Thursday, December 18, 2014

TINGGAL KENANGAN

Assalamualaikum
Gambar kenangan
sebahagian dari kerja kerja acik 
sebelum di padam letak kat sini
apa perasaan mereka2 yang akan meninggalkan
perkhidmatan selepas berpuluh tahun kan...
acik in syaa allah
panjang umur tak sampai setahun lagi
belum tau apa perasaan acik lagi
lama tu tahun depan 35 tahun dah.
ok la jumpa lagi,In syaa allah

35 comments:

  1. haa nak pencen dah ke acik.... lieya ni kalo leh pencen awal rase nak pencen ajek....dok umah jaga anak huhuhu..heavennye lahai acik ...

    acik, fresh2nye sayuran tu..... terbayang2 lieya kalo buat sup...eh? heeheheh asek ingat makan je lieya ni kan acik heheheeh..

    take care acik....

    ReplyDelete
  2. mak saya dah pencen,, and alhamdulillah lebih bahagia berbanding waktu dia kerja. Bila dah tak berkerja banyak kerja2 lain yang boleh dilakukan.. sudah tiba waktunya untuk berehat kan? :)

    ReplyDelete
  3. mule2 pencen tu je bosan acik, yelah dh biasa tiap2 hari pg keje kan... pastu msti acik rasa lg seronok... tgk je kakcik nur seroja tuh... jln je kejenyer heheheh

    ReplyDelete
  4. lama tu acik ...tentu dah pencen nanti rindu saat2 bekerja kan....
    kerjaya surirumah sepenuh masa cam saya ni je takde pencen2 acik...huhuuu

    ReplyDelete
  5. eh, setahun lagi? kejap je kan?
    takpe.. buat aktiviti lain pencen nnt

    ReplyDelete
  6. Dah boleh merancang untuk aktivi selepas ni.

    ReplyDelete
  7. Assalam acik..mesti banyak kenangan pahit manis tu sepanjang bekerja kan...segalanya akan jadi manis bila dikenang

    ReplyDelete
  8. Kalau dengar kawan nak tinggalkan kerja macam diri sendiri rasa tak sabar nak tunggu masa tu acik. Kadang rasa macam nak pencen sebelum 50 tahun aje rasa. Tapi kakak tengok ramai yg bila dah cecah 50 tahun masih teruskan kerja juga sebab masih sihat kan..

    Eh.. tapi kalau kakitangan awam boleh pencen sampai 56 tahun kan acik kan...

    ReplyDelete
  9. Sedihlah AE...dulu Okje nak berhenti seminggu mesti nangis kat ofis haha....masa farewell lagilah hujan lebat haha

    ReplyDelete
  10. lama tu..35tahun, mesti terasa berat.

    ReplyDelete
  11. Bila dah pencen lebih masa untuk buat amalan. Tidak ada siapa yang mengarah buat itu ini.

    ReplyDelete
  12. KY rasa lebih bahagia menjadi suri sepenuh masa dari zamn bekerja dulu..selalu kalut n ribut menguruskan anak yg mula remaja dan tadika. Semuanya memerlukan tindakan berbeza..pening! Terus berhenti..buat biz kecilan sambil jaga anak..alhamdhulillah..:)

    ReplyDelete
  13. Salam Acik.

    Dah nak pencen ya. Mk Aji dah pencen pilihan 2 tahun sudah. Banyak perkara yang sebelum ini memang tak terbuat dapat dibuat sekarang. Mak Aji servis 28 th 11 bulan sahaja. Tak cukup sebulan 29 tahun sebab nak kejar berpuasa sebagai orang pencen pada Julai 2012! Selamat datang ke grup orang pencen!

    ReplyDelete
  14. Ohhh nak masuk kelab pencen dah acik. selamat berbahagia :)

    ReplyDelete
  15. Lepas ni acik boleh gi jalan jalan dan tak payah fikir pasal ofis lagi!! Yeayy!

    ReplyDelete
  16. Dh nk bersara ye... Slmt la hndknya.

    ReplyDelete
  17. tak lama dah acik :)
    pasti rindu kan nnti lama tu berkhidmat :)

    ReplyDelete
  18. Salam Acik. Semoga Acik sentiasa dikurniakan kesihatan yg baik olehNya, aamiin.

    ReplyDelete
  19. Acik dah nk.bersara ye..
    Mmg pd permulaannya rsa lain.. tringat.. tp lama kelamaan msti biasa n mula seronok luangkan msa utk deko2 rmh, ke kelas agama dll.. insyallah.. moga dipermudahkan utk acik

    ReplyDelete
  20. selamat bersara~ tinggal kenang-kenangan lah.. ;)

    ReplyDelete
  21. Saya pun gitu acik... tak tahu lagi apa nak buat lepas pencen ni... lum terfikir lagi tapi rasa tak sabar nak pencen ni... penat dah keje...

    ReplyDelete
  22. bestnye acik..tinggal lg setahun nak pencen..bleh rehat2..xya pk opis da kan acik...heheh

    ReplyDelete
  23. Alhamdulillah, lama dah berkhidmat...banyak kenangan pahit manis yang payah untuk dilupakan yer Acik...

    ReplyDelete
  24. Welcome to kelab Orang Pencen Aciik...no punchcard no urgent..bahagiaaa...bebas!!!
    Nekcik doakan Aciik sihat dan bahagia untuk menikmati hari hari persaran yang bakal mendatang...semuga hidup kita akan lebih di rahmati..insyaallah

    ReplyDelete
  25. pencen dgn kesihatan yg baik itulah yg didoakan selalu.
    lama acik kerjakan

    ReplyDelete
  26. dh pencen bolh rileks2 dok umah... masa abah sy pencen punya la mak suka sb hari2 blh dating ngan abah..hehehe.. everyday pergi pasar sama2 n jalan2 sama2... all d best acik, selamat berileks rileks kt umah :-)

    ReplyDelete
  27. acik dah pencen erk....takpe lah ada jugak kenangan menusik jiwa

    ReplyDelete
  28. Salam Acik,

    Oh, tahun depan dah pencenlah ya! Bestlah, boleh berehat kat rumah, buat apa sahaja yang tak terbuat semasa bekerja. Saya ni lama lagilah Acik kena kerja. Adalah dalam berpuluh tahun lagi. Aduh, lama tu!

    ReplyDelete
  29. Bila rindu belek balik entry dalam blog.. ;)

    ReplyDelete
  30. dah dekat nak pencenlah ye acik..Insyaallah bila pencen nti byk aktiviti boleh buat..sy pun fikir klu panjang umo,servis complete 30taun,terus pencen..kemain berangan nak pencen awal..hehe

    ReplyDelete
  31. Wah.. acik dah nak pencen. Tuannya macam muda lagi, nampak segar bertenaga.. tempat yang pasti dikenang tu kan? Moga segala jasa bakti acik semasa di sana menjadi kenangan terindah buat acik nanti..

    ReplyDelete
  32. tak lama dah tu.. mai la datang sini..

    ReplyDelete
  33. Assalam, singgah sebentar nak ucap SELAMAT TAHUN BAHARU 2015...

    ReplyDelete
  34. Dah pencen nanti..blh rehat jer kak erna...ajak HB tu g melancung :D

    ReplyDelete