
Subway..acik biasa dengar hero kedua
sebut2 benda alah ni
kalau keje keluar
mesti kawan2 di opis akan kirim katanya
semalam acik keluar
ada benda nak cari
sekali acik nampak la kedai  tu
acik pun masuk la
walaupun tak pandai nak order
mak cik kan..mana la nak tau
acik pun tanya la kat budak2 tu
dah tau acik order dan
bungkus la bawak balik
sekali hero kedua nampak
mak beli kat subway?
dia terus ambil..buka dan makan
sambil tu cakap
bangah tak pernah makan ni mak
Ya Allah kesian nya acik
selama ni bangah cuma
belikan yang kawan2 kirim je 
katanya..adui ai..nasib baik
acik teringat nak beli
dan bawak balik
 kesian nya acik ngan budak bertuah sorang ni
dah berkali kali masuk dan belikan
kiriman orang tapi tak tau rasa.
tapi tu la hero kedua acik ni
memang  berjimat sungguh
sampai tak rasa pun tak pe
geram je acik..kesian...
memang masa belajar
dulu pun dia sanggup makan
kuah ngan telur goreng je..
ok lah tu je mak cik nak bebel hari ni
anak anak..macam macam ragam.

25 comments:

  1. kikiki acik..ckp pasal subway...mase mula2 subway ni pemes lieya pun tekial2 nak order tauuu..siap gugel lagi hahaahah segan kalo salah order..skrang dah terra dah...biase amik bmt jek sebab tu laa peberet dari dulu sampai skrang hehhehehehe

    ReplyDelete
  2. kat Kulim ni pun baru setahun dua dibuka..

    ReplyDelete
  3. Bagusnya bangah tu acik.
    Kalau macam ni kakak nak tempah jadi menantulah hihi...

    ReplyDelete
  4. yg mengirim pun kejam sgt
    takkan x penah belanja sesekali pd yg tukang beli

    ReplyDelete
  5. kesiannya bangah, anyway dapat juga merasa ^_^* kejam la kawan2 dia tu erk, suruh beli jer, belanja la sesekali apa salahnya..

    ReplyDelete
  6. Penjimatnya! Xpe. Pas ni klu dah gaji, ley banje mak. Nanti berganda-ganda rejeki. Heheheheh!

    Sy pun tak pandai nak order subway tu acik!

    ReplyDelete
  7. ialah acik...lain anak lain sikapnya...tapi baiknya hati abangah belikan utk org je ...sya ni anak2 je yang biasa subway ni....sya biasalah tekak org kg ,selera pun selera kg.

    ReplyDelete
  8. wah..bagus sgt dia!
    Saya...pun tak pernah masuk subway dan buat order. Penah mkn pun sbb suami belikan bawak balik rumah.

    ReplyDelete
  9. Assalam kak, ingatkan dia dh selalu mkn lah kan dah selalu masuk heheh, nasib baik akk bungkus dpt lah dia merasa.

    ReplyDelete
  10. Ai agaknya budak yang macam ni, memang peribadi dia macam tu tanpa diajar pun kan? Anak kak ngah saya pun ada yang perangai macam hero acik ni.. dua orang pulak tu. Memang kagum betul saya dengan diorang ni. Jimat dan tak menyusahkan ibu bapa. Pandai berdikari. Anak sedara saya ni, salah seorang ni masa belajar di luar negara, mak dia sampai risau, dah setengah tahun dia tak guna pun duit yang mak dia masukkan. Katanya ada duit lagi.

    ReplyDelete
  11. Beruntung Erna dapat anak macam abangngah pandai berjimat, baik budaknya.

    ReplyDelete
  12. Hihihi nak order kat subway mmg memeningkan kepala. Tp sedap saya suka!! :)

    ReplyDelete
  13. Salam K.Erna...atie pon pernah masuk sekali jer..jenuh nak mengoder..hihi
    Bagus anak llaki akak ni..pandai brjimat cermat

    ReplyDelete
  14. sayu hati saya tiba2 acik...bagusnya angah nie......huhuhu....

    ReplyDelete
  15. Saya pun anak2 yg tunjuk subway ni acik erna .. kalau tak memang tak tahulah.. jimat sungguh bangah tu ye acik..

    ReplyDelete
  16. Kira Acik lagi terror daripada anaklah ya! Walaupun pertama kali masuk, pandai Acik 'bawa diri' apa nak order ya. Saya ni kalau ke Subway, habis sayur saya tolak tepi. Togel je tinggal pastu harga sama je!

    ReplyDelete
  17. Yati pun tak pernah cuba lagi subway ni, Acik. :)

    ReplyDelete
  18. Perghhhh dahsyat AE.... bersubway rupanya hihi...
    Ohhh bang ngah tu jenis jimat yer AE.....mmg mahal subway tu...ikutkan mmg sayang nak makan mahal mahal ni

    ReplyDelete
  19. belum pernah masuk lagi..aptah lagi nak rasa makanannya..

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum... bila baca tajuk terus tersa rasa subway kat mulut.. memg sedap pun.. berbaloi dgn harganya. tapi tak ada lah selalu saya makan :-)

    jemput datang blog saya zinziemeewah.blogspot.com

    ReplyDelete